عرضه رسمی نسخه نهایی iOS 6

نمایش خبر

تاریخ : 1391/6/30
برچسب‌ها : آی او اس iOS ، به روز رسانی Update ، سیستم عامل Operating System ، Apple iPhone 5 ، Apple iPhone 4S ، Apple iPhone 4 ، Apple iPhone 4 CDMA ، Apple iPhone 3GS ، Apple iPad 3 Wi-Fi + 4G ، Apple iPad 3 Wi-Fi ، Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G ، Apple iPad 2 Wi-Fi ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : شرکت اپل شب گذشته نسخه ششم سیستم عامل iOS را بعد از گذشت یک سال از عرضه نسخه پیشین، در دسترس کاربران قرار داد. نسخه ششم iOS به گفته اپل به همراه بیش از 200 قابلیت جدید عرضه خواهد شد که برخی از مهمترین آنها را در خبر معرفی iOS 6 مورد بررسی قرار دادیم. البته از این قابلیت های جدید تقریباً هیچ کدام تغییرات بنیادین و چشمگیری محسوب نمی شوند و به جز تغییر در چند نرم افزار، اکثراً شاهد بهبود هایی جزئی در بخش های مختلف سیستم عامل هستیم.

به طور مثال در رابط کاربری اصلی iOS همچنان تغییر چندانی احساس نمی شود و ما با رابط به اصطلاح "Iconic" روبرو هستیم که برای 6 سال بر روی محصولات مبتنی بر iOS نصب بوده است. البته این رابط کاربری چندان در مقابل رقبا ضعیف و قدیمی به نظر نمی رسد، بلکه اتفاقاً بررسی های انجام شده بر روی این سیستم عامل نشان از علاقه کاربران به سادگی و قابل فهم بودن آن دارد.

با این وجود در iOS 6 تغییرات ظاهری در برخی نرم افزار ها را شاهد هستیم که به طور مثال می توان به تغییر پوسته نرم افزارهای Music ،App Store و Maps (که به طور کلی نرم افزار جدیدی جایگزین آن شده است) و .... اشاره کرد که در نوع خود پیشرفت مناسبی برای این سیستم عامل محسوب می شود.

iOS 6

نسخه ششم iOS، علاوه بر آنکه به صورت پیش فرض بر روی iPhone 5 و نسل پنجم آیپاد تاچ قرار دارد، برای نصب بر روی iPhone 3GS، iPhone 4، iPhone 4S، آی پد 2، آی پد جدید و آیپاد تاچ نسل چهارم نیز عرضه شده و کاربران می توانند آن را به سه روش بر روی محصول خود نصب نمایند. روش اول به صورت بروز رسانی OTA -- یا بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر -- است که به نظر سریع ترین روش برای دریافت iOS 6 می آید. در این روش کاربران می توانند بعد از دریافت هشدار بروز رسانی، از طریق وای فای iOS 6 را نصب نمایند.

روش دوم نیز، استفاده از نرم افزار iTunes برای دانلود iOS 6 است که در این صورت باید نسخه 10.7 یا جدید تر نرم افزار ذکر شده را داشته باشید. و اما روش آخر بروز رسانی نیز از طریق دانلود فایل ipsw. از سایت های مربوطه و بروز رسانی دستی است که به کاربران حرفه ای تر پیشنهاد می شود.

 

iOS 6 Maps

تصاویر نرم افزار نقشه در سیستم عامل iOS 6

در آخر این نکته را نیز یادآوری کنیم که هر یک از محصولات ذکر شده، با بروز رسانی به نسخه 6 از حالت Jailbreak خارج شده و کاربران آنها باید مدت زمان نا مشخصی را برای عرضه Untethered Jailbreak نسخه ششم صبر نمایند. کاربران سری آیفون نیز در صورتی که از Factory Unlock بودن محصول خود مطمئن نیستند، نباید به هیچ وجه اقدام به بروز رسانی کرده چرا که در این صورت قادر به استفاده از سیم کارت های ایرانی برای برقراری تماس نخواهند بود.

کاربران iOS می توانند نسخه سازگار با محصول خود را از این لینک دریافت کرده یا برای رسیدن اخطار بروز رسانی از طریق iTunes یا خود دستگاه منتظر بمانند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا