نتایج یک تحقیق در مورد وجود مواد حساسیت زا در برخی از گوشی های هوشمند

نمایش خبر

تاریخ : 1391/8/22
برچسب‌ها : سلامت Health ، حساسیت Allergy ، تحقیق Research

واحد خبر mobile.ir : جدالی نفس گیر در حوزه گوشی های هوشمند در جریان است که بیشتر حول ویژگی های فنی این گوشی ها متمرکز شده و مدت هاست که آیفون و اسمارت فون های اندرویدی گوی سبقت را از بلک بری ربوده اند. اینک برگ برنده دیگری به نفع رقبای بلک بری -- این بار در حوزه سلامت -- رو شده.

در نشست سالانه علمی "کالج آلرژی، آسم و ایمنی شناسی آمریکا" یا همان ACAAI به مطالبی اشاره شده که می تواند جایگاه بلک بری را در بازار ضعیف تر از قبل کند. ACAAI یک موسسه پزشکی حرفه ایست که بیش از 5700 پزشک متخصص آلرژی، پزشک ایمنی شناسی و متخصصین سلامتی را در ارتفاعات آرلینگتون ایالات متحده در خود جای داده است.

در مطالعات انجام شده توسط کالج ACAAI، متخصصین مربوط به آلرژی وجود دو ماده حساسیت زای کبالت و نیکل در تلفن های هوشمند را مورد بررسی قرار دادند. دکتر "تانیا ماچی" سرپرست مولفان این مطالعات می گوید: «تقریباً یک سوم تلفن های بلک بری حاوی نیکل هستند اما در هیچیک از تلفن های آیفون یا اندرویدی نه کبالت یافت شد و نه نیکل. این دو ماده می توانند باعث بوجود آمدن خشکی، ایجاد خارش و حساسیت بر روی گونه، روی فک و یا گوش ها شوند.»

Nickel Allergy

نمونه هایی از عوارض حساسیت به نیکل

گفته می شود 91 درصد تلفن های تاشو هم دارای نیکل و 52 درصد آنها دارای کبالت هستند. این فلزات معمولاً در ساخت وسایلی همچون جواهرآلات، سکه و حتی لوازم آرایش مورد استفاده قرار می گیرند. نیکل یکی از شایع ترین مواد حساسیت زاست که روی 17 درصد زنان و 3 درصد مردان تاثیر منفی می گذارد.

دکتر "لاز فوناسیر" یکی دیگر از مولفین این مطالعات خاطر نشان می کند: «کسانی که به نیکل و کبالت آلرژی دارند باید از تلفن های آیفون و یا اندرویدی استفاده کنند تا از بروز واکنش های آلرژیک جلوگیری کنند. این افراد باید از استفاده طولانی مدت از گوشی های بلک بری خودداری کنند.»

علایم حساسیت به نیکل و کبالت شامل قرمزی تورم، خارش، اگزما، تاول، ضایعات و زخمی پوستی می شود. متخصصان ACAAI به کسانی که این حساسیت ها را دارند و نمی توانند از گوشی خود جدا شوند توصیه می کند تا از قاب های پلاستیکی برای گوشی خود استفاده کنند و برای تلفن صحبت کردن از هندزفری بلوتوث بهره ببرند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا