معرفی نسل چهارم تبلت آی پد با صفحه نمایش رتینا و پردازنده قدرتمند

نمایش خبر

تاریخ : 1391/8/2
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، آی او اس iOS ، Apple iPad 4 Wi-Fi ، Apple iPad 4 Wi-Fi + Cellular ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : در شرایطی که تنها هفت ماه و نیم از رونمایی نسل سوم تبلت آی پد می گذشت و اکثر تحلیلگران و کارشناسان بر این باور بودند که اپل در مراسم روز 23 اکتبر 2012 (2 آبان 1391) تنها آی پد مینی را به عنوان تبلت جدید خود معرفی می کند، این کمپانی معادلات معمول را بر هم زد و به معرفی نسل چهارم آی پد نیز پرداخت. بدین ترتیب به نظر می رسد که اپل می خواهد با نفسی تازه به جدال موج جدید تبلت های اندرویدی و تبلت های سرفیس مایکروسافت برود.

البته اپل در این مراسم که در تئاتر کالیفرنیا در شهر سن خوزه آمریکا انجام پذیرفت در کنار معرفی آی پد 4 به معرفی دیگر محصولات جدید خود -- من جمله تبلت آی پد مینی مک بوک پرو با صفحه نمایش رتینا، مک مینی و آی مک جدید و نیز نسخه جدید برنامه iBooks -- نیز پرداخت.

اپل نام آی پد با صفحه نمایش رتینا (iPad with Retina display) را برای نسل چهارم تبلت آی پد خود برگزیده است. این تبلت به صفحه نمایشی با قطر 9.7 اینچ و رزولوشن 2048x1536 پیکسل مجهز است که تراکم پیکسلی (PPI) برابر 264 را فراهم می آورد که کاملاً مشابه با آی پد 3 است.

Apple iPad 4

بزرگترین تفاوت میان آی پد 3 و آی پد 4 را باید در چیپ ست آنها جست ( برای مقایسه مشخصات این تبلت ها در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.) آی پد 4 با مجهز بودن به چیپ A6X -- که از پردازنده دو هسته ای (که گفته می شود 1.3 گیگاهرتزی است) و 4 هسته پردازشی گرافیکی بهره می برد -- توان پردازشی و گرافیکی بسیار بالاتری (تا حد 2 برابر) نسبت به آی پد 3 (با چیپ ست A5X) دارد.

البته از دیگر تفاوت های این تبلت جدید با آی پد 3 می توان به قرار گرفتن کانکتور Lightning به جای کانکتور قدیمی و بزرگتر آی پد 3 اشاره نمود. اپل این بار نسخه LTE آی پد را نیز که با شبکه اپراتورهایی نظیر Sprint سازگار است به بازار روانه می کند.

Apple iPad 4 Lightning Connector

آی پد 4 نیز دقیقاً همانند آی پد 3 از ابعاد 241.2x185.7x9.4 میلیمتری و وزن 652 گرمی برخوردار است. البته وزن نسخه مجهز به مینی سیم کارت این تبلت ها 10 گرم سنگین تر از وزن نسخه معمولی است.

Apple iPad 4

آی پد 4 به نسخه 6 سیستم عامل iOS مجهز است و با سه پیکر بندی متفاوت حافظه 16، 32 و 64 گیگابایتی، در دو نوع مدل آی پد 4 Wi-Fi و آی پد 4 Wi-Fi + Cellular به بازار عرضه خواهد شد. قیمت نسخه های مختلف این محصول در کنار آی پد مینی و آی پد 2 مطابق جدول زیر است:

iPad 4 Prices

نسخه Wi-Fi + Cellular آی پد 4 امکان بهره گیری از نانو سیم کارت را داشته و وزن آن 4 گرم بیش از نسخه Wi-Fi است (312 گرم در برابر 308 گرم.)

آی پد 4 در دو رنگ مشکی و سفید روانه بازار خواهد شد.

Apple iPad 4 Colors



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا