معرفی خانواده گلکسی میوزیک - پخش کننده قدرتمند در کنار سیستم عامل اندروید

نمایش خبر

تاریخ : 1391/7/23
برچسب‌ها : اندروید Android ، گوشی هوشمند Smartphone ، پخش کننده موسیقی Music Player ، Samsung Galaxy Music S6010 ، Samsung Galaxy Music Duos S6012 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : اسمارت فون های خانواده گلکسی شرکت سامسونگ با داشتن سخت افزار و نرم افزار بهینه، در بازار محصولات اندرویدی شهرت جهانی یافته اند و به تازگی نیز این شرکت تصمیم گرفته محصولات متفاوت تری را تحت این نام عرضه کند. یکی از محصولات هم راستا با این سیاست جدید، گلکسی کمرا نام دارد که با داشتن مزایای سیستم عامل اندروید و سخت افزار مناسب، استاندارد متفاوتی را برای دوربین های دیجیتال معرفی می کند.

اما به تازگی شرکت سامسونگ خلاقیت بیشتری به خرج داده و محصولی را برای علاقه مندان سرسخت موسیقی طراحی کرده که می تواند نقطه عطفی برای گجت های پخش کننده موسیقی باشد. این محصول جدید سامسونگ که در دو نسخه با نام های گلکسی میوزیک و گلکسی میوزیک دواس عرضه خواهد شد، توانایی های یک اسمارت فون اندرویدی و یک پخش کننده موسیقی قدرتمند را به نمایش می گذارد.

Galaxy Music

این دو اسمارت فون دارای سخت افزار بسیار ابتدایی بوده و تنها نقطه متمایز کننده آنها از دیگر اسمارت فون های هم رده، وجود دو اسپیکر استریو بسیار قدرتمند در جلوی اسمارت فون است که کیفیت و قدرت صدای بالایی را ارئه می دهند. در پخش موسیقی، گلکسی میوزیک ها با داشتن قابلیت هایی چون پشتیبانی ازSound Alive وSRS به همراه فرمت های OGG و FLAC تجربه متفاوتی را از گوش دادن به موسیقی ارائه می دهند.

گلکسی میوزیک:

اسمارت فون اول این سری گلکسی میوزیک نام دارد و برخوردار از سخت افزاری بسیار ساده و ابتدایی است که با قیمت احتمالا ارزان این اسمارت فون نیز همخوانی خواهد داشت. طراحی گلکسی میوزیک، جدای از داشتن دو اسپیکر بزرگ در جلو بسیار تا حدی شبیه به اسمارت فون ارزان قیمت گلکسی پاکت است، با این تفاوت که نمایشگر به 3 اینچ افزایش داشته است. رزولوشن نمایشگر نیز 320 در 240 پیکسل بوده که بازهم هماهنگ با رده قیمتی این اسمارت فون است.

Samsung Galaxy Music

پردازنده گلکسی میوزیک بر روی فرکانس 850 مگاهرتزی کار می کند و رم همراه آن نیز تنها 512 مگابایت در نظر گرفته شده است، بنابراین نباید انتظار عملکردی مشابه سوپر اسمارت فون های سری گلکسی را از گلکسی میوزیک داشت. البته خوشبختانه اندروید 4 ملقب به بستنی ساندویچی  به همراه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ بر روی گلکسی میوزیک نصب شده که تجربه کاربری قابل قبولی را برای دارندگان این اسمارت فون ارائه می دهد.

از دیگر بخش های این اسمارت فون ارزان قیمت نیز باید به دوربین 3 مگاپیکسلی در پشت، حافظه داخلی 4 گیگابایتی -- به همراه پشتیبانی از حافظه microSD تا ظرفیت 32 گیگابایت -- و امکانات ارتباطی چون Wi-Fi ،3G و Bluetooth 3.0 اشاره کرد.

گلکسی میوزیک دواس:

و اما به عضو دوم این خانواده موسیقی دوست می رسیم که دارای همان ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری بوده و تنها از دو سیم کارت پشتیبانی می کند. گلکسی میوزیک دواس همانند برادر خود تمرکز را بر روی پخش موسیقی گذاشته و کمتر به استاندارهای سوپر اسمارت فون ها توجه کرده است.

Galaxy Music Duos

هر دوی این اسمارت فون ها به احتمال زیاد تا انتهای ماه جاری میلادی روانه بازار می شوند ولی هنوز قیمت نهایی و تاریخ مشخص عرضه به صورت رسمی اعلام نشده است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، جای خالی این دو اسمارت فون مدت هاست که در دنیای اسمارت فون ها حس می شده و احتمالا این پروژه سامسونگ با استقبال کاربران روبرو می شود. گلکسی میوزیک و گلکسی میوزیک دواس تجربه بسیار عالی را از گوش دادن به موسیقی ارئه می دهند ولی ممکن است ضعف بخش سخت افزار و بخصوص نمایشگر، کاربران را ناامید سازد. البته این ابتدای راه برای سری گلکسی میوزیک است و احتمالا سامسونگ کاربران موسیقی دوست را در آینده با محصولات پیشرفته تری خوشحال می کند.
 



ایسام