معرفی سری جدید تبلت های کیندل شرکت آمازون

نمایش خبر

تاریخ : 1391/6/18
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، Amazon Kindle Fire 2 ، Amazon Kindle Fire HD ، Amazon Kindle Fire HD 8.9 ، Amazon Kindle Fire HD 8.9 4G LTE ، آمازون Amazon

واحد خبر mobile.ir : شرکت آمازون سال گذشته با عرضه تبلتی به نام Kindle Fire که دارای مشخصات سخت افزاری قابل توجه و قیمت بسیار عالی 200 دلاری بود، به موفقیتی گسترده در بازار تبلت ها دست یافت. اما اکنون با گذشت حدود یک سال از معرفی تبلت ذکر شده و مشخص شدن نواقص آن، آمازون تصمیم گرفته تا با عرضه محصولات جدید، دوباره به بازار تبلت ها باز گردد. البته امسال این شرکت با مهمات فراوانی به عرصه جنگ تبلت ها پا نهاده و قصد دارد با عرضه سه تبلت مختلف، بخش های بیشتری از بازار را در دست گیرد.

در همین راستا، شرکت آمازون در طی کنفرانس خبری روز 6 سپتامبر (16 شهریور)، از سه تبلت اندرویدی Kindle Fire 2 ،Kindle Fire HD و 8.9 Kindle Fire HD پرده برداری کرد که در زیر به بررسی ویژگی های آنها خواهیم پرداخت:

Kindle Fire 2

تبلت اول این سری که Kindle Fire 2 نام دارد، در واقع نسخه بروز شده تبلت بسیار محبوب Kindle Fire سال گذشته است. در بخش طراحی این تبلت، تغییر مهمی مشاهده نمی شود و این بار نیز با تبلتی مستحکم با ابعاد نه چندان مناسب189 x 120 x 11.5 میلی متری و وزن 400 گرمی روبرو هستیم که البته برای این رنج قیمت کاملاً طبیعی است.

Kindle Fire 2

نمایشگر این تبلت نیز همچنان 7 اینچی و با رزولوشن 1024*600 پیکسل باقی مانده که کیفیت متوسطی را ارائه می دهد. در عوض چیپست دو هسته ای TI OMAP4430 این مدل نسبت به مدل قبلی 40 درصد سریع تر شده و رم آن نیز با دو برابر شدن، به مقدار 1 گیگابایت افزایش یافته است.

از نظر حافظه Kindle Fire 2 همچنان دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی است و امکان افزایش آن نیز از طریق microSD وجود ندارد. همچنین هیچ دوربینی بر روی این تبلت تعبیه نشده و تنها عمر باتری آن تا حدودی افزایش یافته است.

Kindle Fire HD

شاید به نظر برسد که هنوز آمازون مشکلات اصلی این تبلت را نسبت به مدل قبلی رفع نکرده، اما با نگاهی به قیمت بسیار عالی 159 دلار این تبلت، متوجه می شویم که آمازون کاربران غیر حرفه ای را هدف گرفته و این تبلت با مشخصات ذکر شده، برای این دسته از کاربران مناسب است. Kindle Fire 2 در تاریخ 14 سپتامبر با رابط کاربری بهبود یافته و نرم افزار های بیشتری عرضه می شود. 

Kindle Fire HD

عضو دوم این نسل جدید، Kindle Fire HD نام داشته که وظیفه به موفقیت رساندن آمازون در سال پیش رو را بر عهده دارد. این تبلت از نظر ظاهر، دارای ابعاد مناسب تر 193 x 137 x 10.3 میلی متری و وزن کمتر 395 گرمی است که آن را در رقابت با تبلت هایی چون Nexus 7 قرار می دهد. نمایشگر این تبلت 7 اینچی نیز با رزولوشن بالاتر 1280*720 پیکسل انتخاب شده که تراکم پیکسلی بالاتر و کیفیت بهتری را ارائه می دهد.

Kindle Fire HD

چیپست این مدل نیز دو هسته ای از نوع TI OMAP4460 بوده که عملکرد بهتری را نسبت به مدل های پیشین ارائه می دهد. همچنین خوشبختانه برای این تبلت 16 گیگابایت حافظه داخلی و 1 گیگابایت رم در نظر گرفته شده؛ هرچند هنوز هم از microSD در این تبلت پشتیبانی نمی شود. دوربین اصلی نیز هرچند در این تبلت غایب است، اما دوربین جلو با حساسیت 1.3 مگاپیکسلی تعبیه شده که برای برخی کاربران بسیار حائز اهمیت است.

به نظر می رسد این تبلت بهترین گزینه برای کاربران عادی در میان اعضای سری جدید تبلت های آمازون باشد. مشکلات اصلی از جمله پردازنده ضعیف، نمایشگر متوسط و نبود دوربین در این تبلت رفع شده؛ هرچند همچنان سیستم عامل این تبلت با محدودیت های فراوان یک نقطه ضعف در مقابل Nexus 7 محسوب می شود. این تبلت با قیمت بسیار عالی 199 دلاری همانند مدل پیشین در 14 سپتامبر سال جاری عرضه خواهد شد.

Kindle Fire HD

Kindle Fire HD 8.9

تبلت سوم این سری که پیشرفته ترین آنها نیز به حساب می آید، Kindle Fire HD 8.9 نام گرفته که قصد پاسخگویی به بخش حرفه ای تر بازار را دارد. این تبلت با داشتن بدنه بسیار فشرده 240 x 164 x 8.8 میلی متری و وزن 567 گرمی، در مقابل تبلت های گران قیمت بازار قرار گرفته است. نمایشگر این تبلت نیز اکنون 8.9 اینچی انتخاب شده که با رزولوشن 1920*1200 پیکسل و صفحه لمسی بهبود یافته Laminated، کیفیتی بسیار عالی را ارائه می دهد.

Kindle Fire 8.9 HD

چیپست این مدل نیز دو هسته ای و از نوع TI OMAP4470 بوده که به ادعای آمازون، سریع تر از چیپست چهار هسته ای تگرا 3 موجود در بازار عمل می کند. علاوه بر این حافظه داخلی این تبلت به میزان 32 گیگابایت افزایش یافته که البته همانطور که انتظار می رفت، امکان افزایش آن از طریق microSD وجود ندارد.

دوربین عقب نیز مانند مدل قبلی، هنوز غایب است و آمازون تنها به دوربین 1.3 مگاپیکسلی جلو با کیفیت HD اکتفا کرده. و اما نکته قابل توجه در مورد این تبلت، وای فای استفاده شده در آن است که اکنون نسبت به رقبا بیش از 40 درصد افزایش سرعت را نشان می دهد. این تبلت در مدل Wi-fi با قیمت 299 دلار و در مدل 4G LTE با قیمت 499 دلار در تاریخ 20 نوامبر عرضه می شود.

Kindle Tablets Prices



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا