IFA 2012 - معرفی دیزایر ایکس توسط اچ تی سی

نمایش خبر

تاریخ : 1391/6/10
برچسب‌ها : IFA 2012 ، IFA ، HTC Desire X ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : اسمارت فون Desire X که توسط اچ تی سی در نمایشگاه IFA 2012 معرفی شد را می توان حرکت اچ تی سی برای عرضه یک گوشی هوشمند با فناوری مناسب برای کاربران میانه بازار دانست. اگر نگاهی به مشخصات فنی این گوشی بنمائیم متوجه خواهیم شد که اچ تی سی با عرضه Desire X شکاف میان گوشی ارزان Desire C و گوشی های مدرن سری One را تا حدی پر کرده است.

بدیهیست نمی توان توقع یک سوپرفون -- نظیر One X -- را از Desire X داشت اما این گوشی می تواند به عنوان یک اسمارت فون خوب و بهره مند از طراحی زیبا، انتخاب مناسبی برای مشتریان میانه بازار باشد.

هرچند ضخامت 9.69 میلی متری Desire X بیش از اسمارت فون های فوق باریک است، اما طراحی زیبای آن که وام گرفته از طراحی گوشی های سری One است در کنار ابعاد مناسب، این گوشی را به یک اسمارت فون خوش دست بدل نموده. جنس بدنه این گوشی بسیار شبیه به جنس پلی کربنات One X است، اما در این گوشی به جای بدنه یکپارچه با یک درپوش پشتی که اسلات های سیم کارت و حافظه micorSD را پوشانده مواجه هستیم.

HTC Desire X

پردازنده 1 گیگاهرتزی دو هسته ای با چیپ-ست MSM8225 Snapdragon کوالکام قلب تپنده این گوشی را تشکیل می دهد. پردازنده گرافیکی Adreno 203 نیز عهده دار عملیات مربوط به صفحه نمایش 4 اینچی Desire X و آرایه ای از 480 x 800 پیکسل آن است. صفحه نمایش Super LCD این گوشی بنا به گفته اچ تی سی فناوری lamination به کار گرفته شده در اسمارت فون شاخص One X را به این گوشی که در رنج قیمتی پائینتری بسیار قرار دارد وارد نموده است. بدون شک این صفحه نمایش را می توان یکی از صفحه نمایش های درخشان و خوب دارای رزولوشن WVGA دانست.

Desire X به یک حافظه داخلی 4 گیگابایتی و RAM با ظرفیت 768 مگابایت مجهز است و از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 32 گیگابایت پشتیبانی می کند. دوربین این اسمارت فون 5 مگاپیکسلی بوده و از فلش LED و فوکوس خودکار بهره می برد. حسگر bsi نیز برای بهبود کیفیت تصویر برداری در شرایط نوری پائین در این گوشی تعبیه شده است. قابلیت فیلمبرداری Desire X محدود به رزولوشن 800 x 480 پیکسل بوده و در این گوشی خبری از دوربین ثانویه نیست. بنابراین امکان مکالمات تصویری در آن وجود نخواهد داشت.

HTC Desire X

Desire X به نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید -- ملقب به بستنی ساندویچی -- مجهز است و کاربران این گوشی از قابلیت های فراهم شده توسط نسخه 4.0a واسط کاربر Sense اچ تی سی بهره مند خواهند بود. فضای ابری 25 گیگابایتی Dropbox نیز که به صورت مجتمع با واسط کاربر Sense ارائه می شود امکانات ذخیره سازی و دسترسی به تصاویر، ویدیوها و ... را به راحتی برای کاربر فراهم می آورد. این فضا تا 2 سال به صورت تضمین شده و رایگان در اختیار کاربران است.

HTC Desire X

از دیگر مزایای Desire X که اچ تی سی تأکید زیادی بر روی آن دارد استفاده از فناوری صوتی Beats در این گوشی است که می تواند کیفیت صوتی بسیار خوبی را هنگام شنیدن موسیقی برای کاربران فراهم آورد. یادآوری می شود که کمپانی اچ تی سی تقریباً یک سال پیش با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری بر روی کمپانی بیتس الکترونیکس (Beats Electronics) اکثریت سهام این کمپانی را از آن خود نمود () و از آن پس از فناوری های صوتی Beats بیش از پیش در شماری از محصولات خود استفاده نموده است.

Desire X احتمالاً اواسط سپتامبر (اواخر شهریور) به بازار اروپا و آسیا راه خواهد یافت. دو رنگ سفید و مشکی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. قیمت این اسمارت فون در زمان نگارش این مطلب هنوز اعلام نشده اما قاعدتاً بیش از Desire C و کمتر از اسمارت فون های پرتوان سری One است.


به روزرسانی - قیمت اچ تی سی دیزایر ایکس در بازار ایران

گوشی اچ تی سی Desire X به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی اچ تی سی Desire X از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : HTC


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا