تصمیم ریم مبنی بر دادن حق امتیاز سیستم عامل بلک بری به دیگر تولید کنندگان

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1391/5/13
برچسب‌ها : بلک بری BlackBerry ، BlackBerry OS ، BlackBerry OS 10 ، ریسرچ این موشن Research In Motion (RIM) ، بلک بری BlackBerry

واحد خبر mobile.ir :  شرکت RIM که به توسعه پلتفرم بلک بری شهرت دارد، این روز ها سرگرم توسعه سیستم عامل BB10 است تا بتواند بار دیگر به بازار بر تلاطم اسمارت فون ها و احتمالاً تبلت ها باز گردد. این شرکت کانادایی که چند سال پیش یکی از محبوب ترین تولید کنندگان اسمارت فون ها در آمریکا محسوب می شد، بعد از به اوج رسیدن سیستم عامل های iOS و اندروید به انزوا کشیده شد و حال امیدوار است با عرضه BB10 دوباره به خط مقدم بازار اسمارت فون ها باز گردد.

در حال حاضر این شرکت نه تنها از نظر نرم افزاری در مقابل غول هایی چون اپل، مایکروسافت و گوگل حرف چندانی برای گفتن ندارد، بلکه از نظر سخت افزاری نیز فاصله قابل توجهی از رقبای خود داشته و حال قصد دارد تا با دادن امتیاز BB10 به دیگر تولید کنندگان اسمارت فون، مشکل سخت افزاری خود را نیز حل کند.

RIM Headquarter

در این رابطه Thorsten Heins مدیر عامل RIM در گفتگو با روزنامه The Telegraph بیان داشت:

«ما توان اقتصادی رقابت با شرکت هایی که سالیانه 60 محصول عرضه می کنند را نداریم. ما باید خود را از دیگران متمایز سازیم و یک پلتفرم متمرکز داشته باشیم. برای عرضه BB10 ما احتمالاً باید حق امتیاز آن را به شرکتی بدهیم که قادر است این کار را با قیمتی مناسب تر از ما انجام دهد. گزینه های متفاوتی برای ما وجود دارد که ما در حال حاضر مشغول بررسی آنها هستیم.

شما می توانید ما را این گونه تصور کنید که یک محصول مرجع بسازیم و سپس حق امتیاز آن محصول مرجع را به دیگران بدهیم تا دیگران به ساخت محصولاتی از روی آن اقدام کنند - این محصول یا یک بلک بری خواهد بود یا یک محصول دیگر مبتنی بر سیستم عامل BB10.»

BlackBerry Smartphones

تعدای از اسمارت فون های اخیر شرکت RIM 

این اولین باری است که RIM تصمیم به شراکت با تولید کنندگان گرفته است اما با توجه به قیمت بالای اسمارت فون های این شرکت و رقابتی نبودن این محصولات از نظر سخت افزاری، این تصمیم بهترین گزینه به نظر می رسد. البته این نکته نیز فراموش نشود که در صورت اتخاذ چنین تصمیمی RIM باید با سیستم عامل های ویندوز فون 8 و اندروید به رقابت بپردازد و مشخص نیست که تولید کنندگان چقدر تمایل به سرمایه گذاری بر روی این سیستم عامل داشته باشند. با این وجود همچنان احتمال می رود RIM به ساخت اسمارت فون های خود نیز ادامه داده و تنها از شرکا بخواهد با کاهش قیمت و افزایش کیفیت اسمارت فون های مبتنی بر BB10، فضای رقابتی تری برای این پلتفرم به وجود آورند.

منبع : Gizmodo