پرطرفدارترین سیستم عامل ها و پرطرفدارترین برندهای گوشی های هوشمند در آمریکا در سه ماهه دوم 2012

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1391/4/25
برچسب‌ها : سیستم عامل Operating System ، آمار Statistics ، Nielsen ، آمریکا USA ، گوگل Google ، نوکیا Nokia ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، بلک بری BlackBerry ، اچ تی سی HTC ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : گزارشی که کمپانی Nielsen -- یکی از مطرح ترین تحلیلگران بازار کالاها و خدمات -- در تاریخ 12 جولای 2012 (22 تیر 1391) منتشر نمود حاکی از آن است که سیستم عامل های اندروید گوگل، آی او اس اپل و بلک بری ریسرچ این موشن به ترتیب با در اختیار داشتن 51.8، 34.3 و 8.1 درصد از سهم بازار سیستم عامل گوشی های هوشمند آمریکا رتبه های اول تا سوم این بازار را در اختیار دارند.

بدین ترتیب آی او اس بیش از یک سوم و اندروید بیش از نیمی از بازار گوشی های هوشمند آمریکا را به خود اختصاص داده اند و فضای بسیار کمی برای بلک بری، ویندوز فون و سیمبیان باقی مانده است.

البته اگر ارقام را به خریدهای سه ماه اخیر محدود کنیم خواهیم دید که اندروید و آی او اس فاصله خود را با رقبا حتی بیشتر از گذشته کرده اند، در حالی که بلک بری سهم عمده ای از بازار خود را از دست داده و تنها 4 درصد از گوشی های هوشمند خریداری شده در سه ماه اخیر در آمریکا به سیستم عامل بلک بری مجهز بوده اند.

US Smartphone OS Share - June 2012

بر اساس همین گزارش مطابق آمار ماه ژوئن 2012 بیش از نیمی (54.9 درصد) از مشترکین تلفن همراه در آمریکا گوشی هوشمند در اختیار دارند و از هر سه نفر آمریکایی که در سه ماه گذشته اقدام به خرید گوشی موبایل نموده دو نفر گوشی هوشمند خریده اند و تنها یک نفر اقدام به خرید فیچرفون (گوشی معمولی) نموده است.

گزارش Nielsen همچنین حاکی از آن است که کمپانی اپل در صدر سازندگان گوشی های هوشمند برای بازار آمریکا قرار دارد. رتبه های بعدی این بازار در اختیار سامسونگ، اچ تی سی، موتورولا و ریسرچ این موشن است. کمپانی نوکیا نیز هنوز سهمی ناچیز از بازار موبایل آمریکا در اختیار دارد.

Q2 2012 US Smartphone Manufacturers Share

 

منبع : Nielsen