بیل گیتس از تصمیم مایکروسافت مبنی بر تولید تبلت حمایت کرد

نمایش خبر

تاریخ : 1391/4/16
برچسب‌ها : بیل گیتس Bill Gates ، مایکروسافت Microsoft ، تبلت Tablet

واحد خبر mobile.ir : مایکروسافت در ماه گذشته تبلت های Surface را معرفی کرد که به عقیده بسیاری می‌تواند آغاز گر تحولی در این شرکت باشد. این تبلت ها که بعد از معرفی حرف و حدیث‌های بسیاری را برانگیختند و نظرات مثبت و منفی بسیار را به همراه داشتند، اکنون از جانب Bill Gates -- رئیس هیئت مدیره مایکروسافت -- مورد حمایت قرار گرفته اند و در مقابل iPad، محصولاتی خوانده شده اند که اپل در شرایط کنونی واقعاً به آن نیاز دارد.

اما Surface برای مایکروسافت تنها یک تبلت نیست، بلکه Gates در مصاحبه ای با Charlie Rose این تبلت ها را "تغییر دهنده قوانین" در آینده خوانده و معتقد است که تبلت های Surface با داشتن توانمندی‌های یک PC و ویژگی‌های یک تبلت، آینده را تشکیل خواهند داد. او داشتن کیبورد و سخت افزار قدرتمند را جزو ویژگی‌های مهم تبلت های Surface شمرد و اشاره کرد که این ویژگی‌ها بودند که باعث موفقیت PC شدند.

Microsoft Surface

او در ادامه به تبلتی اشاره کرد که کاملاً لمسی بوده و در سال 1998 توسط مهندسین مایکروسافت به او نشان داده شد، اما Gates به دلیل نداشتن کیبورد سخت افزاری این محصول را رد کرد، تصمیمی که تا حدودی باعث موفقیت بیشتر تبلت آی پد شرکت اپل شد.

Gates همچنین در ارتباط با استیو جابز و تبلت آی پد چنین اظهار نظر کرد:

«او در برخی زمینه ها از من بهتر عمل کرد. مجموعه زمان شناسی در عرضه محصول و کار مهندسی. تبلت هایی که ما قبلاً طراحی کرده بودیم به باریکی و جذابی آنچه معرفی شد نبوده‌اند.»

Gates در خصوص اینکه آیا اپل بعد از معرفی Surface باید با تقویت جنبه های مختلف آی پد، فاصله خود را با مایکروسافت کم کند یا خیر نیز با ملاحظه گفت:

«کمی زود است اگر بخواهیم طوری رفتار کنیم که انگار این محصول در بازار به موفقیت رسیده است. من قطعاً فکر می‌کنم که این یک موضوع محتمل است [اشاره به موفقیت تبلت های Surface] و نظر من این است که بله، این آغاز کننده اتفاقی است که بهترین‌های هر دو جهان [اشاره به دنیا های PC و تبلت] را در خود دارد ... این یک محصول فوق‌العاده است و من نمی‌توانم صبر کنم تا این محصول به دست مشتریان برسد.»

Bill Gates

و در آخر نیز Gates در خصوص راه رسیدن به موفقیت و ایجاد شرکتی مانند مایکروسافت سخن گفت:

«این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که شما صبح و شب کار می‌کنید و نگران امکان شکست خوردن نیستید. هر شکست تنها دلیلی است برای اینکه کمی سخت‌تر تلاش کنید و شما دقیقا می دانید که به دنبال چه چیزی هستید.»

البته حمایت از تبلت های Surface از سوی کسی که مایکروسافت را بنا کرده، کاملاً بدیهی به نظر می‌رسد اما Gates قطعاً این نکته را هم می‌داند که ورود مایکروسافت به فضای رقابت سخت افزاری می‌توان نتایج منفی به همراه داشته باشد و شاید باعث کاهش تمایل تولید کنندگان به ساخت تبلت مبتنی بر ویندوز 8 شود و یا اینکه تولید کنندگان را مجبور کند تا با ساخت تبلتی بسیار بهتر از Surface، مایکروسافت را از بازار تبلت خارج کنند. اما با وجود تمام این گفته ها، مایکروسافت تلاش خود را برای موفق شدن و ورود به بازار تبلت کرد و اگر هم در این بازار موفق نشود، حداقل در آینده افسوس تلاش نکردن را نخواند خورد.

منبع : Charlie Rose


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا