مایکروسافت: قصد تولید اسمارت فون نداریم

نمایش خبر

تاریخ : 1391/4/7
برچسب‌ها : مایکروسافت Microsoft ، ویندوز فون Windows Phone ، ویندوز فون 8 Windows Phone 8

واحد خبر mobile.ir : شرکت مایکروسافت در گذشته تعداد بسیار محدودی از محصولات سخت افزاری را تولید و روانه بازار کرده که برخی از آنها -- مانند کنسول های بازی سری Xbox -- کاملاً موفق بوده و برخی -- مانند پلیر های سری Zune -- با شکست روبرو شده‌اند.

اما اخیراً مایکروسافت تبلت های جدیدی بر مبنای ویندوز 8 با نام Surface معرفی کرده () که طبق نظر برخی کارشناسان می تواند آغاز حرکتی جدید از مایکروسافت باشد. به همین دلیل نیز برخی شایعات مبنی بر تولید اسمارت فونی مبتنی بر ویندوز فون 8 در سایت‌های آی تی منتشر شده که هرچند هرگز به تایید رسمی نرسیده‌اند، اما با سیاست جدید مایکروسافت -- مبنی بر تولید سخت افزار توسط این شرکت -- هم راستا به نظر می‌رسند.

در همین رابطه و به گزارش Information Week، آقای Greg Sullivan -- مدیر ارشد بازاریابی ویندوز فون -- در مصاحبه ای در پاسخ به این سؤال که آیا مایکروسافت استراتژی خود در مورد تبلت ها را در مورد بازار اسمارت فون ها نیز به کار خواهد گرفت یا نه، با قاطعیت اظهار داشت: « خیر، ما این کار را نمی‌کنیم.»

Greg Sullivan

آقای Greg Sullivan در حال نمایش یک اسمارت فون بر مبنای ویندوز فون 7.8

مایکروسافت پیش از این کمپانی‌های نوکیا، اچ تی سی، سامسونگ و هواوی را به عنوان سازندگان اسمارت فون های مبتنی بر ویندوز فون 8 معرفی نموده و آقای Sullivan در این مورد می‌گوید: « ما اکوسیستم قدرتمندی از شرکا را که از آنها بسیار راضی هستیم، در اختیار داریم.»

Nokia Lumia Series

اسمارت فون های سری لومیا نوکیا

البته موضوع ذکر شده به معنای قطعیت و همیشگی بودن عدم تصمیم مایکروسافت برای ورود به بازار اسمارت فون ها نیست و این احتمال وجود دارد که در آینده این شرکت، با خرید تمامی و یا بخش اسمارت فون های نزدیک‌ترین شریک ویندوز فونی خود نوکیا به صورت کاملاً حساب شده قدم به این بازار رو به رشد و پر سود بگذارد. این موضوع با در نظر گرفتن کاهش شدید ارزش هر سهم نوکیا و رسیدن آن به نزدیک به 2 دلار به ازای هر سهم و نیز سرمایه گذاری سنگین شرکت مایکروسافت برای حرکت نوکیا به سمت ویندوز فون، بیش از پیش محتمل جلوه می‌کند. حتی خرید شرکت بحران زده RIM (سازنده گوشی های بلک بری) توسط مایکروسافت نیز دور از ذهن به نظر نمی رسد.

منبع : Information Week


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا