نوکیا به دنبال عرضه اسمارت فون های ارزان قیمت مبتنی بر ویندوز فون

نمایش خبر

تاریخ : 1391/3/27
برچسب‌ها : استفن الاپ Stephen Elop ، Nokia Lumia 610 ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir :  همان طور که می‌دانید شرکت نوکیا در تاریخ 14 ژوئن(25 خرداد) کنفرانسی تلفنی با سرمایه گذاران این شرکت برگزار نمود که طی آن در خصوص برنامه های آتی این شرکت و تغییرات در دست اجرا به منظور کاهش هزینه ها صحبت نمود. اما یکی از مسائلی که در این کنفرانس توسط آقای استفن الاپ مدیر عامل نوکیا بیان شد، تعهد این شرکت فنلاندی به سیستم عامل ویندوز فون بود که نشان از عزم راسخ نوکیا به ادامه ساخت محصولات ویندوز فونی در آینده دارد.

در حال حاضر شرکت‌های مختلف محصولات متعددی را مبتنی بر ویندوز فون عرضه کرده اند اما جز تعداد اندکی از آنها، از جمله  Nokia Lumia 610، که برای کشور های در حال توسعه طراحی شده اند، اکثر قریب به اتفاق دیگر اسمارت فون ها، از قیمت بالاتری برخوردار بوده و این موضوع باعث شده که سیستم عامل ویندوز فون -- بر خلاف سیستم عامل اندروید -- کمتر در این کشور ها مورد استقبال قرار گیرد.

Stephen Elop

استفن الاپ -- مدیر عامل نوکیا -- در کنفرانس این شرکت با سرمایه گذاران

اما ظاهراً نوکیا قصد جدی برای تولید محصولات ارزان قیمت ویندوز فونی و رقابت با اسمارت فون های اندرویدی دارد و آقای استفن الاپ در خصوص این رقابت می‌گوید « ما باید با سیستم عامل اندروید با جدیت رقابت کنیم ... و  قیمت کم بخشی از آن [رقابت] است.» او همچنین بیان نمود که شرکت نوکیا قصد تولید محصولاتی با قیمتی کمتر از قیمت Nokia Lumia 610 -- که دارای قیمت پایه حدود 250 دلار است -- را داشته و این شرکت با کمک مهندسین مایکروسافت، راه هایی برای کاهش قیمت محصولات ویندوز فونی و بالطبع رقابت با محصولات ارزان قیمت اندرویدی، پیدا کرده‌ است.

Nokia Lumia 610

اسمارت فون نوکیا لومیا 610

اگر این موضوع محقق شود، احتمالا ما شاهد عرضه اسمارت فون هایی با قیمت بسیار ارزان خواهیم بود که به عنوان جایگزینی برای محصولات مبتنی بر سیمبین این شرکت و رقابت با محصولات ارزان قیمت اندرویدی دیگر شرکت‌ها، روانه بازار خواهند شد. نا گفته نماند که شرکت مایکروسافت در هفته آینده گردهمایی به منظور روشن‌تر کردن آینده ویندوز فون برگزار خواهد کرد که احتمالاً در طی آن جزئیات نسخه آینده سیستم عامل ویندوز فون بیان می شود.

منبع : The Verge


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا