picplz به سرویس خود پایان می دهد - مرگ ضعیف ترها در رقابت در دنیای فناوری امروز

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1391/3/14
برچسب‌ها : اینستاگرام Instagram ، picplz ، فیس بوک Facebook

واحد خبر mobile.ir : دوام در دنیای فناوری امروز به هیچ وجه کار ساده ای نیست. قواعد بازی در بازار فناوری با قواعد بازی در بازار سنتی متفاوت است. در جهان فناوری امروز دسترسی به خدمات و محصولات گوناگون بسیار ساده تر از گذشته است و مشتری بیش از گذشته حق انتخاب دارد. اگر خدمات یا محصول ارائه شده حداقل یک مزیت نسبی جذاب در مقابل رقبا نداشته باشد به احتمال زیاد محکوم به فنا خواهد بود.

البته فرصت ها هم بی شمارند و امکان رشد برای کسی که ایده ای بکر و مفید را در سر دارد بسیار بیش از گذشته است. حضور بیش از پیش جوانان در فهرست ثروتمندترین افراد جهان خود گویای این مطلب است.

سرنوشت بسیاری از شرکت های موفق نوآور در عرصه فناوری شاید بلعیده شدن توسط یکی از غول های این عرصه باشد -- سرنوشتی که بسیاری از Startup ها مشتاقانه در آرزوی آن هستند. نمونه چنین موفقیتی را می توان در خریده شدن Instagram توسط Facebook با مبلغی بیش از 1 میلیارد دلار دید (به طور دقیق فیس بوک اینستاگرام را به ازای 300 میلیون دلار نقد به اضافه  23 میلیون سهم Facebook که در زمان عرضه، هر سهم آن 38 دلار قیمت گذاری شد خرید.)

Instagram

اما چنین موفقیت هایی به قیمت شکست عده دیگری تمام می شود که علی رقم سرمایه گذاری و تلاش بسیار نتوانسته اند محصول یا خدمات خود را به گونه ای متمایز و با مزیت های رقابتی مناسب و با دوام عرضه کنند.

picplz که شاید اسم آن را شنیده و یا از برنامه های آن استفاده کرده باشید اکنون یکی از این شکست خورده ها است. برنامه های تحت iOS و اندروید picplz امکان عکس برداری، ویرایش و آپلود عکس ها بر روی سرورهای picplz و پس از آن به اشتراک گذاری عکس ها بر روی شبکه های اجتماعی را برای کاربران فراهم می آورد.

picplz

اما اکنون picplz اعلام نموده که در سوم جولای 2012 (13 تیر 1391) سرویس خود را برای همیشه متوقف و تمامی تصاویر و اطلاعات موجود بر روی سرورهای خود را پاک خواهد کرد. برای کاربرانی که عکس های خود را در picplz آپلود کرده اند نیز امکان دانلود عکس ها فراهم شده است (هرچند ظاهراً هنوز گزینه ای برای دانلود تمامی عکس ها برای کاربران وجود ندارد و کاربران باید عکس های خود را یک به یک دانلود نمایند.) برنامه picplz نیز از App Store اپل و Play Store گوگل حذف شده است.

picplz is shutting down

به نظر می رسد که عرضه نسخه اندروید Instagram تیر خلاصی بر سرویس picplz بوده -- تیری که مزیت رقابتی اصلی picplz را از میان برداشت. شاید دیگر دلیلی برای استفاده از سرویسی ضعیف تر برای کاربران وجود نداشته باشد.

منبع : picplz