کاهش علاقه توسعه دهندگان به اندروید به دلیل تنوع بالای محصولات تحت این سیستم عامل

نمایش خبر

تاریخ : 1391/2/23
برچسب‌ها : اندروید Android ، برنامه نویسی Programming ، گوگل Google

واحد خبر mobile.ir : اریک اشمیت (Eric Schmidt) رئیس هیئت مدیره گوگل، 6 ماه پیش، پیش بینی کرد که توسعه دهندگان بالاخره سیستم عامل اندروید را بر iOS ترجیح خواهند داد و به دلایل مختلف از جمله متن باز بودن، اپلیکیشن های خود را برای این سیستم عامل توسعه خواهند داد اما در تحقیق جدیدی این سخن اریک اشمیت رد شده و بر عکس، روند توسعه نرم افزار برای اندروید کند توصیف شده است.

البته برای این اتفاق می‌توان دلایل بسیاری را ذکر نمود اما سایت Tech Crunch در خبر جدیدی به بررسی یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع یعنی "Fragmentation" یا گسستگی در اندروید پرداخته است. همان طور که میدانید، پروسه توسعه نرم افزار برای یک سیستم عامل، شامل تست کردن آن نرم افزار روی سخت افزار های اجرا کننده آن سیستم عامل نیز می‌شود و ظاهراً اندروید در این بخش با یک مشکل اساسی روبرو است.

طبق این خبر، به دلیل تنوع بالای محصولات و سخت افزار های تحت سیستم عامل اندروید، توسعه دهندگان می‌بایستی این پروسه تست را روی تعداد بسیار بالایی گجت از جمله اسمارت فون و تبلت تست نمایند که این موضوع روند توسعه نرم افزار را می‌تواند بسیار کند و هزینه بر کند.

High android divesity

تصویر اسمارت فون های مورد استفاده برای تست نرم افزار های اندرویدی

طبق گفته یک شرکت توسعه دهنده نرم افزاری در هنگ‌کنگ، حدوداً 600 دستگاه مجزا و متفاوت اندرویدی وجود دارد و این شرکت برای هر نرم افزار خود مجبور است آن را روی 400 اسمارت فون و تبلت تست نماید. البته این شرکت نتوانسته تمام دستگاه های تحت اندروید را جمع کند که این به خاطر محدودیت فروش برخی از این محصولات در سطح جهان بوده است.

High android divesity

تصویر دیگری که نشان دهنده تنوع اسمارت فون های مورد استفاده برای تست است

اکنون با توجه به گفته های بالا میتوان تصور کرد که روند توسعه 500 هزار نرم افزار توسعه داده شده برای سیستم عامل اندروید چقدر سخت و زمان بر است. ظاهراً اریک اشمیت نیز در مورد جذب توسعه دهندگان به سیستم عامل اندروید اشتباه کرده و تحقیق اخیری نیز که بر روی 2100 توسعه دهنده این سیستم عامل انجام شده، گویای این نکته است که علاقه توسعه دهندگان به سیستم عامل اندروید در حال کم شدن است.
 

منبع : Techcrunch


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا