افزایش درآمد اچ تی سی برای سومین ماه متوالی – این کمپانی هنوز با ماه های اوج خود در سال 2011 فاصله زیادی دارد

نمایش خبر

تاریخ : 1391/2/20
برچسب‌ها : گزارش مالی Financial Report ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir :  کمپانی اچ تی سی در روز 7 می 2012 (18 اردیبهشت 1391) نتایج مالی ماه آوریل خود را منتشر نمود. بر اساس این گزارش اچ تی سی توانست در این ماه 31.03 میلیارد دلار تایوان (معادل 1.06 میلیارد دلار آمریکا) درآمد کسب کند که اندکی بیش از درآمد 30.88 میلیارد دلار تایوان است که این کمپانی در ماه مارس کسب کرده بود.

بدین ترتیب این سومین ماه متوالی است که میزان درآمد اچ تی سی افزایش را نشان می دهد اما اگر درآمد ماه های اخیر این کمپانی را با درآمد ماه های مشابه سال 2011 مقایسه کنیم خواهیم دید که اچ تی سی با روزهای اوج خود در سال 2011 فاصله دارد. به عنوان مثال درآمد اچ تی سی در ماه آوریل سال 2012 نسبت به ماه آوریل سال 2011 به میزان 19.87 درصد کاهش داشته است.

اچ تی سی در سال های اخیر همواره یکی از بزرگترین فروشندگان گوشی های هوشمند – به ویژه در ایالات متحده آمریکا – بوده است. این کمپانی با عرضه گوشی G1 -- که نخستین گوشی مبتنی بر سیستم عامل آندروید محسوب می شود -- توانست عنوان اولین کمپانی عرضه کننده گوشی های هوشمند آندرویدی را از آن خود کند و با سرمایه گذاری به موقع بر روی آندروید گوی سبقت را از بسیاری از کمپانی های دیگر ربود.

HTC April 2012 Report

اما اچ تی سی دیگر یکه تاز بازار آندروید محسوب نمی شود و با رقابت سختی – به ویژه از سوی کمپانی های سامسونگ و سونی – مواجه است. هرچند نتایج مالی ماه های اخیر اچ تی سی حاکی از آن است که این کمپانی توانسته تا حدی بحران را پشت سر گذارد و گوشی های هوشمند سری وان این کمپانی () با استقبال مواجه شده، اما برای حفظ سهم بازار خود باید تلاش گسترده تری را انجام داده و نوآوری های بیشتری را در تولیداتش به کار برد.

نگاهی به قیمت سهام اچ تی سی در دو سال گذشته نیز حاکی از آن است که این شرکت دوران اوج خود را که در اواخر سال 2011 و اوایل سال 2012 بود پشت سر گذاشته و ارزش هر سهم این کمپانی اکنون در حدود یک سوم ارزش آن در دوران رونق این سهام است. شاید بهبود تدریجی نتایج مالی اچ تی سی بتواند تا حدی به بازگشت ارزش سهام آن کمک نماید.

HTC Stock Diagram May 2012

تصویر بالا: نمودار ارزش سهام اچ تی سی در دو سال گذشته

منبع : HTC


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا