امکان عرضه آی پد مینی از سوی اپل

نمایش خبر

تاریخ : 1390/12/24
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : نزاع قانونی شرکت‌های سامسونگ و اپل بر سر حق اختراع‌های این دو کمپانی، مدت‌هاست که ادامه دارد اما ظاهراً نه تنها این جدال به هیچ وجه رابطه اقتصادی بین این دو غول تجاری را تحت تأثیر قرار نداده بلکه طبق اطلاعات منتشر شده از سوی یکی از تأمین کنندگان کره ای اپل، این شرکت قصد دارد ارزش قراردادهای خود با سامسونگ را به 11 میلیارد دلار برساند.

یکی از مدیران سامسونگ -- که نخواسته نامش فاش شود -- در مصاحبه ای با Korea Times دلیل افزایش ارزش قرارداد بین این دو شرکت را چنین توضیح می‌دهد:

«ارزش قرارداد کنونی اپل و سامسونگ، حدود 9.7 میلیارد دلار است اما پیش بینی می‌شود این رقم با توجه به امکان عرضه یک آی پد کوچک‌تر، احتمالاً با صفحه 7.85 اینچی و افزایش فروش MacBook Air های شرکت اپل با استفاده از حافظه های سریع‌تر (SSD) Solid State Drive سامسونگ، تا پایان سال جاری به 11 میلیارد دلار افزایش یابد»

طبق نظر کارشناسان آی پد کوچک‌تر که تحت عنوان آی پد مینی نیز شناخته می‌شود، برای رقابت با تبلت های ارزان قیمت آندرویدی -- که در ماه های اخیر توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار تبلت ها را به خود اختصاص دهند-- عرضه خواهد شد. این آی پد احتمالاً از صفحه نمایش با رزولوشن صفحه نمایش آی پد 2 -- که اکنون در صفحه نمایش جدید و کوچکتر PPI بالاتری دارد -- استفاده خواهد کرد و پردازنده آن نیز با توجه به رزولوشن پایین‌تر صفحه نمایش (نسبت به آی پد جدید یا همان آی پد نسل سوم)، همان پردازنده A5 موجود در آی پد 2 خواهد بود.

همچنین طبق اخبار نقل شده توسط این فرد آگاه، اپل قصد دارد در محصولات جدید مبتنی بر iOS به جای استفاده از صفحات IPS LCD با رزولوشن بالا، از صفحات OLED استفاده کند. سامسونگ نیز در حال سرمایه گذاری انبوه برای تأمین صفحات OLED مورد نیاز در محصولات شرکت اپل است اما با این وجود، هنوز اپل از تعهد این شرکت در تأمین صفحات OLED مورد نیاز در محصولات مبتنی بر iOS کاملاً مطمئن نیست.

اگر این اخبار و اطلاعات درست باشد، احتمالاً باید شاهد افزایش ارزش قراردادهای اپل و سامسونگ در سال‌های 2013 و 2014 نیز بود اما قطعا مهم‌ترین خبر، عرضه آی پد مینی است که هرچند هنوز توسط اپل یا منبع رسمی دیگر تایید نشده، اما با توجه به گفته این مدیر سامسونگ، به زودی برای رقابت با تبلت های آندرویدی به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این آی پد در صورت عرضه، احتمالاً زیر 200 دلار پایه گذاری می‌شود تا ضمن ایجاد رقابت با تبلت های دیگر، گزینه ای اقتصادی در کنار آی پد 2 با قیمت پایه 399 دلار و آی پد نسل سوم با قیمت پایه 499 دلار نیز باشد.

منبع : Korea Times


ایسام