اتحادیه اروپا تا 13 فوریه (24 بهمن) نسبت به قبول یا رد خرید موتورولا موبیلیتی توسط گوگل تصمیم گیری می کند

نمایش خبر

تاریخ : 1390/10/30
برچسب‌ها : گوگل Google ، اتحادیه اروپا European Union (EU) ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : مقامات قانونی اتحادیه اروپا حداکثر تا تاریخ 13 فوریه 2012 (24 بهمن 1390) نظر خود را در مورد خریده شدن موتورولا موبیلیتی توسط گوگل اعلام می کنند.

در ابتدا قرار بود که اتحادیه اروپا تا تاریخ 10 ژانویه نظر خود را در این مورد اعلام نماید اما به دلیل آنکه این اتحادیه باید مدارک جدیدی را که گوگل ارائه کرده بررسی نماید زمان  اعلام رأی خود را به تعویق انداختند.

علاوه بر مقامات قانونی اتحادیه اروپا مقامات قانونی آمریکا نیز باید نسبت به قانونی بودن این خرید از نظر قوانین ضد انحصار نظر خود را اعلام نمایند. موتورولا موبیلیتی پیش از این اظهار داشته بود که در صورت تأیید از سوی مقامات قانونی انتظار دارد که مراحل نهایی این خرید در اوایل سال 2012 به پایان رسد.

لازم به یاد آوریست که گوگل در روز 15 آگوست 2011 (24 مرداد 1390) اعلام نمود که به تفاهم نهایی برای خرید موتورولا موبیلیتی به مبلغ 12.5 میلیارد دلار رسیده است (). گوگل همچنین اعلام نمود که تصمیم دارد پس از خرید، موتورولا موبیلیتی را در قالب یک کمپانی جداگانه اداره نماید.

Motorola DROID RAZR MAXX

تصویر بالا: گوشی DROID RAZR MAXX موتورولا که در نمایشگاه CES 2012 معرفی شد

اگر گوگل بتواند موتورولا موبیلیتی را به تملک خود در آورد گنجینه ارزشمندی از نزدیک به 17,000 حق اختراع ثبت شده و 7,000 حق اختراع درخواست شده موتورولا موبیلیتی را در اختیار خواهد گرفت که می تواند به این کمپانی در منازعات حق اختراع (خصوصاً بر سر سیستم عامل اندروید) کمک نماید. موتورولا موبیلیتی توانسته در چند ماه اخیر پیروزی های مقدماتی را در دادگاه های آمریکا و آلمان در مقابل اپل کسب نماید ( و ).

علاوه بر این گوگل با خرید موتورولا موبیلیتی به یک تولیدکننده سخت افزار نیز بدل خواهد شد و همانند اپل می تواند کنترل کاملی بر اکوسیستم نرم افزاری و سخت افزاری گوشی های هوشمند و تبلت های خود داشته باشد.



ایسام