عرضه آپدیت اندروید 4 برای برخی از گوشی های ال جی در سه ماهه دوم و سوم سال 2012

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1390/10/6
برچسب‌ها : به روز رسانی Update ، اندروید Android ، ساندویچ بستنی Ice Cream Sandwich ، LG Optimus 4G LTE ، LG Prada 3.0 ، LG Optimus 2X ، LG Optimus Sol E730 ، LG Optimus 3D P920 ، LG Optimus Black P970 ، LG Optimus Big LU6800 ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : رقابت کمپانی های سازنده گوشی ها و تبلت های مبتنی بر سیستم عامل اندروید برای جلب رضایت مشتریان خود به شدت ادامه دارد. یکی از دغدغه های بسیاری از کاربران این وسایل مجهز نمودن گوشی یا تبلت خود به آخرین نسخه سیستم عامل مربوطه و استفاده از امکانات بهبود یافته آن است. از همین رو کمپانی های سازنده نیز اگر منافع عرضه آپدیت را نسبت به هزینه ها و دردسرهای چنین کاری بیشتر بدانند ممکن است اقدام به عرضه نسخه به روز شده سیستم عامل مورد استفاده در وسایل خود کنند.

دشواری عرضه آپدیت بستگی کامل به میزان سفارشی شدن سیستم عامل توسط کمپانی سازنده دستگاه دارد. بطور مثال واسط کاربری TouchWiz سامسونگ یا واسط کاربری Sence اچ تی سی ممکن است عرضه این آپدیت ها را برای برخی از گوشی ها یا تبلت ها دشوار نماید.

در کنار این مسئله اپراتورهای طرف قرارداد سازندگان سخت افزار و قوانین نظارتی کشورهای مختلف -- نظیر آمریکا -- نیز ممکن است مسائلی را به وجود آورد که باعث تأخیر در عرضه به روز رسانی یا عدم عرضه آن شود. یک نکته دیگر نیز این است که هرچند عرضه چنین به روز رسانی هایی موجب افزایش رضایت مشتریان می شود اما ممکن است اشتیاق آنها را برای خرید یک گوشی جدید کاهش دهد و این به زیان کمپانی های سازنده تمام خواهد شد.

با تمامی این اوصاف کمپانی کره ای ال جی تصمیم گرفته برای تعداد زیادی از گوشی های هوشمند خود که در سال 2011 معرفی شدند اقدام به عرضه آپدیت اندروید 4 (ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich) نماید. بنا به اظهارات این کمپانی عرضه این به روز رسانی ها در سه ماهه دوم سال 2012 (اواسط فروردین 1391 به بعد) و سه ماهه سوم سال 2012 (اواسط تیر 1391 به بعد) آغاز خواهد شد.

LG Optimus Black-and Optimus 3D

تصویر بالا: گوشی Optimus Black (سمت راست) در کنار گوشی Optimus 3D (سمت چپ)

در طول سه ماهه دوم سال 2012 گوشی های myTouch Q ،Optimus Sol ،Optimus 2X ،Prada 3.0 ،Optimus LTE و Eclipse ال جی به نسخه ساندویچ بستنی اندروید مجهز خواهند شد و به دنبال آن در سه ماهه سوم سال 2012 نیز گوشی های Optimus Q2 ،Optimus Big ،Optimus Black ،Optimus 3D و Optimus Ex آپدیت اندروید 4 را دریافت می دارند.

بنا به گفته ال جی زمان دقیق عرضه این به روز رسانی ها در بازارهای گوناگون متفاوت بوده و در مواردی به اپراتورهای طرف قرارداد ال جی وابسته خواهد بود.