آشنایی با nubia Pad 3D II – دومین نسل از تبلت‌های سه‌بعدی ZTE بدون نیاز به عینک

نمایش خبر

تاریخ : 1402/12/9        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، سه بعدی 3D ، اسنپ دراگون 8 جن 2 Snapdragon 8 Gen 2 ، نسل پنجم 5G ، زد تی ای ZTE
واحد خبر mobile.ir : شرکت ZTE به‌تازگی از تبلت جدیدی با نام nubia Pad 3D II رونمایی کرده است. طبق ادعای این کمپانی چینی، nubia Pad 3D II نخستین تبلت سه‌بعدی بدون عینک است که ترکیبی از تکنولوژی هوش مصنوعی و ارتباطات نسل پنجم در ساخت آن به کار گرفته شده است. این تبلت جدید از چندین جهت نسبت به نسل قبلی آن – یعنی nubia Pad 3D (که سال گذشته عرضه شده بود) – پیشرفت کرده است، از جمله بهره‌مندی از ارتباطات سلولی 5G، استفاده از تراشه قدرتمندتر Snapdragon 8 Gen 2، بهبود 80 درصدی در رزولوشن سه‌بعدی و دو برابر شدن روشنایی سه‌بعدی. در ادامه، جزییات بیشتری از مشخصات و امکانات nubia Pad 3D II را با هم مرور می‌کنیم.

به گفته ZTE، تبلت nubia Pad 3D II به لطف موتور پردازش هوش مصنوعی، از تکنولوژی نمایشگر سه‌بعدی کاملا ارتقاء‌یافته بهره می‌برد که موجب می‌شود کاربر بدون نیاز به عینک، بتواند محتوای سه‌بعدی را مشاهده کند. این تبلت دارای لنزهای کریستال مایع (یکپارچه‌شده با الگوریتم‌های پردازش تصویر) است که طبق ادعای ZTE می‌توانند تصاویر سه‌بعدی را با واقعی‌نمایی بالا و پویایی طبیعی رندر کنند. همان‌طور که گفته شد، رزولوشن سه‌بعدی این تبلت تا 80 درصد و میزان روشنایی آن تا 100 درصد نسبت به نسل قبلی آن بهبود پیدا کرده است.

تبلت nubia Pad 3D II در زمینه الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفت‌های خوبی داشته است. این تبلت دارای موتور هوش مصنوعی ردیاب چشم است که از سنسورهایی با سرعت بالا و الگوریتم‌های تشخیص چشم تشکیل شده است. به لطف این موارد، سرعت پاسخ در تبلت nubia Pad 3D II بالا رفته و یافتن موقعیتِ چشم‌های کاربر (در آن واحد) با دقت بالایی انجام می‌شود. گفتنی‌ست، نمایشگر تبلت در حین نمایش محتوای سه‌بعدی دارای زاویه دید 86 درجه بوده و به موجب آن، کاربر تقریبا از هر جهتی و در هر دو حالت portrait و landscape می‌تواند محتوای سه‌بعدی آن را مشاهده کند.

یکی از برجسته‌ترین قابلیت‌های nubia Pad 3D II، تکنولوژی تبدیل محتوای دوبعدی به سه‌بعدی است. البته در تبلت قبلی ZTE نیز از مبدل دوبعدی به سه‌بعدی استفاده شده بود، اما در تبلت جدید nubia Pad 3D II مبدل پیشرفته‌تری موسوم به تکنولوژی Neovision 3D Anytime به کار گرفته شده است. به گفته ZTE، تکنولوژی Neovision 3D Anytime می‌تواند انواع مختلف محتوای دوبعدی – اعم از عکس، ویدئو، بازی و یا استریم رسانه – را در آن واحد به محتوای سه‌بعدی تبدیل کند.

تولید محتوای سه‌بعدی، یکی دیگر از کارکردهای nubia Pd 3D II به شمار می‌رود. دو دوربین در جلو و دو دوربین در پشت تبلت قرار گرفته‌اند. این سیستم – که ZTE با نام Super Biomimetic Eye از آن یاد می‌کند – از چشم انسان الهام گرفته شده و نسل جدیدی از موتور هوش مصنوعی را معرفی می‌کند. به گفته ZTE، این تکنولوژی نوآورانه با بالا بردن مقیاس تصویربرداری سه‌بعدی، دامنه بهینه آن را تا 2.5 برابر افزایش داده و نقش مهمی در تولید محتوای سه‌بعدی باکیفیت ایفا می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های nubia Pad 3D II می‌توان به پشتیبانی از تعامل چند صفحه‌ای اشاره کرد. به موجب این قابلیت، چنان‌چه صاحب اسمارت‌فونی از ZTE باشید، می‌توانید رابط کاربری اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند خود را به شکل بی‌سیم به نمایشگر تبلت استریم کنید تا به این وسیله امکان مشاهده، لمس و کنترل این اپلیکیشن‌ها به شکل سه‌بعدی فراهم شود. البته علاوه بر اسمارت‌فون‌های ZTE، هر دیوایسی که از Miracast پشتیبانی می‌کند می‌تواند محتوای نمایشی خود را به شکل سه‌بعدی (بدون نیاز به اتصال کابل) روی نمایشگر این تبلت منتقل کند.

پس از آشنایی با قابلیت‌های سه‌بعدی nubia Pad 3D II، بد نیست اشاره‌ای داشته باشیم به مشخصات آن. تبلت جدید ZTE، دارای نمایشگری 12.1 اینچی از نوع ال‌سی‌دی (IPS) است که رزولوشن 2.5K (معادل 1600×2560 پیکسل) داشته و در هر ثانیه 144 مرتبه به‌روزرسانی می‌شود. تراشه قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 امور پردازشی تبلت را مدیریت می‌کند. این چیپ‌ست 4 نانومتری شامل یک هسته 3.2 گیگاهرتزی Cortex-X3، دو هسته 2.8 گیگاهرتزی Cortex-A715، دو هسته 2.8 گیگاهرتزی Cortex-A710 و سه هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A510 بوده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 740 است. ناگفته نماند، 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 و حافظه RAM از نوع LPDDR5X (حجم نامشخص) به این تبلت اختصاص یافته است.

دو دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت تبلت و دو دوربین 8 مگاپیکسلی در جلوی تبلت تعبیه شده‌اند. انرژی دستگاه از طریق یک باتری حجیم 10,000 میلی‌آمپر ساعتی (مجهز به شارژ سریع 66 واتی) تأمین می‌شود. مجموعه صوتی تبلت نیز از چهار اسپیکر با پشتیبانی از افکت‌های سه‌بعدی DTS:X Ultra، اسپیکرهای 1 واتی فول-فرکانس و دو میکروفن با فناوری حذف نویز تشکیل شده‌اند. ناگفته نماند، nubia Pad 3D II در وب‌سایت رسمی ZTE لیست شده، اما هنوز قیمت و زمان عرضه آن از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.

منبع : ZTE


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا