معرفی Pocket 2 تاشوی عمودی هواوی با 3 دوربین، سنسور UV و ضد آب تا عمق 2 متری

نمایش خبر

تاریخ : 1402/12/3        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، گوشی تاشو Foldable Phone ، سیستم‌عامل هارمونی HarmonyOS ، Huawei Pocket 2 ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی بیش از یک سال پیش اولین تجربه خود در ساخت یک گوشی گوشی تاشوی عمودی را با نام P50 Pocket رونمایی کرد و حالا نسل جدید این مدل را با نام Pocket 2 به‌معرض نمایش گذاشته است؛ Pocket 2 از صفحه‌نمایش داخلی تقریباً یک‌اندازه‌ای نسبت به نسل قبلی برخوردار است اما نمایشگر خارجی دایره‌ای بزرگ‌تری داشته و ظاهراً برای اولین بار در این کلاس چهار لنز را در بخش پشتی به‌کار می‌گیرد که یکی از آن‌ها حسگر جدید UV را در خود جای داده است. ارتقاء چشمگیر ظرفیت باتری و سرعت شارژ، افزایش رم و حافظه داخلی و تجهیز دوربین اصلی و تله‌فتو به OIS سایر قابلیت‌های جدید Pocket 2 را تشکیل می‌دهند. این گوشی طبیعتاً در حال حاضر تنها در بازار چین عرضه شده است.

طراحی - رنگ‌آمیزی - ابعاد و وزن

Huawei Pocket 2 بی‌شباهت به نسل قبلی این خانواده یعنی P50 Pocket نیست و با این‌که طراح‌های روی بدنه داستان متفاوتی را روایت می‌کنند اما همچنان از همان ترکیب دو دایره بزرگ در قسمت بیرونی یکی برای لنزهای دوربین و دیگری برای نمایشگر کوچک دایره‌ای در این‌جا نیز استفاده شده است. پاکت 2 در دو طیف رنگی شامل مشکی و یاسی ساده و خاکستری و سفید ترکیبی ارائه می‌شود که این دوتای آخر طرح‌های صدف‌مانندی را روی یک بدنه شفاف ارائه می‌کنند.

دو نسخه مشکی و یاسی این گوشی از پوشش مات چرم‌مانندی بهره می‌برند که طبیعتاً در برابر ماندن اثرات انگشت مقاوم است. در نسخه مشکی این گوشی دورتادور محوطه دوربین‌ها و صفحه‌نمایش دایره‌ای بخش پشتی یک حلقه طلایی دیده می‌شود که به جذابیت این رنگ افزوده است. هواوی پاکت 2 از استاندارد مقاومت IPX8 برخوردار است که شرکت سازنده با وجود آن‌که آن را به امکان غوطه‌وری در آب با عمق 2 متری برای 30 دقیقه تعبیر می‌کند اما بلافاصله به این موضوع اشاره می‌کند که پاکت 2 یک گوشی موبایل ضد آب حرفه‌ای نیست. این استاندارد همانند همتایان سامسونگی این گوشی محافظتی در برابر نفوذ گرد و خاک ارائه نمی‌دهد.

طول و عرض دستگاه در حالت باز به‌ترتیب 170 و 75.5 میلی‌متر است اما با بستن گوشی طول آن به 87.8 میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند. ضخامت حالت باز و بسته نسخه شیشه‌ای پاکت 2 نسبت به قبل تغییر خاصی نکرده و به‌ترتیب به 7.25 و 15.3 میلی‌متر می‌رسد اما نسخه چرمی ضخیم‌تر بوده و در این دو حالت به‌ترتیب 7.35 و 15.5 میلی‌متر ضخامت دارد. این گوشی در ورژن شیشه‌ای 202 گرم و در نسخه‌های با ظاهر چرم 199 گرم وزن دارد که با وجود آن‌که هر دو از وزن 190 گرمی نسل قبلی بیشترند اما این افزایش وزن با ظرفیت بالای باتری به‌خوبی توجیه می‌شود.

صفحه‌نمایش خارجی

صفحه‌نمایش OLED خارجی گوشی از 1.04 اینچ به 1.15 اینچ تغییر اندازه داده اما وضوح 340×340 پیکسل آن ثابت مانده است. این پنل با وجود آن‌که هنوز 60 هرتزی بوده و سرعت برداشت تاچ در آن 120 هرتز است اما این بار با حضور LTPO امکان تغییر سرعت به‌روزرسانی در بازه گسترده 1 تا 60 هرتزی را فراهم کرده و احتمالاً در کاهش مصرف انرزی تأثیر مشهودی بر جای می‌گذارد. کارکردهای این صفحه‌نمایش ظاهراً با تغییر خاصی روبرو نشده و جدا از نشان دادن زمان و تاریخ و اعلان برنامه‌ها و کنترل موزیک در حال پخش برای گرفتن عکس سلفی با دوربین‌های اصلی نیز به‌کار می‌رود و ویجت‌های مختلفی نیز متناظر با اپلیکیشن‌های گوناگون برای آن در نظر گرفته شده است.

صفحه‌نمایش داخلی

صفحه‌نمایش داخلی گوشی یک نمونه 6.94 اینچی OLED با وضوح 1136×2690 پیکسل و با نرخ رفرش متغیر 1 تا 120 هرتزی‌ست که حداکثر روشنایی آن نقطه‌ای آن به 2,200nits می‌رسد. بالای این صفحه‌نمایش در یک حفره پانچی دوربین سلفی 10.7 مگاپیکسلی گوشی با f/2.2 قراردارد که فاقد فوکوس خودکار است اما از برداشت ویدئوی HDR پشتیبانی می‌کند.

دوربین‌های بخش پشتی

در P50 Pocket نسل قبل از یک دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی (ظاهراً فاقد OIS) با f/1.8 و یک دوربین 13 مگاپیکسلی اولتراواید با f/2.2 همراه با یک سنسور 32 مگاپیکسلی تشخیص رنگ استفاده شده بود که این آخری به‌گفته هواوی قادر به تشخیص طیف وسیعی از رنگ‌ها بود. در پاکت 2 علاوه بر تغییر نوع سنسورها یک دوربین تله‌فتو نیز به این جمع افزوده شده است؛ دوربین اصلی گوشی یک نمونه 50 مگاپیکسلی با f/1.6 و مجهز به OIS است که در کنار خود یک 12 مگاپیکسلی اولتراواید با f/2.2 مجهز به فوکوس خودکار و امکان عکاسی ماکروی 2.5 سانتی‌متری را می‌بیند. دوربین تله‌فتوی دستگاه یک نمونه 8 مگاپیکسلی با f/2.4 است که این یکی نیز از OIS پشتیبانی کرده و تصویر آن معادل 3 برابر زوم اپتیکال است.

در نهایت چهارمین و آخرین عضو این مجموعه یک سنسور 2 مگاپیکسلی UV (اشعه ماوراءبنفش) است که ظاهراً میزان این اشعه مضر آفتاب را تشخیص داده و به کاربر برای استفاده از کرم ضد آفتاب هشدار می‌دهد.

پردازنده - حافظه

هواوی طبق انتظار اشاره‌ای به نوع پروسسور به‌کار گرفته شده در Pocket 2 نکرده اما می‌توان حدس زد که در این‌جا نیز از همان پروسسور جدید این شرکت یعنی Kirin 9000S استفاده شده باشد. رم گوشی 12 گیگابایت و به‌صورت ثابت است اما حافظه داخلی به‌جز دو ورژن 256 و 512 گیگابایتی در یک نسخه 1 ترابایتی نیز در دسترس قرار دارد. از این گوشی ظاهراً یک نسخه خاص با پسوند Art نیز با ترکیب حافظه 16GB/1TB نیز ارائه می‌شود. پاکت 2 از حافظه اختصاصی NM Card هواوی تا ظرفیت 512 گیگابایتی نیز پشتیبانی می‌کند اما از بین کارت حافظه و سیم‌کارت دوم تنها باید یکی را انتخاب کرد.

باتری - شارژر

ظرفیت باتری در گوشی‌های تاشوی عمودی معمولاً از حوالی 4 هزار میلی آمپر ساعت فراتر نمی‌رود اما در پاکت 2 با یکی از حجیم‌ترین باتری‌ها در این کلاس یعنی یک باتری 4,520mAh روبرو می‌شویم که نسبت به پاکت قبلی 13 درصد ارتقاء یافته است. توان شارژ همراه گوشی نیز از 40 وات پیشین به 66 وات رسیده و از این گذشته شارژ بی‌سیم با توان 40 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس 7.5 واتی نیز حالا در لیست مشخصات آن دیده می‌شوند.

گزینه‌های ارتباطی

مهم‌ترین گزینه در بخش راه‌های ارتباطی دستگاه امکان ارسال پیام دو طرفه ماهواره‌ای از طریق ماهواره‌ای چینی Beidou است که در مواقع اضطراری و در دسترس نبودن سیگنال‌های زمینی می‌توان از آن برای دریافت کمک سود جست. نکته جالب در این میان آن است که تمامی دیگر کاربران امکان دریافت این پیام و ارسال پاسخ از طریق شبکه‌های معمول زمینی را خواهند داشت. این ویژگی در حال حاضر تنها در چین، هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان در دسترس است. از دیگر گزینه‌های ارتباطی دستگاه باید به وای‌فای 6، بلوتوث 5.2، NFC و مسیریابی ماهواره‌ای دو فرکانسی اشاره کرد. اتصال هدست در این گوشی از طریق درگاه USB-C‌ انجام شده و اسپیکرهای استریو نیز در آن فراموش نشده‌اند.

قیمت - زمان حضور در بازار

Huawei Pocket 2 با پلتفرم HarmonyOS 4.0 از زمان معرفی برای عرضه در بازار چین ارائه شده است. این گوشی در حافظه‌های 256 و 512 گیگابایتی به‌ترتیب 7,499 و 7,999 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 1,043 و 1,112 دلار آمریکا) قیمت‌گذاری شده و نسخه 12GB/1TB آن نیز 8,999 یوان (1,251 دلار) قیمت دارد. بالاترین نسخه این گوشی با رم 16 گیگابایتی و حافظه 1 ترابایتی موسوم به نسخه Art نیز 10,999 یوان (1,529 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا