تدبیر اف بی آی برای تسریع در یافتن کودکان گمشده با کمک گوشی موبایل

نمایش خبر

تاریخ : 1390/5/17
برچسب‌ها : اف بی آی FBI ، فروشگاه برنامه های اپل App Store ، آی‌تونز iTunes ، آیفون iPhone ، آمریکا USA

واحد خبر mobile.ir : بر اساس آمار ارائه شده توسط اداره بازرسی فدرال یا به عبارتی پلیس فدرال آمریکا -- که به FBI معروف است -- در این کشور به طور متوسط در هر 40 ثانیه یک کودک گم می شود و متأسفانه تعدادی از این کودکان هرگز به خانه خود باز نمی گردند.

پس از گم شدن کودک اقدام سریع از سوی پلیس می تواند شانس یافتن کودک را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و از این رو پلیس فدرال آمریکا برنامه ای رایگان تحت عنوان Child ID را عرضه کرده که از طریق این برنامه والدین می توانند مشخصات کودکان خود -- منجمله عکس، وزن، قد و سایر مشخصات ضروری -- را در گوشی خود ذخیره نموده تا اگر اتفاقاً کودک آنها گم شد در وهله نخست بتوانند عکس او را به مسئول حراست یا پلیس مستقر در نزدیکی محل گم شدن کودکان نشان داده و اطلاعات دقیقی را از کودک خود ارائه دهند و علاوه بر این امکاناتی در برنامه تعبیه شده که بتوانند تنها با چند کلیک به سادگی عکس و اطلاعات کودک گمشده را به مقامات مسئول ارسال نموده و با مراکز مربوطه سریعاً تماس بگیرند.

FBI Child ID

این برنامه همچنین  نکاتی را در مورد حفظ امنیت کودکان و آنچه در نخستین ساعات گم شدن کودک -- که ساعاتی بحرانی است -- باید انجام شود در اختیار والدین می گذارد.

FBI Child ID

جالب اینجاست که FBI از کمک انجمن مربیان فوتبال امریکا نیز -- که بیش از 10 هزار مربی و پرسنل دیگر در آن عضو هستند -- برای اطلاع رسانی هر چه بیشتر در مورد این برنامه استفاده می نماید تا در مسابقات فصل آتی فوتبال امریکا بتواند اطلاع رسانی گسترده ای را در مورد این برنامه انجام دهد.

برخی از کاربران این برنامه از دسترسی افراد دیگر به اطلاعات کودکان خود در صورت گم شدن گوشی ابراز نگرانی کرده اند و عدم وجود امکان استفاده از کلمه عبور برای دسترسی به این برنامه را از نقاط ضعف آن دانسته اند. البته شاید دلیل FBI برای قرار ندادن این امکان در برنامه این باشد که والیدنی که فرزند خود را گم می کنند احتمالاً انقدر مضطرب هستند که شاید کلمه عبور خود را به یاد نیاورند و شاید آنرا بصورت اشتباه وارد نمایند و بدین ترتیب قدری زمان تلف خواهد شد که خود می تواند در سرنوشت کودک گمشده تأثیر ناخوشایندی بگذارد.

در حال حاضر برنامه Child ID تنها بر روی بستر iOS اپل و برای گوشی های آیفون عرضه شده و از طریق iTunes بصورت رایگان قابل دانلود است. FBI در نظر دارد تا در آینده نزدیک این برنامه را برای دیگر بسترهای موبایل نیز عرضه نموده و امکاناتی نظیر آپلود نمودن دیگر عکس های ذخیره شده بر روی گوشی را به آن بیفزاید. FBI همچنین اطمینان داده که اطلاعات صاحب گوشی و کودکان به هیچ وجه توسط این ارگان و یا iTunes ذخیره نمی شود.

امید است مسئولین انتظامی کشور ما نیز عرضه چنین راه حل هایی را در دستور کار خود قرار دهند تا از وقوع حوادث ناگوار تا حد ممکن جلوگیری شود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا