آشنایی با Huawei Enjoy 70 – میان‌رده‌ 4G هواوی با باتری 6,000 میلی‌آمپر ساعتی

نمایش خبر

تاریخ : 1402/9/14        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، سیستم‌عامل هارمونی HarmonyOS ، Huawei Enjoy 70 ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی روز سه‌شنبه 5 دسامبر 2023 (14 آذر 1402) از گوشی هوشمند جدیدی با نام Huawei Enjoy 70 برای بازار چین رونمایی کرد. این اسمارت‌فون جایگزینی برای Huawei Enjoy 60 محسوب شده و علی‌رغم اینکه طراحی زیبای خود را از سری پرچمدار P60 به ارث برده، از لحاظ مشخصات می‌توان آن را در رده میانی رو به پایین جای داد. از جمله مهم‌ترین مشخصات Huawei Enjoy 70 می‌توان به نمایشگر ال‌سی‌دی 6.75 اینچی، دوربین 50 مگاپیکسلی، باتری قدرتمند به ظرفیت 6,000 میلی‌آمپر ساعت و تا 256 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. متأسفانه این محصول از ارتباطات نسل پنجم بی‌بهره است. در ادامه زوایای بیشتری از این گوشی هوشمند جدید را بررسی می‌کنیم.

همان طور که گفته شد، طراحی Huawei Enjoy 70 تا حدی از سری پرچمدار P60 وام گرفته شده که البته عمده آن به سبک طراحی ماژول دوربین گوشی Huawei P60 Pro مربوط است و سایر المان‌های طراحی Huawei Enjoy 70 – مثل لبه‌های تخت، حاشیه‌های نسبتا زیاد و ناچ قطره آب بالای نمایشگر – وجه اشتراک چندانی با گوشی‌های سری P60 ندارند. ناگفته نماند، این اسمارت‌فون ابعادی برابر با 8.93×77.7×168.3 میلی‌متر داشته و وزن آن به حدود 207 گرم می‌رسد.

نمایشگر نسبتا بزرگی به قطر 6.75 اینچ برای Huawei Enjoy 70 تدارک دیده شده است. این نمایشگر ال‌سی‌دی رزولوشن +HD (معادل 720×1600 پیکسل) داشته و در کمال تعجب از AOD (نمایشگر همیشه روشن) پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای شرکت سازنده، به منظور مراقبت از چشمان کاربر، میزان روشنایی نمایشگر در محیط‌های تاریک می‌تواند به حداقل 1.8 نیت کاهش یابد. متأسفانه جزییات بیشتری از امکانات این نمایشگر منتشر نشده و از این رو می‌توان حدس زد که نرخ رفرش متعارفی برابر با 60 هرتز داشته باشد.

هواوی درباره مدل چیپ‌ست گوشی اطلاعاتی را منتشر نکرده، اما طبق اطلاعات موجود در صفحه فروش این محصول در VMall، یک تراشه 8 هسته‌ای در قلب این گوشی جای گرفته است. برخی شایعات نیز از حضور چیپ‌ست 14 نانومتری Kirin 710A در این دیوایس خبر می‌دهند. همچنین درباره مقدار RAM گوشی نیز اطلاعاتی در دست نیست، اما می‌توان حدس زد که حداقل 8 گیگابایت رم در اختیار کاربر باشد. ناگفته نماند، برای حافظه داخلی، دو گزینه 128 و 256 گیگابایتی پیش‌بینی شده است.

ماژول مستطیل‌شکل پشت گوشی دربردارنده یک فلش ال‌ای‌دی و دو دوربین است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و به امکاناتی مثل زوم دیجیتال، حالت شب و پانوراما مجهز شده است. یک دوربین ماکرو به وضوح 2 مگاپیکسل نیز در کنار دوربین اصلی به چشم می‌خورد که به لطف آن می‌توان به منظور عکاسی از سوژه‌های کوچک تا فاصله 4 سانتی‌متری به آنها نزدیک شد. در ناچ قطره آب بالای نمایشگر هم یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی به گشودگی دیافراگم f/2.0 تعبیه شده است. این دوربین از امکاناتی نظیر زیباسازی پوست، عکاسی با فرمان صوتی، عکاسی زمان‌بندی‌شده و برداشت با لبخند بهره می‌برد. گفتنی‌ست، هر دو دوربین اصلی و سلفی می‌توانند با وضوح 1080p فیلم‌برداری کنند.

بی‌شک، یکی از نقاط قوت Huawei Enjoy 70 باتری قدرتمند آن است. این باتری ظرفیتی برابر با 6,000 میلی‌آمپر ساعت داشته و از استاندارد شارژ 22.5 واتی پشتیبانی می‌کند. با ذخیره کامل این باتری می‌توان تا 30 ساعت به صورت آنلاین ویدئو تماشا کرد. یکی از امکانات جالب Huawei Enjoy 70 وجود دکمه‌ای فیزیکی موسوم به Enjoy X در لبه سمت چپ آن است. با یک بار فشار این دکمه، مجموعه‌ای 9 تایی از اپلیکیشن‌های پراستفاده به نمایش درآمده و دو بار فشار پیاپی (یا یک فشار طولانی‌) می‌تواند مستقیما اپلیکیشن‌ها را اجرا کند. گفتنی‌ست، سایر مشخصات سخت‌افزاری این اسمارت‌فون عبارتند از حسگر اثر انگشت روی لبه دستگاه و اسپیکر با پشتیبانی از Huawei Histen.

پلتفرم اختصاصی HarmonyOS 4.0 بخش نرم‌افزاری Huawei Enjoy 70 را تشکیل می‌دهد. همان طور که گفته شد، این دیوایس فاقد ارتباطات نسل پنجم بوده و یک گوشی 4G (با پذیرش دو سیم‌کارت نانو) محسوب می‌شود. وای-فای دو فرکانسی، بلوتوث 5.1، پورت USB-C و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای از دیگر گزینه‌های ارتباطی این محصول به شمار می‌روند.

گوشی هوشمند Huawei Enjoy 70 در سه رنگ مشکی، سفید و سبز زمردی به تولید می‌رسد. کاربران چینی هم‌اکنون می‌توانند این محصول را از طریق VMall پیش‌سفارش دهند، اما زمان دقیق ورود آن به بازار چین هنوز اعلام نشده است. نسخه 128 گیگابایتی Huawei Enjoy 70 با قیمت 1,199 یوان چین به فروش می‌رسد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 168 دلار آمریکا. ورژن 256 گیگابایتی نیز 1,399 یوان (196 دلار) قیمت‌گذاری شده است. ناگفته نماند، درباره عرضه این دیوایس در سایر بازارها هنوز خبری از سوی هواوی منتشر نشده است.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا