معرفی هواوی Enjoy 60X با صفحه‌نمایش 6.95 اینچی و باتری 7 هزار میلی آمپر ساعتی!

نمایش خبر

تاریخ : 1402/1/28        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 680 4 جی Snapdragon 680 4G ، Huawei Enjoy 60X ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی در روز دوشنبه 17 آوریل 2023 (28 فروردین 1402) همزمان با رونمایی از گوشی‌های سری nova 11 از گوشی جدیدی در سری مخصوص چینِ انجوی با نام Enjoy 60X نیز رونمایی کرده است. این گوشی برخلاف تصوری که از نام آن در ذهن ایجاد می‌شود در زمینه تصویربرداری چندان توانمند نبوده اما در عوض به باتری قدرتمندی با ظرفیت 7 هزار میلی آمپر ساعت مجهز شده که روی کاغذ دوام انرژی بسیار بالایی را ارائه می‌کند. Enjoy 60X از طراحی و رنگ‌آمیزی جالب‌توجه‌ای برخوردار است و جذابیت‌های بالایی در آن به‌چشم می‌خورد. این گوشی البته از قابلیت ارتباطی 5G بی‌بهره است و طبیعتاً از سرویس‌های گوگل نیز به‌صورت پیش‌فرض در آن پشتیبانی نمی‌شود.

اولین نکته چشمگیر در مورد Enjoy 60X به طراحی دستگاه تعلق دارد که با ارائه شدن در رنگ‌های نارنجی، سبز، نقره‌ای و دو طیف مشکی و نوار طلایی پیرامون دوربین‌ها کاملاً جذاب به‌نظر می‌رسد. از بین رنگ‌های این گوشی نسخه نارنجی و یکی از مدل‌های مشکی از جنس بدنه چرم مصنوعی بوده و سه رنگ دیگر از پلاستیکی معمولی ساخته شده‌اند.

همانطور که می‌توان انتظار داشت Enjoy 60X با صفحه‌نمایشی نزدیک به 7 اینچ و باتری 7,000mAh به‌هیچ عنوان گوشی کوچک و ظریفی نبوده و از طول و عرضی به‌ترتیب 171.6 و 79.9 میلی‌متری و ضخامتی مابین 8.9 تا 9.1 میلی‌متر برخوردار است وزن این گوشی نیز بسته به حافظه و جنس بدنه متفاوت بوده و بین 216 تا 219 گرم است.

صفحه‌نمایش غول‌آسای نزدیک به 7 اینچی (دقیقاً 6.95 اینچ) گوشی از نوع LCD با وضوح 1080×2376 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس در نسبت 19.8:9) بوده که تراکمی حوالی 376ppi دارد. دیگر نکته جالب توجه در مورد این صفحه‌نمایش به نرخ رفرش 90 هرتزی آن تعلق دارد که برای این کلاس نکته چندان بدی نیز محسوب نمی‌شود. سرعت برداشت تاچ در این پنل نیز حداکثر 270 هرتز اعلام شده است.

بالای صفحه‌نمایش دستگاه به‌دلیلی نامشخص از یک بریدگی بزرگ دوزنقه‌ای استفده شده که این موضوع با توجه به حضور تنها یک دوربین سلفی در این بخش نکته عحیبی به‌نظر می‌رسد و مشخص نیست که چرا شرکت سازنده بدون وجود دلیل خاصی به‌جای یک ناچ عادی از یک طراحی قدیمی و منسوخ شده در این قسمت استفاده کرده است. دوربین سلفی گوشی یک 8 مگاپیکسلی ساده بدون فوکوس خودکار با f/2.0 است که از فوکوس خودکار پشتیبانی نکرده و حداکثر وضوح برداشت ویدئو در آن نیز به فول اچ‌دی محدود است. در مشخصات این دوربین اشاره‌ای به تشخیص چهره نیز نشده است.

در پشت گوشی دایره بزرگ و پر زرق و برقی با حاشیه طلایی در نیمه بالایی جای دارد که برخلاف چیزی که هواوی قصد نشان دادن آن را دارد تنها یک دوربین را در خود جای داده و سه حفره دیگر یکی حسگر عمق میدان، دیگری فلش LED و چهارمی یک «هیچ» تزئینی است! دوربین اصلی دستگاه یک نمونه 50 مگاپیکسلی با سنسور نامشخص است که اطلاعات چندانی از آن منتشر نشده و حتی دیافراگم لنز مقابل آن نیز مشخص نیست. این دوربین به‌دلیل محدودیت‌های پردازشی از وضوح 1080p در فیلم‌برداری فراتر نمی‌رود و لرزه‌گیر اپتیکال نیز طبیعتاً جایی در آن ندارد.

پردازنده گوشی همانطور که اشاره شد از نوع 6 نانومتری Snapdragon 680 انتخاب شده که چهار هسته A73 و چهار هسته A53 را همراه با گرافیک نچندان توانمند Adreno 610 در خود جای داده است. هواوی اشاره‌ای به حافظه رم این گوشی نکرده اما برخی منابع آن را 8 گیگابایت درج کرده‌اند. حافظه داخلی دستگاه نیز در سه ورژن 128،‌ 256 و 512 گیگابایتی ارائه می‌شود.

هیجان‌انگیزترین قابلیت Enjoy 60X باتری بسیار حجیم 7 هزار میلی آمپر ساعتی آن است که با این‌که نشان آن را در تولیدات برخی برندهای دیگر نیز می‌توان سراغ گرفت اما ظاهراً برای اولین بار در یک گوشی هواوی ظاهر می‌شود. این باتری با یک بار شارژ به‌گفته شرکت سازنده تا 5 روز در پخش موسیقی (تحت شرایط خاص آزمایشگاهی) دوام خواهد داشت و احتمالا در شرایط سخت نیز حداقل تا 2 روز شما را از اتصال به شارژر بی‌نیاز می‌کند. شارژ این مدل با یک شارژر نچندان پر توان 22.5 واتی انجام می‌شود که همراه گوشی ارائه شده است.

این باتری مشابه اغلب گوشی‌های دارای باتری حجیم از شارژ سیمی معکوس برای تغذیه دیگر دیوایس‌های منطبق نیز پشتیبانی می‌کند و جالب آن‌که توان شارژ نسخه 512 گیگابایتی آن در این حالت برای برخی گوشی‌های هواوی به 22.5 وات می‌رسد؛ امری‌که تا به امروز ظاهراً نمونه دومی برای آن نمی‌توان سراغ گرفت.

Enjoy 60X در غیاب 5G از شبکه 4G LTE در باندهای مختلف پشتیبانی کرده و سایر گزینه‌های ارتباطی آن نیز شامل وای‌فای دو باند نسخه ac، بلوتوث 5.0، مسیریابی ماهواره‌ای تک فرکانس و NFC می‌شود. این گوشی از درگاه USB-C برخوردار است که در غیاب حفره 3.5 میلی‌متری هدست برای متصل کردن هدست‌های سیمی نیز به‌کار می‌رود.

Huawei Enjoy 60X با پلتفرم اختصاصی HarmonyOS 3.0 به بازار چین ارائه می‌شود و قیمت پایه آن برای نسخه 128 گیگابایتی 1,749 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 254 دلار آمریکا) تعیین شده است. نسخه‌های 256 و 512 گیگابایتی این گوشی نیز به‌ترتیب 1,949 و 2,299 یوان (283 و 334 دلار) قیمت دارند. هنوز اطلاعاتی در مورد امکان حضور این گوشی در دیگر بازارها در دست نیست.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا