معرفی عینک هوشمند Ray-Ban Meta با Snapdragon AR1 Gen 1 و دوربین 12 مگاپیکسلی

نمایش خبر

تاریخ : 1402/7/8        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : عینک هوشمند Smart Glasses ، پوشیدنی Wearable
واحد خبر mobile.ir : کمپانی متا به تازگی و در جریان برگزاری کنفرانس Meta Connect از ارائه عینک هوشمند تازه‌ای با نام Ray-Ban Meta Smart Glasses و با مشارکت شرکت ری-‌بن خبر داده است. سابقه همکاری متا و ری-‌‌‌بن به سپتامبر سال 2021 و معرفی عینک هوشمندی موسوم به Ray-Ban Stories باز می‌گردد؛ محصولی که با وجود نام عجیب آن، مسیر همکاری هر دو شرکت را به خوبی همواره کرده است. حال پس از گذشت دو سال از نسل اول این مشارکت تجاری، Ray-Ban Meta معرفی شده است که بنا به گفته مدیران متا طراحی آن به طور اساسی دستخوش تغییر گردیده و علاوه بر بهبود ویژگی‌های نسل قبلی، قابلیت‌های جدیدی بدان افزوده شده که پیش از در سایر عینک‌های هوشمند دیده نشده است.

عینک هوشمند Ray-Ban Meta از ظاهری کلاسیک برخوردار بوده و در نگاه اول مشابه عینک‌های معمولی به نظر می‌رسد. طراحی این محصول در قالب استاندارد Wayfarer ری-‌بن انجام شده و شرکت سازنده یک استایل جدید موسوم به Headliner نیز برای آن در نظر گرفته است. این محصول نه تنها در ترکیب رنگ‌های جدید مانند سرمه‌ای (Jeans) و قهوه‌ای کاراملی (Caramel) به تولید می‌رسد، بلکه در یک گزینه شفاف (بدون رنگ) نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. به علاوه همانند Ray-Ban Stories، کاربر می‌تواند ترکیبی از گزینه‌های مختلف لنز مانند طبی، خورشیدی و پلاریزه انتخاب کند. ظاهرا برای این انتخاب حدود 150 گزینه متفاوت در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. دو ماژول دایره‌ای شکل در منتهی‌الیه بخش بالایی قاب عینک قرار دارند که شامل یک دوربین 12 مگاپیکسلی در سمت راست و یک چراغ LED در سمت چپ می‌شود که فعال بودن دوربین را به مخاطبان اعلام می‌کند.

ناگفته نماند که قاب شارژ چرمی همراه این عینک در مقایسه با نمونه عرضه‌شده در سال 2021 نه تنها کوچک‌تر، بلکه حدود 32 درصد هم سبک‌تر شده است و می‌تواند انرژی مورد نیاز عینک را در مجموع برای دوام 36 ساعته تامین کند.

شاید جذاب‌ترین ویژگی عینک هوشمند جدید، امکان پخش زنده ویدیو در اینستاگرام و فیس بوک است که نخستین نمونه در نوع خود به شمار می‌رود و به احتمال زیاد از سوی تولیدکنندگان محتوا و کاربران رسانه‌های اجتماعی مورد استقبال قرار خواهد گرفت. این قابلیت با کمک دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید عینک انجام می‌شود که قادر است ویدئوهای 1080p را با سرعت 60 ثانیه ضبط کند. البته برای حفظ حریم خصوصی دیگران، چراغ LED سفیدی در بدنه عینک تعبیه شده است که افراد را از فعال بودن دوربین دستگاه هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری آگاه می‌کند.

کاربر عینک Ray-Ban Meta می‌تواند نزدیک به 500 عکس و 100 فیلم 30 ثانیه‌ای را در حافظه 32 گیگابایتی دستگاه ذخیره کند و پس از سینک شدن با اپلیکیشن Meta View با سایر برنامه‌ها به اشتراک بگذارد. همچنین امکان به اشتراک‌گذاری مستقیم عکس‌ها از طریق یک دستور صوتی برای کاربران فراهم شده است. عینک تازه به پلتفرمSnapdragon AR1 Gen 1 مجهز شده و با استاندارد IPX4، در برابر پاشیده شدن ملایم آب و قطراب باران مقاوم است.

کیفیت سیستم صوتی عینک Ray-Ban Meta نیز بهبود یافته و ضمن شباهت به Echo Frames و سری Bose Tempo قادر است صدایی تا 50 درصد بالاتر از نسل اول، تولید کند. به علاوه با ارتقای وضوح و عمق بیشتر بیس صدای این عینک، در کنار افزوده شدن صدای جهت‌دار یا directional audio به فرایند پخش، تجربه شنیداری بهتر و فراگیرتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. درواقع این عینک به جای هدفون‌های مجهز به فناوری القای استخوانی یا bone conduction از نمونه‌هایی بهره می‌برد که در اصطلاحا open-ear نامیده می‌شوند و به لحاظ آگاهی از موقعیت پیرامون عملکرد بهتری دارند.

در حالی که Stories از سه میکروفن بهره می‌برد، عینک تازه به 5 میکروفن مجهز شده است که یکی از آن‌ها بالای پل بینی کاربر قرار می‌گیرد و به کمک آن دستورات صوتی و تماس‌ها به صورت واضح‌تری برقرار می‌شود.

عینک‌های هوشمند Ray-Ban Meta در حال حاضر از طریق وب‌سایت هر دو شرکت یعنی Meta.com و Ray-Ban.com و همچنین فروشگاه‌های منتخب از جمله LensCrafters و آمازون برای سفارش اولیه عرضه شده‌اند و از روز سه‌شنبه 17 اکتبر (25 مهر) در کشورهایی مانند ایالات متحده ، کانادا، استرالیا و اروپا به طور رسمی به فروش خواهند رسید. نسخه مجهز به لنز استاندارد این عینک 299 دلار و نمونه پولاریزه و transition آن به ترتیب 329 و 379 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

منبع : Meta


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا