بلومبرگ: آزمایش‌های اولیه Apple Vision Pro از سنگین بودن این هدست حکایت دارد

نمایش خبر

تاریخ : 1402/4/7        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : اپل ویژن پرو Apple Vision Pro ، پوشیدنی Wearable ، واقعیت افزوده Augmented Reality ، واقعیت مجازی Virtual Reality ، واقعیت ترکیبی Mixed Reality
واحد خبر mobile.ir : اوایل ژوئن 2023، اپل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود – موسوم به WWDC 2023 – از نخستین هدست واقعیت مجازی/افزوده خود با نام Apple Vision Pro رونمایی کرد. در حالی که طراحی و توسعه بخش سخت‌افزاری این هدست کامل شده، اقدامات دیگری از قبیل توسعه نرم‌افزار، مرحله آزمایش و نهایی‌سازی استراتژی‌های ورود به بازار هنوز به پایان نرسیده است. در این میان، ظاهرا Apple Vision Pro دارای مشکلی‌ست که ممکن است بر فروش آن تأثیر منفی بگذارد. طبق گزارشی که به قلم مارک گورمن (Mark Gurman)، از سوی بلومبرگ منتشر شده، از قرار معلوم برخی از افرادی که Apple Vision Pro را تست کرده‌اند، از سنگین بودن آن گلایه دارند.

کمپانی سونی هدفون WH-1000XM4 را از پلاستیک ساخت و این هدفون تنها 254 گرم وزن داشت. در مقابل، اپل در ساخت هدفون AirPods Max، به جای پلاستیک از مواد باکیفیت‌تری استفاده کرد که متعاقبا وزن آن را به 385 گرم رساند. ظاهرا اپل از این تجربه هنوز درس نگرفته و اشتباه قبلی خود را دوباره تکرار کرده، زیرا هدست واقعیت مجازی/افزوده Apple Vision Pro – با قیمت گزاف 3,499 دلاری – نیز در زمره هدست‌های سنگین قرار می‌گیرد.

طبق گزارش اخیر بلومبرگ، پس از رونمایی از Apple Vision Pro، این هدست در اختیار جمعی از کارکنان اپل قرار گرفت تا بازخورد مناسبی از تجربه کار با آن به دست آید. این فرآیند آزمایشی با نتیجه نسبتا غافلگیرکننده‌ای همراه بود: برخی از کارکنان اپل پس از چند ساعت استفاده مداوم از Vision Pro آن را سنگین دانستند. اپل هنوز وزن دقیق این محصول را اعلام نکرده، اما با توجه به استفاده از موادی مثل آلومینیوم و شیشه در ساخت آن، وزن بالای این هدست قابل پیش‌بینی بود. گفتنی‌ست، اکثر هدست‌های مشابه پلاستیکی هستند.

خوشبختانه اپل ظاهراً برای این مشکل راه‌حلی ‌اندیشیده است؛ پیشنهاد اپل برای اینکه کاربر بتواند وزن بالای Vision Pro را تحمل کند، نصب کردن یک بند در قسمت فوقانی است که دقیقا از وسط سر گذشته و فشار ناشی از هدست را تعدیل می‌کند. شاید فکر کنید مشکل به همین آسانی حل شده باشد، اما این طور نیست! زیرا این بند از نظر اپل ظاهراً آیتمی غیرضروری بوده و به همراه Vision Pro به فروش نمی‌رسد.

همان طور که گفته شد، Apple Vision Pro قرار است با قیمت 3,499 دلار وارد بازار شود. البته این قیمت پایه (قبل از اضافه شدن آپشن‌های دیگر) است. هنوز مشخص نیست اپل قصد دارد چه قیمتی را روی این بند ساده بگذارد. البته اگر رویه اپل در قیمت‌گذاری وسایل جانبی این‌چنینی را ملاک قرار دهیم، ممکن است با یک قیمت غیرمنطقی روبرو شویم. به عنوان مثال، چرخ‌های در نظر گرفته شده برای مک پرو – موسوم به Mac Pro Wheels – با قیمتی غیرمنطقی از سوی اپل به فروش می‌رسد. حال که صحبت وسایل جانبی به میان آمد، بد نیست بدانید یکی دیگر از اقلام جانبی که برای Vision Pro تدارک دیده شده، لنزهای اصلاحی Zeiss است. استفاده از این لنزها برای کاربرانی که به عینک طبی نیاز دارند، ضروری خواهد بود.

به گفته مارک گورمن، تاکنون هزاران نفر هدست Vision Pro را تست کرده‌اند. در حال حاضر، فقط کارکنان ارشد اپل می‌توانند این هدست را با خود به خانه ببرند، اما انتظار می‌رود این رویه به زودی تغییر کند. همان طور که گفته شد، کار روی نرم‌افزار Vision Pro همچنان ادامه دارد. به این ترتیب، زمان زیادی تا ورود این محصول به بازار باقی مانده؛ زمانی‌که می‌تواند صرف تغییراتی در ساختار این مدل شود. به گفته برخی کارشناسان، احتمال دارد فروش Vision Pro از می 2024 آغاز شود.

منبع : Bloomberg


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا