معرفی Nothing Ear (2) - ای‌یرباد تازه Nothing با قابلیت حذف نویز فعال و پشتیبانی از LHDC

نمایش خبر

تاریخ : 1402/1/5        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : لوازم جانبی accessories ، هدست استریوی بی‌سیم واقعی True Wireless Stereo Headset ، ناتینگ Nothing
واحد خبر mobile.ir : استارتاپ بریتانیایی Nothing که توسط کارل پی (Carl Pei) تأسیس شده، به تازگی از عرضه نسل دوم ای‌یربادهای کاملا بی‌سیم خود موسوم به Nothing Ear (2) خبر داده است؛ محصولی که بسیاری از ویژگی‌های AirPods Pro 2 اپل را با قیمت پایین‌تر ارائه می‌کند. این دستگاه دومین ای‌یرباد بی‌سیم Nothing و جانشین Nothing Ear (1) محسوب می‌شود که در ژوئن 2021 میلادی معرفی شد. محصول تازه اگر چه از نظر طراحی تفاوت چندانی با نمونه‌ عرضه‌شده در سال 2021 ندارد، اما شرکت سازنده ضمن بهبود مشخصات فنی، برخی قابلیت‌های کاربردی را به آن اضافه کرده است.

Nothing در طراحی محصول جدید خود از همان فرم فاکتوری بهره گرفته که در Nothing Ear (1) شاهد آن بودیم؛ چنان که طراحی شفاف این ای‌یرباد نیز به کاربر امکان می‌دهد تا برخی از قسمت‌های داخلی دستگاه را مشاهده کند و این مسأله نسل دوم ای‌یربادهای این شرکت را هم به محصولی جذاب با ظاهری خاص تبدیل کرده است. کیس مربعی شکل این محصول از ابعاد 55.5x55.5x22 میلی‌متر برخوردار است و 51.9 گرم وزن دارد. هر یک از ای‌یربادها نیز 4.5 گرمی هستند و با بلندی و عرض به ترتیب 29.4 و 21.5 ضخامتی در حدود 23.5 میلی‌متر دارند.

در طراحی این TWS امضای کمپانی Nothing یعنی کیس پلاستیکی شفاف در کنار ای‌یربادهایی با ترکیب رنگ سفید، مشکی و قرمز دیده می‌شود. به علاوه، سَری این محصول نیز از سیلیکون ساخته شده است تا به راحتی در گوش کاربر جای گیرد. به گفته کارشناسان، در مجموع می‌توان گفت Nothing Ear (2) از جهت سهولت کاربری و راحتی، حتی برای استفاده در دوره‌های زمانی طولانی‌تر، می‌تواند با AirPods Pro 2 اپل رقابت کند.

ای‌یرباد تازه Nothing همچون AirPods Pro 2، به قابلیت حذف نویز فعال یا ANC (کوتاه‌شدهActive Noise Cancellation) مجهز شده است و می‌تواند تا 40 دسی‌بل از صداهای ناخواسته بکاهد. به علاوه، شرکت سازنده یک حالت شفاف (transparency mode) نیز مانند ویژگی Adaptive Transparency اپل برای این ای‌یرباد در نظر گرفته که می‌تواند با توجه به صدای محیطی، میزان کاهش نویز را تنظیم کند تا کاربر از صداهای اطراف خود نیز آگاهی داشته باشد.

ای‌یرباد جدید Nothing با داشتن تأییدیه صوتی Hi-Res Audio از LHDC 5.0 پشتیبانی می‌کند که یک کدک صوتی با تأخیر کم (low latency audio) برای ارائه صدای بهتر است. همچنین درایورهای 11.6 میلی‌متری و طراحی «دو محفظه‌ای» برای افزایش کیفیت صدا و جریان هوای روان‌تر برای Nothing Ear (2) در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، این محصول فاقد برخی ویژگی‌های AirPods Pro 2 همچون امکان pair شدن آنی و تعویض خودکار دستگاه پخش اصلی و صدای فضایی یا Spatial Audio است.

در مقابل Nothing چند ویژگی‌ جالب توجه مانند اتصال دوگانه برای اتصال هم‌زمان به دو دستگاه (مانند گوشی و لپ‌تاپ)، پروفایل صدای شخصی‌سازی شده و فناوری صدای واضح برای کیفیت تماس را در این محصول معرفی کرده است. در این میان و به طور مشخص، صدای شخصی‌سازی شده امکانی است که در AirPods اپل دیده نمی‌شود و به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از اپلیکیشن Nothing X صدا را با سطح شنوایی خود تنظیم کنند. قابلیتی که می‌تواند برای کاربران علاقه‌مند به افزایش کنترل روی تجربه شنیداری، جذابیت بیشتری ایجاد کند.

باتری ای‌یربادها 33 میلی‌آمپر ساعت و باتری کیس 485 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و به گفته شرکت سازنده، Nothing Ear (2) هنگام خاموش بودن حالت نویز فعال، با احتساب باتری داخلی کیس شارژ می‌تواند تا 36 ساعت و بدون آن تا 6.3 ساعت موسیقی پخش کند. کیس شارژ این ای‌یرباد را نیز می‌توان از طریق درگاه USB-C یا به طور بی‌سیم و با استفاده از فناوری Qi با توان حداکثر 2.5 وات شارژ کرد.

کیس این محصول از درجه حفاظت IP55 برخوردار بوده و در برابر آب و گرد و غبار با میزان مشخص و تعریف‌شده مقاوم است و ای‌یربادها با داشتن استاندارد IP54 در برابر پاشیده شدن آب و گرد و غبار مقاومت نسبی دارند و در نتیجه هنگام تعریق با مشکلی مواجه نخواهند شد. از سوی دیگر کنترل‌هایی نیز روی دستگاه وجود دارد که با فشار دادن فعال می‌شوند و در صورت استفاده از دستگاه اندرویدی یا ویندوزی، گزینه‌های pair شدن سریع قابل فعال‌سازی خواهد بود.

ای‌یرباد جدید Nothing با محصولات مجهز به اندروید 5.1 و بالاتر و iOS 11 و پیشرفته‌تر سازگار بوده و از Google Fast Pair برای دستگاه‌های اندرویدی و Microsoft Swift Pair برای کاربران ویندوزی پشتیبانی می‌کند. سفارش Nothing Ear (2) در وب‌سایت این شرکت از روز معرفی با قیمت 149 دلار آغاز شده است.

منبع : Nothing


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا