معرفی OnePlus Pad – نخستین تبلت وان‌پلاس با نمایشگر 144 هرتزی و شارژر 67 واتی

نمایش خبر

تاریخ : 1401/11/21        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، دایمنسیتی 9000 Dimensity 9000 ، OnePlus Pad ، وان پلاس OnePlus
واحد خبر mobile.ir : درست است که آی‌پد بر دنیای تبلت‌ها حکمرانی می‌کند، اما به دنبال همه‌گیری کرونا در سال 2020، شاهد خیزش دوباره‌ای در تقاضا برای تبلت‌های اندرویدی بودیم. تلاش گوگل در جهت بهینه‌سازی اندروید و اپلیکیشن‌های آن برای تبلت‌ها و نمایشگرهای بزرگ – که با عرضه Android 12L نمود بیشتری یافت – در افزایش محبوبیت تبلت‌ها بی‌تأثیر نبوده است. با توجه به گرایش مجدد کاربران به استفاده از تبلت‌ها، کمپانی وان‌پلاس نیز تصمیم به تولید تبلت گرفت. این کمپانی چینی روز سه‌شنبه 7 فوریه 2023 (18 بهمن 1401)، همزمان با رونمایی از گوشی هوشمند OnePlus 11 و هدست OnePlus Buds Pro 2، از نخستین تبلت خود با نام OnePlus Pad نیز پرده برداشت.

تبلت OnePlus Pad بدنه‌ای از آلیاژ آلومینیوم دارد که با دستگاه CNC برش خورده است. وجود خطوطی از دایره‌های هم‌مرکز – موسوم به طراحی Star Orbit یا مدار ستاره – به زیبایی دستگاه می‌افزاید. در حالی که عمده تبلت‌ها در رنگ‌های مشکی یا خاکستری وارد بازار می‌شوند، وان‌پلاس تصمیم گرفته OnePlus Pad را با رنگ سبز (Halo Green) به تولید برساند. این رنگ متفاوت، OnePlus Pad را از سایر تبلت‌ها متمایز کرده و می‌تواند رقابت‌پذیری آن در بازار را افزایش دهد. ناگفته نماند، این تبلت در ابعاد 6.5×189.4×258 میلی‌متر طراحی شده و 552 گرم وزن دارد.

بدون شک، نمایشگر OnePlus Pad یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن است. این نمایشگر LCD قطری معادل 11.61 اینچ و وضوح 2000×2800 پیکسل دارد که تراکم آن را به 296ppi می‌رساند. این نمایشگر 10 بیتی – که می‌تواند در هر ثانیه تا 144 بار به‌روزرسانی ‌شود – 88.14 درصد از سطح رویی بدنه را می‌پوشاند. نرخ نمونه‌برداری تاچ حداکثر 144 هرتزی، روشنایی 500 نیتی، حاشیه‌های نازک 6.54 میلی‌متری، پشتیبانی از دالبی ویژن و لبه‌های نیم‌دایره‌‌ای 2.5 بعدی از جمله مشخصات این نمایشگر محسوب می‌شوند. نکته قابل‌توجه این نمایشگر، نسبت تصویر 7:5 آن است که به‌گفته وان‌پلاس برای اولین بار در یک تبلت اندرویدی به‌‌کار گرفته می‌شود. این بدان معناست که وقتی این تبلت را به شکل افقی در دست می‌گیرید (در مقایسه با تبلت‌های 3:2) کمی بلندتر خواهد بود؛ البته نه به بلندی نمایشگر تبلت‌های 4:3.

پردازش در این گوشی بر عهده تراشه Dimensity 9000 مدیاتک است. این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC ساخته شده – مشتمل بر یک هسته 3.05 گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته 2.85 گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A510 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G710 است. گفتنی‌ست، 8 یا 12 گیگابایت RAM (از نوع LPDDR5) و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 3.1) برای این تبلت در نظر گرفته شده است.

در پشت دستگاه تنها یک دوربین 13 مگاپیکسلی (با قابلیت ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه) به چشم می‌خورد. هنگامی که تبلت را به شکل افقی در دست می‌گیرید، لنز این دوربین در قسمت مرکزی حاشیه بالایی تبلت قرار گرفته است و به این ترتیب انگشتان دست جلوی لنز دوربین را نمی‌گیرند. به طریق مشابه، در حالت افقی، دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی تبلت نیز در قسمت مرکزی حاشیه افقی بالای تبلت قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است، هر دو دوربین جلو و عقب از لرزه‌گیر الکترونیکی (EIS) برخوردارند و دوربین اصلی نیز از زوم ویدئویی پشتیبانی می‌کند.

باتری قدرتمندی به ظرفیت 9,510 میلی‌آمپر ساعت برای OnePlus Pad در نظر گرفته شده است. طبق ادعای شرکت سازنده، این باتری در حالت استندبای تا 30 روز و در هنگام پخش ویدئو تا 12.4 ساعت دوام خواهد داشت. این باتری از استاندارد شارژ 67 واتی پشتیبانی کرده و 80 دقیقه طول می‌کشد تا 100 درصد شارژ شود. وجود اسپیکرهای مجهز به صدای دالبی‌آتموس نیز از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این تبلت به حساب می‌آید.

تبلت OnePlus Pad می‌تواند به طور خودکار قابلیت هات‌اسپات موبایل در گوشی وان‌پلاس شما را روشن کرده و به اینترنت گوشی متصل شود. البته این ویژگی به برخی گوشی‌های وان‌پلاس (مجهز به OxygenOS 13.1 و بالاتر) محدود می‌شود. ظاهرا این تبلت سیم‌کارت نمی‌پذیرد، اما از گزینه‌های ارتباطی شامل وای-فای 6، بلوتوث 5.3 و پورت USB-C بهره می‌برد. این تبلت فاقد حسگر اثر انگشت است، اما قابلیت احراز هویت از طریق تشخیص چهره در آن برقرار است.

تبلت OnePlus Pad با اندروید 13 و پوسته اختصاصی OxygenOS 13 وارد بازار خواهد شد. یک کی‌بورد فیزیکی مغناطیسی و یک قلم استایلوس – موسوم به Stylo – نیز برای این تبلت در نظر گرفته شده‌اند که البته لوازم جانبی محسوب شده و جداگانه به فروش می‌رسند.

شرکت سازنده فعلا قیمت و زمان عرضه این تبلت را اعلام نکرده، اما می‌دانیم ثبت پیش‌سفارش برای خرید این محصول در آمریکای شمالی، اروپا و هند، از ماه آوریل آغاز می‌شود. به باور برخی کارشناسان، به نظر می‌رسد وان‌پلاس با تولید تبلت قصد دارد اکوسیستم کاملی از دیوایس‌ها را در سبد محصولات خود داشته باشد (درست مثل اپل و سامسونگ)

منبع : OnePlus


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا