معرفی OnePlus Nord Watch – نخستین ساعت هوشمند از زیربرند Nord

نمایش خبر

تاریخ : 1401/7/13        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، ساعت هوشمند Smartwatch ، وان پلاس OnePlus
واحد خبر mobile.ir : کمپانی وان‌پلاس در اواخر مارچ 2021 با معرفی OnePlus Watch، رسما به عرصه تولید ساعت‌های هوشمند ورود کرد. به‌تازگی باخبر شدیم وان‌پلاس عرضه اسمارت‌واچ دیگری را در برنامه کار قرار داده، منتهی این بار این دیوایس حاصل کار زیربرند Nord است. وان‌پلاس روز دوشنبه 3 اکتبر 2022 (11 مهر 1401) از طراحی و تولید یک ساعت هوشمند جدید تحت عنوان OnePlus Nord Watch خبر داد. از جمله برجسته‌ترین ویژگی‌های این اسمارت‌واچ می‌توان به نمایشگر بزرگ AMOLED و عمر طولانی باتری اشاره کرد. البته این ساعت کاستی‌هایی هم دارد که شاید مهم‌ترین آنها فقدان GPS باشد. در ادامه، با معرفی این محصول جدید همراه ما باشید.

ساعت هوشمند OnePlus Nord Watch دارای صفحه‌ای مستطیل‌شکل است که تنها یک دکمه فلزی در سمت راست بدنه آن به چشم می‌خورد. بدنه ساعت از جنس آلیاژ روی بوده و طبق ادعای شرکت سازنده با استفاده از مواد هایپوآلرژنیک – با کمترین میزان حساسیت‌زایی – ساخته شده که تا جای ممکن از تحریک پوست جلوگیری کند. البته وان‌پلاس یادآور شده که این مواد به طور 100 درصد هایپوآلرژنیک نبوده و هنوز هم احتمال دارد در برخی افراد باعث بروز واکنش و تحریک پوست شود. ساعت جدید وان‌پلاس با بند سیلیکونی دارای سگک‌هایی از جنس استیل ضدزنگ وارد بازار می‌شود. این ساعت ابعادی برابر با 45.2×37.2×10.4 میلی‌متر داشته و وزن آن 35.6 گرم است که با احتساب وزن بند به 52.4 گرم می‌رسد.

Nord Watch با احراز درجه حفاظت IP68 در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است. این درجه حفاظت به این معناست که Nord Watch می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد. البته کمپانی سازنده نسبت به استفاده از ساعت در محیط‌های به شدت مرطوب هشدار داده و یادآور شده که آسیب‌های ناشی از آب‌خوردگی، شامل گارانتی نمی‌شود. برای جلب اطمینان کاربران، وان‌پلاس مدعی شده که این ساعت را در آب انداخته، پخته و منجمد کرده است! همچنین تست‌های مختلفی را روی دستگاه پیاده کرده، از جمله قرار دادن آن به مدت 168 ساعت در شرایط دشوار (دمای 55 درجه با رطوبت 95 درصدی)، فشار دادن دکمه ساعت به تعداد 200 هزار بار و تست مقاومت بند با وزنه 8 کیلویی.

Nord Watch دارای نمایشگر AMOLED نسبتا بزرگی به قطر 1.78 اینچ است. رزولوشن نمایشگر 368×448 اینچ بوده که تراکم 326ppi را به دست می‌دهد. نرخ به‌روزرسانی نمایشگر 60 هرتز و حداکثر روشنایی آن 500 نیت اعلام شده است. ناگفته نماند، این نمایشگر 70.7 درصد از سطح رویی بدنه را تشکیل داده و بیش از 100 واچ‌فیس مختلف برای صفحه آن پیش‌بینی شده تا کاربر به تناسب سلیقه خود، صفحه ساعت را شخصی‌سازی کند.

همان طور که از یک ساعت هوشمند انتظار می‌رود، Nord Watch نیز از قابلیت‌های ورزشی مناسبی بهره می‌برد. این اسمارت‌واچ از 105 حالت ورزشی مختلف – از جمله یوگا، کریکت، فوتبال و ... – پشتیبانی کرده و می‌تواند برخی فعالیت‌های ورزشی – مثل دویدن و پیاده‌روی – را به طور خودکار ردیابی کند.

با توجه به حسگرهای مورد استفاده در ساخت Nord Watch، این ساعت می‌تواند ضربان قلب، درجه اشباع اکسیژن و متعاقبا سطح استرس کاربر را به صورت 24 ساعته اندازه‌گیری کند. ردیابی چرخه خواب (جهت توسعه عادات سالم‌تر) و ردیابی سیکل ماهانه بانوان نیز از جمله قابلیت‌های این ساعت هوشمند به شمار می‌رود. تمام داده‌های مربوط به ضربان قلب، ردیابی خواب و سطح اکسیژن خون به شکل مستقل در اپلیکیشن موبایل N Health (قابل نصب روی اندروید و iOS) ذخیره می‌شود. البته وان‌پلاس خاطر نشان کرده که داده‌های مربوط به سطح اکسیژن خون صرفا برای اطلاع از سلامت کلی بدن بوده و نباید آن را داده پزشکی تلقی کرد.

همان طور که در مقدمه هم ذکر شد، Nord Watch فاقد GPS بوده و برای موقعیت‌یابی از GPS گوشی هوشمند همراه شما استفاده می‌کند. این ساعت از طریق بلوتوث 5.2 به گوشی متصل شده و علاوه بر موقعیت‌یابی می‌توان کارهای متنوعی – از جمله کنترل پخش موزیک، دریافت نوتیفیکیشن‌ تماس‌های ورودی و پیام‌ها و حتی کنترل دکمه شاتر دوربین گوشی – را از طریق ساعت انجام داد.

یک باتری به ظرفیت 230 میلی‌آمپر ساعت برای Nord Watch پیش‌بینی شده که با استفاده از شارژر مغناطیسی شارژ می‌شود. این باتری در صورت استفاده متعارف تا 10 روز و در حالت استندبای تا 30 روز دوام خواهد داشت. 256 مگابایت مموری نیز به این ساعت اختصاص یافته است.

ساعت هوشمند OnePlus Nord Watch با اندروید 6 و بالاتر و iOS 11 و بالاتر سازگاری دارد. این محصول در دو رنگ آبی (Deep Blue) و مشکی (Midnight Black) به تولید می‌رسد. ظاهرا مقصد اولیه این ساعت کشور هند بوده و با قیمت 4,999 روپیه هند به فروش می‌رسد که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 60 دلار آمریکا. هرچند که این قیمت تخفیف خورده و موقت این ساعت بوده و قیمت اصلی آن 6,999 روپیه (85 دلار) است، ولی مشخص نیست فروش با این قیمت از چه تاریخی آغاز خواهد شد.

منبع : OnePlus


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا