معرفی نسخه 7 سیستم عامل بلک بری

نمایش خبر

تاریخ : 1390/2/13
برچسب‌ها : BlackBerry OS ، سیستم عامل Operating System ، BlackBerry Bold Touch 9900 ، BlackBerry Bold Touch 9930 ، بلک بری BlackBerry

واحد خبر mobile.ir : در روز 2 می 2011 (12 اردیبهشت 1390) کمپانی کانادایی ریسرچ این موشن (RIM) گوشی های Bold 9900 و Bold 9930 بلک بری را به عنوان نخستین گوشی های مجهز به نسخه 7 سیستم عامل بلک بری (BlackBerry 7 OS) معرفی نمود. این نسخه از سیستم عامل بلک بری از واسط کاربر سریع تر و کاربرپسندتری نسبت به نسخه های قبلی برخوردار است. امکان جستجوی صوتی و مدیریت اطلاعات شخصی و اطلاعات شرکتی بصورت مجزا از قابلیت های نسخه 7 سیستم عامل بلک بری است.

مرورگری وب نیز در این نسخه از سیستم عامل بلک بری بهبود زیادی یافته. علاوه بر افزایش کارآیی حاصل از استفاده از Liquid Graphics برای رندر نمودن و تغییر بزرگنمایی و حرکت طوماری، مرورگر بلک بری 7 از یک کامپایلر جاوااسکریپت جدید بهره می برد که سرعت بارگیری صفحات وب را بهبود می بخشد. این مرورگر جدید از تعدادی از عناصر HTML5 نظیر تگ ویدیویی HTML5 نیز پشتیبانی می نماید.

BlackBerry Bold Touch 9900/9930

تصویر بالا: گوشی Bold 9900 بلک بری

به منظور جداسازی اطلاعات شخصی از اطلاعات شرکتی امکانی تحت عنوان BlackBerry Balance در نسخه 7 سیستم عامل بلک بری تعبیه شده است. با استفاده از BlackBerry Balance کاربران می توانند ایمیل ها، فیس بوک، توئیتر، بازی ها و محتواهای چند رسانه ای شخصی خود را به راحتی بر روی گوشی خود مورد استفاده قرار داده و همزمان نسبت به امنیت اطلاعات شرکتی موجود بر روی گوشی مطمئن باشند. BlackBerry Balance با 5.0.3 BlackBerry Enterprise Server کار می کند. این سرور امکان جلوگیری از ارسال محتواها و برنامه های کاری به ایمیل های شخصی، امکان پاک کردن اطلاعات شرکتی از گوشی به تنهایی بدون پاک شدن اطلاعات شخصی و امکانات گوناگون دیگری را فراهم می آورد.

نسخه 7 سیستم عامل بلک بری، امکان استفاده از برنامه Docs To Go را برای کاربران فراهم می آورد. با استفاده از این برنامه امکان کار با فایلهای ورد، اکسل و پاورپوینت بصورت مستقیم بر روی گوشی وجود دارد. این برنامه همچنین به یک نمایش دهنده فایل های PDF مجهز است.

نسخه 7 سیستم عامل بلک بری بر خلاف سیستم عامل تبلت PlayBook (سیستم عامل Tablet OS) بر اساس QNX ساخته نشده است. بنابراین نمی توان انتظار داشت که برنامه های این دو سیستم عامل بدون واسطه بر روی یکدیگر اجرا شوند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا