معرفی Moto Tab G62 – تبلت ارزان‌قیمت موتورولا برای بازار هند

نمایش خبر

تاریخ : 1401/5/28        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 680 4 جی Snapdragon 680 4G ، Motorola Moto Tab G62 ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : در شرایطی که فروش تبلت‌ها از آن تب و تاب گذشته افتاده و مثل سابق بازار خیلی داغی ندارند، هنوز هم هستند کمپانی‌هایی که هر از چند گاهی با عرضه یک تبلت، مشتری‌های خود را راضی نگه دارند. در این میان، موتورولا از جمله کمپانی‌هایی‌ست که عمدتا تبلت‌های خود را در رده پایین بازار عرضه می‌کند. این شرکت آمریکایی – که بخش موبایل آن در تملک لنوو قرار دارد – روز چهارشنبه 17 آگوست 2022 (26 مرداد 1401) از جدیدترین تبلت خود با نام Moto Tab G62 رونمایی کرد. طبق انتظار، این تبلت نیز به رده پایینی بازار تعلق داشته و در دو مدل LTE و فقط وای-فای به تولید می‌رسد. در ادامه، جزییات بیشتری از امکانات و مشخصات این تبلت را ملاحظه می‌کنید.

بدنه Moto Tab G62 ترکیبی از آلومینیوم و پلاستیک بوده و طبق ادعای موتورولا دارای طراحی آب‌گریز یا water repellent است. البته برخی منابع این تبلت را حائز درجه حفاظت IP52 (جهت مقاومت نسبی در برابر آب و گرد و خاک) می‌دانند. Moto Tab G62 در ابعاد 7.45×158.8×251.2 میلی‌متر طراحی شده و 465 گرم وزن دارد. این محصول تنها در رنگ خاکستری به تولید می‌رسد، اما در همین یک رنگ‌بندی نیز شاهد دو پرده متفاوت از رنگ خاکستری هستیم.

یک ال‌سی‌دی (از نوع IPS) به قطر 10.6 اینچ و با نسبت تصویر 5:3 برای این تبلت در نظر گرفته شده است. رزولوشن نمایشگر +FHD (معادل 1200×2000 پیکسل) بوده و تراکم آن را به 220 پیکسل در اینچ می‌رساند. این نمایشگر 84.5 درصد از سطح رویی بدنه را تشکیل داده و در هر ثانیه 60 بار به‌روزرسانی می‌شود. برخی منابع به توانایی نمایشگر در فیلتر نور آبی (با داشتن تأییدیه از TÜV Rheinland) نیز اشاره کرده‌اند.

پردازش Moto Tab G62 به چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 680 سپرده شده است. این تراشه با لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده، اما از ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی نمی‌کند. CPU این چیپ‌ست دارای چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53 بوده و Adreno 610 پردازش گرافیکی آن را عهده‌دار است. 4 گیگابایت حافظه RAM (از نوع LPDDR4x) و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز در اختیار کاربر قرار دارد که با میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 1 ترابایت دیگر ارتقا داد.

مثل اکثر تبلت‌ها، در اینجا نیز با مجموعه اپتیک نسبتا پیش‌ پا افتاده‌ای روبرو هستیم. موتورولا در پشت تبلت به تعبیه تنها یک دوربین بسنده کرده و حتی آن را به فلش ال‌ای‌دی هم مجهز نکرده است. این دوربین 8 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/2.2 است. شاید برخورداری از فوکوس خودکار، چشمگیرترین قابلیت این دوربین به حساب بیاید. گفتنی‌ست این دوربین با میدان دید 118 درجه می‌تواند نقش دوربین التراواید را نیز ایفا کند. HDR، حالت پرتره، Spot Color (برجسته کردن یک رنگ در بین سایر رنگ‌های یک عکس)، فیلتر زنده، حالت حرفه‌ای و فناوری تشخیص لبخند سایر امکانات دوربین پشت را تشکیل می‌دهند. در جلوی دستگاه نیز یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی (با فوکوس ثابت) به چشم می‌خورد. ناگفته نماند، هر یک از دوربین‌های عقب و جلو می‌توانند با وضوح FHD و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنند.

یک باتری قدرتمند به ظرفیت 7,700 میلی‌آمپر ساعت برای Moto Tab G62 در نظر گرفته شده که از استاندارد شارژ 20 واتی پشتیبانی می‌کند. متأسفانه این تبلت فاقد حسگر اثر انگشت بوده و تنها راه احراز هویت بیولوژیکی در این دیوایس، تشخیص چهره یا همان Face Unlock است. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری دستگاه می‌توان به وجود چهار اسپیکر با پشتیبانی از صدای دالبی-آتموس اشاره کرد.

سیستم‌عامل Moto Tab G62 اندروید 12 بوده و با توجه به آنکه در معرفی این محصول به رابط کاربری خاصی اشاره نشده، می‌توان تجربه کار با اندروید خالص (Stock Android) را از آن انتظار داشت. همان طور که در مقدمه هم ذکر شد، Moto Tab G62 در دو ورژن LTE و فقط وای-فای به تولید می‌رسد. از جمله امکانات ارتباطی در هر دو مدل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: بلوتوث 5.2، پورت USB-C، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری Beidou ،GLONASS و Galileo.

مقصد اولیه تبلت Moto Tab G62 هند است. نسخه وای-فای این تبلت هم‌اکنون از طریق فروشگاه اینترنتی Flipkart در هند به قیمت 15,999 روپیه هند در دسترس است که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 200 دلار آمریکا. فروش ورژن LTE این تبلت نیز از 22 آگوست (31 مرداد) با قیمت 17,999 روپیه (225 دلار) آغاز خواهد شد.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا