رونمایی از تبلت 5G ریلمی Pad X‌ در بازار هند - تکرار مشخصات نسخه چینی با قابلیت جدید Limelight

نمایش خبر

تاریخ : 1401/5/5        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 695 5 جی Snapdragon 695 5G ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : برند ریلمی نزدیک به دو ماه پیش در اواخر ماه می سال 2022 از اولین تبلت 5G خود با نام Realme Pad X رونمایی کرد که از صفحه‌نمایش 11 اینچی، پردازنده Snapdragon 695 و یک باتری حجیم بهره می‌برد. پشتیبانی از قلم و صفحه‌کلید دیگر نکات مثبت Pad X به حساب می‌آمد. این برند حالا این تبلت را با یکی دو نکته جدید به بازار هند عرضه کرده و بدین‌ترتیب احتمالا به‌زودی شاهد حضور آن در دیگر بازارها نیز خواهیم بود. Pad X عرضه شده در هند همچنان به قابلیت ارتباطی 5G مجهز است و البته می‌توان آن را در نسخه عادی وای‌فای نیز تهیه کرد. این تبلت را باید در سطحی پایین‌تر رقیبی برای Xiaomi Pad 5 و Samsung Galaxy Tab S8 دانست که قیمت مناسبی را نیز ارائه می‌کند.

Pad X در طراحی به دیگر دیوایس‌های مدرن امروزی در هر دو کلاس تبلت و اسمارت‌فون‌‌ها شباهت دارد و اتصال لبه به لبه صفحه‌نمایش و بخش پشتی به نوار پیرامونی و پرهیز از هرگونه لبه خمیده در این دو قسمت اولین جلوه این طراحی امروزی‌ست. حاشیه دورتادور تبلت بر همین منوال کاملا تخت و صاف بوده و فاصله‌ای مابین آن تا صفحه‌نمایش و کاور بخش پشتی وجود ندارد.

این تبلت در زمینه ضخامت و وزن نیز موفق عمل کرده و با این‌که هنوز با دو رقیب نامدار خود اندکی فاصله دارد اما ضخامت 7.1 میلی‌متری و وزن 499 گرمی آن در این رده قیمتی شایسته احترام است. این دستگاه در دو رنگ خاکستری و آبی تولید می‌شود که این رنگ‌ها به‌گفته شرکت سازنده در یک فرایند 9 لایه‌ای روی این مدل قرار می‌گیرند.

صفحه‌نمایش دستگاه حاشیه‌های نسبتا اندکی داشته که از دید افقی در بالا و پایین کم‌تر بوده و در دو کناره چپ و راست اندکی بیش‌تر است. ریلمی ابعاد این صفحه‌نمایش را که در نسخه چینی 11 اینچ اعلام شده بود حالا با دقت بیش‌تری اعلام کرده و آن را یک پنل 10.95 اینچی می‌خواند. وضوح این صفحه‌نمایش که به‌گفته شرکت سازنده 84.6 درصد از روی دستگاه را پوشانده 1200×2000 پیکسل است و از نمایش 16 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. فیلتر نور آبی، سیستم کاهش نور DC Dimming و حداکثر روشنایی نقطه‌ای 450 نیتی از دیگر مشخصات اعلام شده در مورد این پنل است.

بالای صفحه‌نمایش در دید افقی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دستگاه قرار دارد که مثل قبل از میدان دید گسترده 105 درجه‌ای برخوردار است. این بخش یکی از معدود تفاوت‌های Pad X جدید با نسخه چینی آن را به‌نمایش می‌گذارد جایی‌که قابلیت Limelight با تکیه بر الگوریتم یادگیری ماشینی، موقعیت و حرکت افراد درون صحنه را دنبال کرده و آن‌ها را در یک فضای گسترده 105 درجه‌ای هر بار در مرکز تصویر قرار می‌دهد. این ویژگی که پیش از این مشابه آن را با عنوان Center Stage در iPadهای جدید اپل دیده‌ایم در اپلیکیشن‌های تماس تصویری همچون Google Meet و Zoom قابل استفاده است.

طبق معمول انتظار چندانی از کیفیت دوربین در یک تبلت بزرگ نمی‌رود و دوربین 13 مگاپیکسلی بخش پشتی Pad X نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله ویژگی‌های ذکر شده برای این دوربین باید به امکان اسکن متن اشاره کرد که به‌صورت خودکار در هنگام گرفتن عکس از متن آن را به‌صورت صحیح برش زده و تصویر بهتری را ارائه می‌کند.

قلم realme Pencil دستگاه یکی دیگر از جذابیت‌های این مدل است که تنها 16.5 گرم وزن داشته و از 4,096 سطح فشار مختلف و نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتزی برخوردار است. این قلم که باید آن را به‌صورت جداگانه تهیه کرد، به‌صورت مغناطیسی به لبه بالایی دستگاه (در حالت افقی) متصل شده و از همین طریق شارژ می‌شود. سرعت شارژ این قلم نیز نسبتا مناسب بوده و به‌گفته ریلمی، اتصال آن برای تنها 1 دقیقه به این قسمت انرژی لازم برای کارکرد 25 دقیقه‌ای را فراهم می‌کند. این قلم به‌گفته شرکت سازنده با شارژ کامل 10.6 ساعت به‌کار خود ادامه می‌دهد.

این دستگاه همچنین امکان اتصال به یک کاور کیبوردی را نیز ارائه می‌کند که این یکی را نیز باید به‌صورت جداگانه تهیه کرد. این صفحه کلید که به‌صورت بلوتوثی به تبلت متصل می‌شود و باتری داخلی 280 میلی‌ آمپر ساعتی آن به‌گفته شرکت سانده تا 112 ساعت کار مداوم را تضمین می‌کند، فاقد ترک پد بوده و کلیدهای ظریف آن 1.3 میلی‌متر رو به پایین فشرده می‌شوند.

پردازنده دستگاه همان پروسسور 6 نانومتری Snapdragon 695 5G سابق است که به دو هسته حداکثر 2.2 گیگاهرتزی A78 و 6 هسته A55 مجهز بوده و گرافیک آن نیز از نوع Adreno 619 است. حافظه رم گوشی 4 یا 6 گیگابایت بوده و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (تا 512 گیگابایت دیگر) دارد. رم 6 گیگابایتی دستگاه با کمک حافظه داخلی تا 5 گیگابایت دیگر نیز امکان ارتقاء را ارائه می‌کند.

این تبلت همانطور که گفته شد از اتصال 5G نیز پشتیبانی کرده و با قرار گرفتن آنتن‌ها در دوتادور نوار پیرامونی و آن چه شرکت سازنده 5G Wrap-around Antenna می‌نامد، پیوستگی اتصال فارغ از نوع استفاده تضمین شده است.

باتری نسبتا حجیم دستگاه از ظرفیت 8,340mAh برخوردار است که ظرفیت کاملا مناسبی در مقایسه با Xiaomi Pad 5 و Samsung Galaxy Tab S8 دارد. این باتری با یک شارژر سیمی 33 واتی تغذیه شده و از شارژ معکوس سیمی نیز پشتیبانی می‌کند. زمان‌های رسمی این باتری شامل 19 ساعت نمایش ویدئو، 11 ساعت تماس ویدئویی و 123 پخش موسیقی می‌شوند که برخی از آن‌ها اندکی نسبت به نسخه چینی متفاوتند.

Realme Pad X‌ با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری realme UI 3.0 عرضه می‌شود که امکان تقسیم‌بندی صفحه برای نمایش همزمان دو اپلیکیشن، نمایش معلق حداکثر 3 اپلیکیشن روی یک برنامه در حال اجرا، حالت مطالعه، سایدبار هوشمند و اتصال به تلفن همراه برای استریم محتوا و نقل و انتقال فایل مابین گوشی و تبلت از جمله امکانات آن به‌حساب می‌آیند. این تبلت به چهار اسپیکر استریو نیز مجهز است.

ریلمی پد X از اول آگوست (10 مرداد) به بازار هند ارائه شده و قیمت آن برای نسخه پایه 4GB/64GB وای‌فای، 19,999 روپیه (با نرخ فعلی تبدل ارز نزدیک به 250 دلار آمریکا) است. همین حافظه با اتصال 5G از قیمت 25,999 روپیه (325 دلار) برخوردار بوده و در نهایت برای تهیه گران‌ترین نسخه دستگاه با رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی نیز باید 27,999 روپیه (350 دلار) هزینه کرد.

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا