بلومبرگ اعلام کرد: برنامه اپل برای تولید قدرتمندترین و مقاوم‌ترین ساعت هوشمند خود با نام احتمالی اپل‌واچ پرو

نمایش خبر

تاریخ : 1401/4/23        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : اپل واچ Apple Watch ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : بیش از یک سال است که شایعاتی مبنی بر تصمیم اپل برای ساخت یک اپل‌واچ مقاوم شنیده می‌شود. طبق گزارشی که اخیرا از سوی بلومبرگ منتشر شده، ظاهرا این شایعات حقیقت داشته و کمپانی اپل در سپتامبر سال جاری میلادی، در کنار اپل‌واچ سری 8 و یک مدل SE جدید، از یک ساعت هوشمند مقاوم و پیشرفته – مناسب برای ورزش‌های خشن – نیز پرده‌برداری خواهد کرد. هنوز اسمی برای این ساعت در نظر گرفته نشده، اما مارک گورمن (Mark Gurman)، کارشناس بلومبرگ، احتمال می‌دهد این دیوایس Apple Watch Pro نام بگیرد. البته نام‌هایی مثل Apple Watch Extreme ،Apple Watch Max یا Apple Watch Explorer Edition نیز دور از انتظار نیستند.

اپل سابقه‌ای طولانی در تولید ورژن‌های پرو دارد که عبارتند از مک‌بوک پرو، آی‌پد پرو، آیفون پرو و ایرپادز پرو. به جز ای‌یربادهای AirPods Pro، تمام محصولات اپل که در ورژن پرو به تولید می‌رسند عملکرد بهتر و نمایشگر بزرگ‌تری داشته و البته قیمت بالاتری دارند. مطمئنا اپل‌واچ مقاوم جدید نیز از همین رویه تبعیت می‌کند. مایک گورمن معتقد است این دیوایس دارای صفحه‌ای بزرگ‌تر (احتمالا به قطر 2 اینچ) با مقاومت بیشتر در برابر خرد شدن بوده و رزولوشن آن در حدود 410×502 پیکسل تخمین زده شده است. ظاهرا عمر باتری در این ساعت بیشتر شده و می‌تواند ورزش‌هایی مثل کوه‌پیمایی یا شنا را با دقت بیشتری ردیابی کند. همچنین، احتمالا بدنه این ساعت از تیتانیوم ساخته شود، زیرا دوام تیتانیوم از آلومینیوم و استیل نیز بالاتر است.

احتمالا در ساخت این ساعت از تراشه S8 (همان تراشه‌ موجود در اپل‌واچ سری 8) استفاده خواهد شد. بعید نیست این ساعت (طبق شایعات) از سنسور دما نیز بهره‌مند باشد. این اپل‌واچ جدید مشتری خاص خود را خواهد داشت، از جمله افرادی که به ورزش‌های سخت و خشن علاقه دارند و یا افرادی که برای انجام تمرینات سخت معمولا از ساعت‌های گارمین استفاده می‌کنند. البته ناگفته نماند، نمایشگر بزرگ‌تر، باتری قوی‌تر و بدنه فلزی مقاوم، می‌تواند هر کاربر علاقه‌مند به داشتن پیشرفته‌ترین اپل‌واچ را به سمت خود بکشاند.

با توجه به اینکه Apple Watch Edition نتوانست انتظارات شرکت را آن طور که باید و شاید برآورده کند، احتمال می‌رود با آغاز عرضه اپل‌واچ جدید، تولید اپل‌واچ در ورژن Edition متوقف شود. به باور مارک گورمن، محاسبات اپل در جذب مشتری برای نخستین نسخه از اپل‌واچ Edition اشتباه از آب درآمد و لذا شاهد آن بودیم که اپل از ساخت اپل‌واچ طلایی 17 هزار دلاری فاصله گرفت و به تولید ساعت‌هایی از جنس استیل ضدزنگ با رنگ طلایی و همچنین ساعت‌های تیتانیومی روی آورد.

Apple Watch Edition Series 7

نباید فراموش کنیم که تصمیم اپل برای معرفی یک اپل‌واچ رده بالای جدید در مقطع حساسی انجام می‌شود، زیرا سامسونگ، یکی از مهم‌ترین رقبای اپل در تولید ساعت هوشمند، نیز طبق شنیده‌ها برنامه مشابهی داشته و ظاهرا قصد دارد ماه آینده، در کنار معرفی مدل استاندارد Galaxy Watch 5، از اسمارت‌واچ پیشرفته‌ای تحت عنوان Galaxy Watch 5 Pro نیز رونمایی کند. ایوان بلاس (Evan Blass)، صاحب حساب کاربری @evleaks در توییتر، طی هفته‌ای که گذشت رندرهایی را از Galaxy Watch 5 Pro منتشر کرد. این تصاویر نشان می‌دهند که این مدل پرو – با بدنه تیتانیومی و طراحی خشن – ظاهر جذاب‌تری پیدا کرده است. ناگفته نماند، برخی شایعات از باتری بزرگ‌تر و قیمت بالاتر این مدل حکایت دارند.

به گفته بلاس، این ورژن پرو احتمالا در دو مدل LTE و فاقد LTE وارد بازار خواهد شد (در حالی که گفته می‌شود اپل‌واچ جدید تنها با ارتباطات سلولی در دسترس خواهد بود). انتظار می‌رود نمایشگر Galaxy Watch 5 Pro کمی بزرگ‌تر از نمایشگر مدل استاندارد باشد. ایوان بلاس بدنه‌ای 45 میلی‌متری را برای Galaxy Watch 5 Pro پیش‌بینی کرده و مارک گورمن نیز بر این باور است که اندازه بدنه در اپل‌واچ جدید بین 46 تا 47 میلی‌متر خواهد بود. با این اوصاف، به نظر می‌رسد اپل و سامسونگ یک بار دیگر رقابت تنگاتنگی را آغاز کرده‌اند و قصد دارند عنوان بهترین ساعت هوشمند در سال 2022 را از آن خود کنند.

در پایان گفتنی‌ست، با توجه به نمایشگر بزرگ‌تر، سنسورهای جدید و مواد اولیه باکیفیت‌تر، اگر شنیدید که این اپل‌واچ جدید بین 900 تا 999 دلار (تقریبا معادل قیمت پایه آیفون 13 پرو) قیمت‌گذاری شده، تعجب نکنید. اگر از طرفی به داشتن یک ساعت هوشمند جدید از شرکت اپل علاقه‌مندید و از طرف دیگر نمی‌خواهید چنین هزینه گزافی را بپردازید، می‌توانید یکی از دو گزینه زیر را انتخاب کنید: اپل‌واچ سری 8 (احتمالا با قیمت پایه 399 دلار) یا اپل‌واچ SE جدید (با قیمتی در حدود 279 دلار). ناگفته نماند، شنیده‌ها حاکی از آنند که ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 Pro نیز قیمتی معادل 490 یورو (با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا 490 دلار) خواهد داشت.

منبع : Bloomberg


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا