معرفی realme C20A – اسمارت‌فونی اقتصادی برای بازار بنگلادش

نمایش خبر

تاریخ : 1400/2/25        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، ریل‌می Realme ، هلیو جی 35 Helio G35
واحد خبر mobile.ir : برند ریل‌می – که در سال 2018 از اوپو جدا شد – در ابتدا کار خود را با ساخت گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و با ارزش خرید بالا آغاز کرد. البته کسب‌وکار ریل‌می طی چند سال اخیر بسیار موفق بوده و گوشی‌های پرچمدار این برند – که از جمله جدیدترین آنها می‌توان به realme GT اشاره کرد – از برندهای رقیب چیزی کم ندارد. اما ریل‌می عمدتا در پی آن است که رده‌های پایین و میانی بازار را تصاحب کند. پس از معرفی اسمارت‌فون‌های C20 و C21، برند ریل‌می در راستای گسترش سبد محصولات خود در رده پایین بازار، روز سه‌شنبه 11 می 2021 (21 اردیبهشت 1400) از یک گوشی ارزان‌قیمت دیگر با نام realme C20A رونمایی کرد. در ادامه با این محصول جدید بیشتر آشنا می‌شویم.

اسمارت‌فون realme C20A بدنه‌ای در ابعاد 8.9×76.4×165.2 میلی‌متر داشته و 190 گرم وزن دارد. در پنل پشتی بدنه، باز هم شاهد همان نوار مات در امتداد ماژول دوربین هستیم که کلمه realme روی آن نقش بسته است؛ همان طراحی که شرکت سازنده از آن با نام Geometric Art Design یاد می‌کند. ریل‌می در معرفی C20A به هیچ درجه حفاظت IP اشاره نکرده، اما مدعی شده که این گوشی در برابر پاشیده شدن آب مقاوم است.

نمایشگر ال‌سی‌دی گوشی 6.5 اینچی بوده و رزولوشن آن +HD (معادل 720×1600 پیکسل) است. نسبت تصویر نمایشگر 20:9 و نسبت صفحه به بدنه 89.5 درصد اعلام شده است. ناگفته نماند، روشنایی نمایشگر برابر با 400 نیت اعلام شده و یک ناچ قطره آب در بالای آن به چشم می‌خورد.

ریل‌می پردازش C20A را به چیپ‌ست 12 نانومتری Helio G35 (محصول مدیاتک) سپرده است. این تراشه دارای 8 هسته پردازشی Cortex-A53 با حداکثر سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز بوده و پردازنده گرافیکی آن IMG GE8320 است. از این گوشی نمی‌توان حافظه بالایی را انتظار داشت. حافظه RAM دستگاه (از نوع LPDDR4x) تنها 2 گیگابایت بوده و فضای ذخیره‌سازی نیز 32 گیگابایت است که با توجه به پشتیبانی گوشی از میکرو اس‌دی، می‌توان آن را تا 256 گیگابایت دیگر نیز ارتقا داد.

در قسمت دوربین C20A با یک مجموعه بسیار ساده متشکل از یک دوربین در پشت و یک دوربین در جلو مواجه هستیم. ماژول پشت دستگاه شکلی بین مربع و دایره (موسوم به squircle) داشته و در نگاه اول انتظار وجود چند دوربین در آن می‌رود. اما با نگاه دقیق‌تر تنها یک دوربین و یک فلش LED در آن دیده می‌شود. این دوربین رزولوشنی معادل 8 مگاپیکسل داشته و گشودگی دیافراگم لنز 4 تکه آن f/2.0 است.

این دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار بوده و می‌تواند زوم دیجیتال را تا 4 برابر انجام دهد. حالت شب، حالت حرفه‌ای، حالت پرتره، HDR، عکاسی تایم-لپس، Chroma Boost (به منظور بهبود رنگ تصاویر) و ضبط ویدئو با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه از دیگر امکانات این دوربین بر شمرده شده است. ناگفته نماند، دوربین سلفی – که در ناچ قطره آب بالای نمایشگر تعبیه شده – 5 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم آن f/2.2 است.

باتری قدرتمند 5,000‌ میلی‌آمپر ساعتی از نقاط قوت C20A محسوب می‌شود. به لطف حالت صرفه‌جویی – موسوم به Super Power Saving Mode – طبق ادعای شرکت سازنده تنها با 5 درصد ذخیره باتری، گوشی می‌تواند 2.17 روز در حالت استندبای بماند. به گفته ریل‌می تنها با 5 درصد ذخیره باتری، انرژی مورد نیاز برای 4.62 ساعت آهنگ گوش کردن با برنامه اسپاتیفای، 2.19 ساعت تماس، 1.57 ساعت کار با اینستاگرام، 1.46 ساعت فعالیت در واتس‌اپ و 1.29 ساعت تماشای ویدئو در یوتیوب، فراهم می‌شود. هرچند ریل‌می به توان شارژر اشاره‌ای نکرده، اما با توجه به رده پایین گوشی، احتمال می‌رود C20A دارای شارژر 10 واتی باشد. ناگفته نماند، این گوشی از شارژ معکوس هم پشتیبانی می‌کند ولی نکته ناامیدکننده آن است که شارژ باتری از طریق پورت قدیمی microUSB انجام می‌شود.

از دیگر نکات منفی آن است که C20A با ورژن نسبتا قدیمی از سیستم‌عامل گوگل یعنی اندروید 10 (به همراه رابط کاربری realme UI) وارد بازار می‌شود. دو اسلات در این گوشی به سیم‌کارت اختصاص داشته و یک اسلات جداگانه نیز برای میکرو اس‌دی در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه پردازنده گوشی فاقد مودم 5G است، قاعدتا C20A از ارتباطات نسل پنجم بی‌نصیب بوده و یک گوشی 4G محسوب می‌شود. از دیگر گزینه‌های ارتباطی C20A می‌توان به جک هدفون، بلوتوث 5.0 و پشتیبانی از مسیریاب‌های GLONASS ،Beidou ،GPS و Galileo اشاره کرد.

اگر مشخصاتی که گفته شد برای شما آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که C20A یک گوشی کاملا جدید نبوده و در واقع ری‌برندشده realme C20 برای بازار بنگلادش است. C20A در رنگ‌های خاکستری (Iron Grey) و آبی (Lake Blue) به تولید رسیده و به زودی در فروشگاه‌های بنگلادش عرضه می‌شود. زمان دقیق ورود این محصول به بازار مشخص نیست، اما می‌دانیم قیمت C20A معادل 8,990 تاکای بنگلادش است که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 105 دلار آمریکا.

منبع : realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا