بلومبرگ: استخدام مدیر روابط عمومی متا از سوی اپل و احتمال عرضه هدست AR و VR این شرکت

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/10/7        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : واقعیت افزوده Augmented Reality ، واقعیت مجازی Virtual Reality ، واقعیت ترکیبی Mixed Reality ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : مدت‌هاست که شایعات مرتبط با فعالیت کمپانی اپل در زمینه طراحی و تولید هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی، به عنوان بخشی از خط تولید واقعیت ترکیبی (mixed-reality) این شرکت، مطرح بوده است و حالا گمانه‌زنی‌ها در زمینه معرفی ابزاری سخت‌افزاری در این حوزه در سال 2022 میلادی پررنگ‌تر شده‌ است. بر اساس گزارش اخیر بلومبرگ، ابرشرکت آمریکایی در همین راستا گام‌های جدیدی را پیش از عرضه رسمی هدست‌های AR و VR برداشته و آندره‌آ شوبرت (Andrea Schubert)، مدیر روابط عمومی و ارتباطات کمپانی متا را با نزدیک به 6 سال سابقه در این شرکت، به استخدام خود درآورده است.

بر اساس آنچه بلومبرگ در خبرنامه موسوم به "Power On" به قلم مارک گورمن (Mark Gurman) منتشر کرده است، غول کوپرتینویی در حال ایجاد تیمی برای عرضه و بازاریابی سخت‌افزار جدید است و در همین راستا مدیر روابط عمومی و ارتباطات AR کمپانی متا را به این گروه کاری افزوده است.

مطابق تحلیل گورمن، متا با Oculus پیشرو بازار هدست‌ها بوده است. بنابراین با نزدیک شدن اپل به مرحله ارائه محصول، چنین استخدامی کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. هدست Oculus Quest 2 در روز جمعه سیاه و دوشنبه سایبری سال جاری میلادی یکی از محصولات پرفروش بود و اپلیکیشن Oculus نیز در روز کریسمس در ابتدای فهرست اپ استور در ایالات متحده قرار گرفت و سپس به برنامه رایگان برتر در فروشگاه گوگل نیز تبدیل شد.

این در حالی است که با وجود احتمال قوی جذب شوبرت توسط اپل، هنوز هیچ نشانه رسمی از استخدام این کارمند شرکت متا به چشم نمی‌خورد. چنان که صفحه لینکدین خانم شوبرت در حال حاضر همچنان با عنوان مدیر ارتباطات، واقعیت افزوده و تحقیقات در آزمایشگاه‌های موسوم به Reality Labs در بخش سخت‌افزار مصرف‌کنندگان متا فعال است و از کار تمام وقت او برای این شرکت خبر می‌دهد.

Oculus Quest 2

البته این رویه در فرایند جذب اپل چندان دور از ذهن نیست و با توجه به ماهیت رقابتی و تمایل به مخفی‌کاری ابرشرکت آمریکایی، ماهیت چنین تغییرات استخدامی معمولاً تا پیش از نهایی شدن از دید عموم پنهان می‌ماند. شوبرت سابق بر این به عنوان مدیر ارتباطات Oculus، تولیدکننده هدست‌های واقعیت مجازی فعالیت می‌کرد؛ شرکتی که بعدتر به تملک فیس‌بوک (که حالا با نام متا شناخته می‌شود) درآمد. او یک دوره پنج ساله نیز در مقام مدیر در آژانس OutCast حضور داشته و به امور روابط عمومی مشتریان بزرگی از جمله فیس‌‌بوک و Oculus می‌پرداخته است. شوبرت همچنین مدتی نیز به عنوان یکی از مدیران ارشد در شرکت Shift Communications فعالیت کرده است.

گمانه‌زنی‌ها از آن حکایت دارد که Apple VR (یا هر اسم دیگری که این محصول در نهایت با آن شناخته شود) یک هدست مستقل با امکانات واقعیت ترکیبی است و از دوربین‌هایی برای ارائه تجربه واقعیت ترکیبی استفاده می‌کند. این هدست احتمالاً همچون اپل واچ دارای محفظه شیشه‌ای و بالشتکی به سبک هدفون AirPods Max خواهد بود و از سیستم حسگر LiDAR برای ردیابی دست‌های کاربر و خلق تجربه‌ای بدون نیاز به کنترل دستی زیاد مجهز خواهد بود. به علاوه، برخی منابع خبری از حضور نمایشگر 8K، قابلیت اتصال از طریق استاندارد وای‌فای 6E و مهم‌تر از همه پردازنده M1 در این هدست خبر داده‌اند.

همچنین در خصوص قیمت آن نیز فعالان بازار بازه یک هزار تا سه هزار دلار را برآورد کرده‌اند و از احتمال عرضه این هدست در سال 2022 سخن گفته‌اند.

منبع : Bloomberg