معرفی V23e – میان‌رده جدید ویوو برای تایلندی‌ها

نمایش خبر

تاریخ : 1400/9/6        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 810 Snapdragon 810 ، Vivo V23e 5G ، ویوو Vivo
واحد خبر mobile.ir : ویوو روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد. این کمپانی چینی اخیرا ظرف کمتر از یک هفته از 4 گوشی هوشمند در سری Y – یعنی Y74s ،Y15a ،Y50t و Y76 5G – پرده برداشت. لازم به ذکر است ویوو عمدتا دیوایس‌های پایین رده خود را در سری Y به تولید می‌رساند، اما گوشی‌هایی که در سری V به بازار عرضه می‌شوند، از لحاظ مشخصات معمولا یک پله بالاتر از سری Y قرار می‌گیرند. در همین رابطه، ویوو روز سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 (2 آذر 1400) از جدیدترین گوشی خود در سری V رونمایی کرد. این دیوایس vivo V23e نام داشته و از قرار معلوم، در حال حاضر به بازار تایلند اختصاص دارد. در ادامه بیشتر با مشخصات و امکانات این محصول آشنا می‌شویم.

در نگاه اول، رنگ جذاب vivo V23e خودنمایی می‌کند. این محصول در دو رنگ‌بندی به تولید می‌رسد: یکی رنگ مشکی و دیگری رنگی پلکانی (ترکیبی از آبی و صورتی) است که شرکت سازنده آن را Sunshine Coast می‌نامد. شرکت سازنده به جنس قاب پشتی اشاره‌ای نکرده اما مدعی شده که این قسمت اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. طول و عرض بدنه در این گوشی 160.87 و 74.28 میلی‌متر عنوان شده و ضخامت آن 7.36 میلی‌متر است (البته در مدل Sunshine Coast ضخامت به 7.41 میلی‌متر می‌رسد). این دیوایس 172 گرم وزن دارد. با این اوصاف، با یک گوشی نازک و سبک روبرو هستیم.

یکی از نکات برجسته V23e، نمایشگر AMOLED آن است. وضوح این نمایشگر 6.44 اینچی +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) بوده و نسبت تصویر آن 20:9 است. نسبت صفحه به بدنه گوشی از سوی ویوو اعلام نشده، اما از عکس‌های منتشر شده مشخص است که حاشیه‌های نمایشگر (به ویژه در قسمت پایینی یا در اصطلاح چانه) نسبتا زیاد است. ناچ U شکل بالای نمایشگر میزبان یک دوربین سلفی 44 مگاپیکسلی‌ست که شرکت سازنده تأکید فراوانی روی توانایی‌های آن دارد. ناگفته نماند، حسگر اثر انگشت گوشی زیر لایه نمایشگر تعبیه شده است.

ویوو پردازش این گوشی را به تراشه Dimensity 810 (محصول مدیاتک) سپرده است. این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده – مشتمل بر 2 هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G57 است. در این دستگاه 8 گیگابایت RAM در اختیار کاربر قرار دارد که به گفته ویوو به لطف تکنولوژی Extended RAM 2.0 می‌توان تا 4 گیگابایت از فضای خالی حافظه داخلی را به حافظه RAM اضافه کرد. گفتنی‌ست 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای V23e پیش‌بینی شده که با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 1 ترابایت دیگر نیز ارتقا داد.

ماژول مستطیل‌شکلی که در پشت گوشی قرار گرفته، 3 دوربین را در خود جای داده است: یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، یک دوربین واید 8 مگاپیکسلی (f/2.2) و یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی (f/2.4). دوربین اصلی مجهز به فوکوس خودکار بوده و با فعال کردن Stabilization (لرزه‌گیر دیجیتال) می‌توان لرزش دست را به حداقل رساند. یکی دیگر از امکانات جالب این دوربین قابلیتی موسوم به Double Exposure است که با استفاده از آن می‌توانید پس از برداشت 2 عکس مختلف، آنها را با هم ترکیب کنید تا در نهایت یک تصویر خلاقانه (متشکل از هر دو عکس) داشته باشید. حالت شب، عکس زنده، حالت پرتره، استیکرهای واقعیت افزوده، عکاسی تایم-لپس، حالت حرفه‌ای، فیلم‌برداری همزمان با دوربین‌های عقب و جلو و حالت پانوراما از دیگر امکانات مجموعه دوربین این گوشی محسوب می‌شوند.

شرکت سازنده در معرفی دوربین جلوی V23e خیلی مانور داده است. همان طور که قبلا هم گفته شد، دوربین جلوی این گوشی 44 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم آن f/2.0 است. این دوربین از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند به گفته ویوو، با فعال کردن حالت Natural Portrait، سلفی زیباتر و طبیعی‌تری خواهید داشت. روشن کردن حالت Multi-Style Portrait نیز می‌تواند سلفی پرتره شما را به شیوه‌ها و سبک‌های گوناگون ویرایش کند. قابلیت دیگر Steadiface Selfie Video نام دارد که با فوکوس روی چهره در هنگام ضبط ویدئوی سلفی، ویدئوی پایدارتر و شارپ‌تری را به دست می‌دهد.

یک باتری 4,050 میلی‌آمپر ساعتی گوشی V23e را تغذیه می‌کند. این باتری به تکنولوژی شارژ سریع 44 واتی – موسوم به FlashCharge – مجهز بوده و طبق ادعای ویوو، رساندن ذخیره این باتری از 0 به 69 درصد، تنها 30 دقیقه زمان می‌برد. با توجه به پشتیبانی از OTG، می‌توان انتظار داشت که شارژ معکوس نیز در این دیوایس امکان‌پذیر باشد. گفتنی‌ست اسپیکرهای این محصول دارای تأییدیه از Hi-Res هستند.

سیستم‌عامل گوشی جدید ویوو اندروید 11 بوده و پوسته اختصاصی FunTouch OS 12 در آن فعال است. V23e یک گوشی دو سیم‌کارته (از نوع نانو) است که یک اسلات اختصاصی برای میکرو اس‌دی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. وجود تراشه Dimensity 810 امکان اتصال این گوشی به شبکه ارتباطی 5G را فراهم می‌کند. بلوتوث 5.1، پورت USB-C و پشتیبانی از مسیریاب‌های Galileo ،Beidou ،GLONASS ،GPS و QZSS سایر گزینه‌های ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهد.

گوشی هوشمند vivo V23e تنها در یک پیکربندی (8GB/128GB) به تولید می‌رسد. کاربران تایلندی هم‌اکنون می‌توانند این گوشی را از وب‌سایت ویوو سفارش دهند. قیمت این محصول 12,999 بات تایلند اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 386 دلار آمریکا.

منبع : vivo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا