نوکیا می تواند گوشی های ویندوز فون 7 ارزان قیمت را خیلی سریع روانه بازار کند

نمایش خبر

تاریخ : 1389/12/2
برچسب‌ها : ویندوز فون 7 Windows Phone 7 ، استفن الاپ Stephen Elop ، نوکیا Nokia ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : اعلام خبر اتحاد استراتژیک  نوکیا و مایکروسافت در مورد روی آوردن نوکیا به استفاده از سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت (به اینجا مراجعه نمائید) موجب نگرانی برخی از تحلیلگران در مورد عدم امکان ارائه گوشی های ارزان قیمت توسط نوکیا در آینده شده بود.

دلیل این نگرانی این بود که پیش از این سیاست مایکروسافت در مورد ارائه حق استفاده از سیستم عامل ویندوز فون 7 به کمپانی های سازنده گوشی موبایل این کمپانی ها را مجبور به تولید گوشی هایی با ویژگی های سخت افزاری بالا می نمود و این موضوع دست کمپانی های سازنده گوشی را برای ساخت گوشی های ارزان قیمت می بست (در این مورد به مطلب "ویندوز فون 7 با سه طعم - پایان طراحی آزاد" مراجعه نمائید.)

اما ظاهراً کمپانی مایکروسافت موضع خود را تغییر داده است. استفن الاپ مدیرعامل نوکیا در نشستی که با خبرنگاران فنلاندی داشت اعلام نمود که امکان ساخت گوشی های هوشمند با قیمت بسیار پائین یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب مایکروسافت به عنوان شریک آینده نوکیا بوده است. الاپ در این مورد اظهار داشت: «ما متقاعد شدیم که می توانیم این کار [عرضه گوشی ارزان قیمت مبتنی بر ویندوز فون] را بسیار سریع انجام دهیم.»

Stephen Elop and Steve Ballmer

تصویر بالا: استفن الاپ (مدیر عامل نوکیا) در کنار استیو بالمر (مدیر عامل مایکروسافت)

در اختیار داشتن امکان تولید گوشی های هوشمند ارزان قیمت مبتنی بر ویندوز فون برای نوکیا بسیار ضروری است چرا که با کمرنگ شدن نقش سیمبیان و حذف تدریجی آن، نوکیا می خواهد مطمئن شود که مشتریان پیشین این کمپانی که اکثراً از گوشی های ارزان قیمت نوکیا استفاده می نمودند جذب دیگر رقبا نخواهند شد.

استفن الاپ که نزدیک به 5 ماه پیش برای بدست گرفتن سکان هدایت نوکیا مایکروسافت را ترک نمود (به اینجا مراجعه نمائید) همچنین اظهار داشت که با فروش تمامی سهام خود در مایکروسافت تعداد 150,000 سهم نوکیا را خریداری نموده است. این حرکت که نشان دهنده اعتماد الاپ به نوکیا است می تواند سهامداران و سرمایه گذاران نوکیا را بیش از پیش به آینده این شرکت امیدوار نماید. البته لازم به ذکر است که پس از خبر اتحاد نوکیا و مایکروسافت ارزش سهام نوکیا تا کنون نزدیک به 20 درصد افت نموده است.

Nokia Stock 18 Feb 2011

تصویر بالا: نمودار سهام نوکیا در بازار نیویورک از 18 فوریه 2010 تا 18 فوریه 2011



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا