نوکیا از میان آتش خود را به آغوش مایکروسافت افکند

نمایش خبر

تاریخ : 1389/11/22
برچسب‌ها : ویندوز فون 7 Windows Phone 7 ، نوکیا Nokia ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : به دنبال انتشار نامه استفن الاپ -- مدیر عامل نوکیا -- در مورد شرایط کنونی نوکیا و تشبیه این کمپانی به مردی قرار گرفته بر روی یک سکوی نفتی مشتعل که چاره ای جز افکندن خود به اقیانوس ندارد (به اینجا مراجعه نمائید) این کمپانی در روز جمعه 11 فوریه 2011 (22 بهمن 1389) اعلام نمود که بستر ویندوز فون مایکروسافت را به عنوان بستر اصلی نرم افزاری گوشی های هوشمند خود مورد استفاده قرار خواهد داد.

تحلیلگران و کارشناسان بسیاری در سراسر جهان بستر ویندوز فون مایکروسافت را بستری توانمند قلمداد می کنند اما این بستر تا کنون نتوانسته بود به موفقیت چندانی از نقطه نظر جلب برنامه نویسان و مشتریان دست یابد.

نوکیا نیز در سال های اخیر با رونق گرفتن بازار گوشی های آیفون اپل و گوشی های مبتنی بر سیستم عامل اندروید گوگل سهم گسترده ای از بازار گوشی های هوشمند خود را به رقبای خود واگذار نموده است. همکاری نوکیا و مایکروسافت می تواند بازاری را که در حال انحصاری شدن توسط اپل و گوگل است متلاطم سازد و بستر ویندوز فون مایکروسافت را به یکی از قطب های جدید بازار مبدل سازد.

علاوه بر استفاده از بستر ویندوز فون توسط نوکیا، همکاری های گسترده دیگری نیز میان این دو کمپانی صورت خواهد گرفت. به عنوان نمونه سرویس جستجوی بینگ مایکروسافت در گوشی های نوکیا مورد استفاده قرار گرفته و adCenter مایکروسافت سرویس تبلیغاتی این گوشی ها را پشتیبانی خواهد کرد. نقشه های نوکیا (Nokia Maps) نیز در داخل موتور جستجوی بینگ بکار گرفته می شود. همچنین فروشگاه Ovi Store نوکیا در فروشگاه Microsoft Marketplace ادغام خواهد شد.

نوکیا اعلام نموده که سال 2011 و 2012 سال های گذر از وضعیت کنونی و بنا نمودن همکاری با مایکروسافت خواهد بود.

با اعلام این خبر ارزش سهام نوکیا در بازارهای جهانی تا 9.8 درصد کاهش یافت.

باید منتظر ماند و دید آیا تصمیم جدید مدیران نوکیا می تواند این کمپانی را از بحران کنونی نجات دهد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا