معرفی عینک هوشمند Thunderbird Smart Glasses در همکاری با TCL با دوربین و نمایشگر رنگی micro-LED

نمایش خبر

تاریخ : 1400/7/24        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : عینک هوشمند Smart Glasses ، پوشیدنی Wearable
واحد خبر mobile.ir : عینک‌های هوشمند که از آن‌ها به‌عنوان دیوایس بزرگ بعدی در دنیای فناوری یاد می‌شود این روزها در لیست تولیدات اکثر شرکت‌های بزرگ جای گرفته و پس از مطرح شدن عینک مفهومی شیائومی، عینک هوشمند Ray-Ban Stories محصول مشترک فیس‌بوک و ری-بن، عینک هوشمند Razer Anzu و ارائه پیش‌نمایشی از Magic Leap 2 حالا نوبت به شرکت بزرگ دیگری در این زمینه یعنی TCL رسیده که با سال‌ها تجربه در زمینه نمایشگرهای تصویری در همکاری با استارت‌آپ تاندربرد عینک واقعیت افزوده جدیدی را با نام Thunderbird Smart Glasses به نمایش بگذارد؛ Thunderbird Smart Glasses Pioneer Version یک عینک واقعیت افزوده مجهز به صفحه‌نمایش micro-LED رنگی‌ست.

این عینک واقعیت افزوده از لحاظ شکل ظاهری به دیگر مدل‌های معرفی شده در طی چند ماه گذشته شباهت دارد و در نگاه اول مثل یک عینک طبی عادی به‌نظر می‌رسد؛ این اما این طبیعتا ظاهر ماجراست و در پس این ظاهر ساده و معمولی، فناوری پیشرفته‌ای انتظار شما را می‌کشد. TCL، این دیوایس را اولین عینک واقعیت افزوده micro-LED تمام‌رنگی دو چشمی هدایت موج هولوگرافیک (holographic waveguide) می‌داند که ظاهرا نمونه دیگری برای آن در حال حاضر نمی‌توان یافت. توسعه این عینک به‌گفته شرکت سازنده در طی سه سال گذشته انجام شده و در فرایند ساخت آن باریکی و ظرافت و فراگیر بودن تصویر مد نظر قرارگرفته است.

این عینک از دو صفحه‌نمایش تقریبا شفاف بهره می‌برد که از طریق آن‌ها امکان نمایش اطلاعاتی روی سوژه واقعی پیش رو در دسترس قرار می‌گیرد. فناوری ساخت این صفحه‌نمایش همانطور که اشاره شد از نوع پیشرفته micro-LED است اما برخلاف عینک مفهومی شیائومی که در آن‌جا نیز از همین فناوری استفاده شده بود این بار با یک نمونه تماما رنگی روبرو می‌شویم. اندازه LEDهای این نمایشگر البته بسیار کوچک و برابر با 4 میکرون است اما با به‌کارگیری الگوریتم توسعه یافته از سوی TCL، تصویری کامل و بدون مشکل در مقابل دیدگان کاربران قرار می‌گیرد.

از طریق نمایشگر این عینک امکان انجام مواردی مثل مشاهده و خواندن اخبار، مطالعه پیام‌های وارده، چک کردن برنامه روزانه و کنترل اجزای خانه هوشمند فراهم شده و بدین‌ترتیب انتقال بسیاری از وظایف معمول گوشی‌های موبایل به این دستگاه امکان‌پذیر می‌شود. عینک هوشمند Thunderbird البته ظاهرا از اتصال مستقیم به اینترنت بی‌بهره بوده و برای انجام موارد ذکر شده در بالا به گوشی کاربران وابسته خواهد بود.

در مرکز عینک یعنی لبه واسط بین دو شیشه، دوربینی قرار دارد که از طریق آن می‌توان از سوژه‌های پیش رو تصویربرداری کرد و این تصاویر مستقیما به دوربین متصل به عینک منتقل خواهد شد. TCL در این نوبت هیچ اطلاعات دیگری در مورد جزییات این دوربین و قابلیت‌های آن منتشر نشده کرده است.

TCL و Thunderbird هنوز جزییاتی در مورد زمان احتمالی حضور این عینک در بازار و قیمت نهایی آن منتشر نکرده‌اند و همچنان مناطق جغرافیایی عرضه این مدل نیز مشخص نشده است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا