معرفی کیوسرا اکو - یک گوشی اندرویدی با دو صفحه نمایش لمسی

نمایش خبر

تاریخ : 1389/11/18
برچسب‌ها : اندروید Android ، صفحات نمایش لمسی دوتایی Dual Touch Screens ، کیوسرا Kyocera

واحد خبر mobile.ir : شاید نام برند کیوسرا (Kyocera) را کمتر شنیده ایم اما این کمپانی چند ملیتی که دفتر مرکزی آن در کیوتوی ژاپن واقع است نیز از جمله تولید کنندگان گوشی موبایل، وسایل الکترونیکی و مخابراتی و قطعات نیمه رسانا و سرامیکی است (گوشی های کیوسرا را می توانید در اینجا مشاهده نمائید.)

اینک اپراتور اسپرینت در بازار پر رقابت اپراتورها در آمریکا در تلاش برای ارائه گزینه ای جدید به کاربران خود، با همکاری کمپانی کیوسرا اقدام به معرفی گوشی Kyocera Eco نموده است. این گوشی مبتنی بر نسخه 2.2 سیستم عامل اندروید -- ملقب به Froyo -- یک وجه تمایز بارز با دیگر گوشی های موجود در بازار دارد و آن دارا بودن دو صفحه نمایش 3.5 اینچی است. گفته می شود بیش از یک سال و نیم زمان صرف طراحی و ساخت این گوشی شده است.

Kyocera Echo

تصویر بالا: گوشی Kyocera Eco که به دو صفحه نمایش 3.5 اینچی مجهز است (تصویر از CNET)

پیش از این سامسونگ با عرضه گوشی Continuum برای اپراتور وریزون وایرلس به عرضه یک گوشی با دو صفحه نمایش پرداخته بود اما این صفحات نمایش در یک وجه گوشی و زیر هم قرار داشتند. صفحه نمایش اصلی گوشی Continuum قطری برابر 3.4 اینچ دارد و صفحه نمایش ثانویه کوچک 1.8 اینچی در زیر آن قرار گرفته که برای نمایش بروزرسانی های شبکه های اجتماعی، اعلام دریافت ایمیل یا تماس های از دست رفته، گزارش آب و هوا و مواردی از این دست مورد استفاده قرار می گیرد.

Samsung Continuum

تصویر بالا: گوشی Continuum سامسونگ که به یک صفحه نمایش اصلی و یک صفحه نمایش ثانویه کوچک مجهز است

اما صفحات نمایش گوشی Kyocera Echo به گونه ای دیگر است. هر دو صفحه نمایش این گوشی 3.5 اینچی هستند. در حالت بسته تنها یکی از صفحات نمایش را می بینیم اما در حالت باز صفحه نمایش دیگر می تواند در کنار صفحه نمایش اول قرار گیرد و دو صفحه نمایش با هم تشکیل یک صفحه نمایش بزرگتر (با قطر 4.7 اینچ) را بدهند. این کار توسط لولایی که در کناره گوشی تعبیه شده میسر است.

Kyocera Echo

تصویر بالا: لولای تعبیه شده در گوشی Kyocera Echo در این نما به خوبی مشخص است (تصویر از CNET)

برنامه های این گوشی اندرویدی می تواند به چهار روش مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این روش ها عبارتند از: استاندارد، تبلت، بهینه (Optimized) و چند کاره همزمان (Simultasking).

در حالت استاندارد این گوشی همانند یک گوشی هوشمند لمسی معمولی عمل می کند. در این شرایط صفحه نمایش دوم توسط لولای تعبیه شده به زیر صفحه نمایش اول رفته و دیده نمی شود و واسط کاربر متداول برنامه های اندروید را خواهیم دید.

در حالت تبلت دو صفحه نمایش در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک صفحه نمایش بزرگتر را تشکیل می دهند و از گوشی می توان مشابه یک تبلت استفاده نمود.

در حالت بهینه (Optimized) یک برنامه اجرا می شود اما واسط کاربر اصلی برنامه بر روی یک صفحه نمایش و اجزای مکمل آن بر روی صفحه نمایش دیگر دیده می شود. بطور مثال هنگام مشاهده آلبوم تصاویر می توان تصویر انتخاب شده را بر روی یک صفحه نمایش و تصاویر کوچک از کل عکس های آلبوم را در صفحه نمایش دیگر مشاهده نمود. هنگام چک نمودن ایمیل ها نیز فهرست ایمیل های وارده در یک صفحه نمایش و ایمیل انتخاب شده در صفحه نمایش دیگر نشان داده می شود.

در حالت چند کاره همزمان (Simultasking) امکان اجرای دو برنامه بصورت همزمان هر یک بر روی یک صفحه نمایش وجود خواهد داشت. البته در ابتدای عرضه این گوشی تنها هفت برنامه از قابلیت Simultask استفاده می کنند.

Kyocera Echo

تصویر بالا: وجه پشتی گوشی Kyocera Echo (تصویر از CNET)

برنامه های ویژه ای نظیر VueQue و TeleNav برای استفاده از قابلیت های این گوشی نوشته شده که بر روی این گوشی بصورت از پیش نصب شده عرضه می شود. VueQue در اصل یک نمایشگر یوتیوب است و می تواند از یک صفحه نمایش به عنوان نمایش دهنده فیلم و از صفحه نمایش دیگر به عنوان محل قرار گیری صفی از ویدیوهای در انتظار نمایش استفاده نماید. TeleNav از نقشه های گوگل استفاده کرده و در صفحه نمایش پائینی نقشه را نمایش داده و در صفحه نمایش بالایی جهت های حرکت را نمایش می دهد.

گوشی Kyocera Echo به یک پردازنده یک گیگاهرتزی، یک گیگابایت RAM و دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز است.

با توجه به آن که دارا بودن دو صفحه نمایش می تواند مدت دوام باطری را کاهش دهد این گوشی به همراه یک باطری اضافه و یک شارژر مسافرتی که می تواند همزمان باطری اضافه و باطری قرار گرفته در گوشی را شارژ نماید عرضه می شود.

بر اساس اظهارات مدیران کمپانی کیوسرا این کمپانی بجز گوشی Echo حداقل یک گوشی دیگر را نیز که مجهز به دو صفحه نمایش است در برنامه تولید دارد.

پیش از این سامسونگ با عرضه تبلت Galaxy Tab که از صفحه نمایش 7 اینچی برخوردار بوده و به سیم کارت مجهز است مرز میان گوشی های هوشمند و تبلت ها را کمرنگ نموده بود. اینک به نظر می رسد عرضه گوشی های جدید Kyocera می تواند این مرز را کمرنگ تر از قبل نماید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا