آشنایی با FP8 ،FP5 و FP9 - ایربادهای TWS ال‌جی با قابلیت حذف نویز فعال

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/5/6        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : لوازم جانبی accessories ، هدفون تماما بی‌سیم TWS Earbuds ، ال جی LG
واحد خبر mobile.ir : کمپانی ال‌جی در آوریل سال جاری میلادی به دنبال چندین فصل زیان‌دهی متوالی پس از بیش از یک دهه حضور در عرصه ساخت گوشی‌های هوشمند از وداع خود با صنعت اسمارت‌فون خبر داد. حال شرکت کره‌ای در ادامه تلاش‌های خود برای حضور مؤثر در زمینه ابزارهای شنیداری، در روز دوشنبه 26 جولای 2021 (4 مرداد 1400)، سه ایرباد کاملاً بی‌سیم یا TWS با نام‌های FP8 ،FP5 و FP9 را به مجموعه محصولات LG Tone Free خود افزوده است. مهم‌ترین ویژگی مشترک این سه ابزار جدید مجهز بودن آن‌ها به قابلیت حذف نویز فعال (active noise cancellation) است. هرچند در کنار این خصوصیت مشترک، تفاوت‌هایی نیز میان محصول پایین‌رده FP5 با FP8 و FP9 به چشم‌ می‌خورد.

هر سه ایرباد تازه کمپانی کره‌ای از ویژگی‌هایی برخوردارند که پیش از این در محصولات رقبای این شرکت همچون AirPods و AirPods Pro اپل توسعه یافته است. رقبایی که در تولیدات خود صدای درجه یک و تعادل مناسب و تناسب بهینه برای سبک زندگی فعال را به کاربران نوید می‌دهند.

البته FP8 به لحاظ فنی محصول کاملاً جدید به شمار نمی‌رود و ظاهراً کمپانی کره‌ای اوایل ماه جاری میلادی ایربادی را با تفاوت‌هایی اندک با دستگاه کنونی برای فروش در اروپا ارائه کرده بود. ایربادهای جدید ال‌جی دارای درجه حفاظت IPX4 هستند و از سه میکروفون داخلی روی هر ایرباد برای حذف نویز بهره می‌برند. به علاوه صدای پخش‌شده در آن‌ها با همکاری کمپانی انگلیسیMeridian Audio تنظیم شده و نه تنها از قابلیت پردازش مکانی یا Spatial Processing برخوردار است، بلکه به فناوری صدای سه‌بعدی موسوم به 3D Sound Stage audio نیز مجهز شده است.

ال‌جی همچنین قابلیتی تحت عنوان حالت Whispering برای محصولات جدید خود در نظرگرفته که وضوح بیشتری به تماس‌ها می‌بخشد و حریم خصوصی کاربران را در سطوح بالاتری تأمین می‌کند. حالت Whispering به کاربر اجازه می‌دهد گوشی سمت راست ایرباد را همچون یک میکروفون اختصاصی نزدیک دهان خود قرار دهد و از آن برای برقراری تماس در محیط‌هایی مانند کتابخانه یا فضای شلوغ مترو استفاده کند.

از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های این سه محصول آن است که FP5 همراه با کیس پیشرفته و با امکان تمیزکنندگی خودکار با اشعه ماوراء بنفش UVnano ارائه نمی‌شود و این قابلیت تنها برای مدل‌های FP8 (در طول شارژ به هر دو شیوه بی‌سیم و از طریق کابل) و FP9 (در طول شارژ از طریق کابل) در نظر گرفته شده است. قابلیتی که در آن، کیس نگهدارنده در زمان شارژ دستگاه، با تاباندن نور ماوراء بنفش آلودگی‌های ایرباد را از بین می‌برد.

FP8 تنها عضو از سه‌گانه ال‌جی به شمار می‌رود که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. FP9 نبود این ویژگی را با قابلیتی تحت عنوان Plug & Wireless جبران می‌کند که در آن قاب شارژ (سیمی) به عنوان یک دانگل بی‌سیم عمل می‌کند و کاربر را قادر می‌سازد تا گوشی‌های ایرباد این مدل را به دستگاه‌هایی همچون کنسول بازی نینتندو متصل سازد.

البته تغییرات قابل توجه دیگری نیز در زمینه میزان دوام باتری این محصولات دیده می‌شود؛ چنان که به گفته ال‌جی هر یک از گوشی‌های FP5 با یک بار شارژ می‌توانند تا 8 ساعت کار کنند و با در نظر گرفتن باتری حاضر در کیس شارژ، این رقم به مجموع 22 ساعت افزایش خواهد یافت. در دو نمونه رده ‌بالای FP8 و FP9 نیز هر گوشی می‌تواند با یک بار شارژ تا 10 ساعت به کار خود ادامه دهد و مطابق ادعای شرکت سازنده، کیس شارژ آن‌ها نیز تا 24 ساعت قادر به تأمین انرژی مورد نیاز خواهد بود. البته نباید از یاد برد که زمان‌های اعلام‌شده در شرایطی است که قابلیت حذف نویز در هر سه نمونه ایرباد غیر فعال باشد.

صرف نظر از این تفاوت‌ها به نظر می‌رسد تجربه کاربری در هر سه مدل، به احتمال زیاد، مشابه خواهد بود. ال‌جی قصد دارد ایربادهای جدید خود را از ماه جاری میلادی در برخی بازارهای منتخب و در رنگ‌های مشکی (Black Charcoal) و سفید (White Pearl) برای هر سه مدل و افزودن رنگ سوم طلایی (Haze Gold) برای دو نمونه FP8 و FP9 عرضه کند، اما درباره قیمت دقیق آن‌ها هنوز اطلاعاتی منتشر نکرده است. البته کارشناسان با مقایسه این محصولات با ایربادهای پیشین ال‌جی مانند FN7 بر این باورند که قیمتی در حدود 200 دلار برای FP8 و کمی بالاتر برای FP9 دور از انتظار نخواهد بود.

منبع : LG


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا