معرفی Maimang 10 SE 5G – انشعاب جدیدی از هواوی با چیپ‌ست Snapdragon 480 5G

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/4/29        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 480 Snapdragon 480 ، چین China ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : پاییز سال گذشته بود که شرکت هواوی تحت فشارهای بی‌سابقه دولت پیشین ایالات متحده آمریکا و تحریم‌های گسترده‌ای که نخست دسترسی به تأمین‌کننده‌گان آمریکایی (اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) و سپس امکان ساخت و تهیه پردازنده‌های 5G را از هواوی گرفت، مجبور به فروش زیر مجموعه آنر خود به کنسرسیومی متشکل از چندین شرکت شد و حالا پس از گذشت دو سال و اندی از آغاز تحریم‌ها انشعاب تازه‌ای از این شرکت با برند Maimang به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از اپراتور China Telecom به‌صورت اختصاصی برای بازار چین معرفی شده است. نخستین محصول این انشعاب، Maimang 10 SE 5G نام دارد که در تفاوتی آشکار با محصولات هواوی به یک چیپ 5G از کوالکام مجهز شده است.

برند Maimang همانطور که اشاره شد بخشی از اپراتور China Telecom بوده که ظاهرا بزرگ‌ترین اپراتور در بین کشورهای آسیایی و یکی از عمده‌ترین عرضه‌کنندگان و تأمین‌کنندگان گوشی در بازار داخلی چین به شمار می‌رود بدین‌ترتیب نگفته پیداست که با پشتوانه این اپراتور می‌توان انتظار بازار گسترده‌ای را برای مدلی مثل Maimang 10 SE 5G داشت که حالا به امکان 5G نیز مجهز شده و به‌دلیل عرضه در بازار چین، نیازی نیز به سر و کله زدن با دیگر معضل هواوی یعنی نبود سرویس‌های گوگل ندارد.

طراحی این مدل با بدنه پلاستیکی و محوطه دوربین‌های بخش پشتی از یک سو و ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر از سوی دیگر به‌شیوه کلاسیک و تا حدودی قدیمی انجام شده و از نظر طراحی امتیاز بالایی را به سازندگان آن اختصاص نمی‌دهد. ابعاد گوشی 8.9×75.8×163.9 میلی‌متر است که برای یک 6.5 اینچی پایین‌رده، اندازه‌های مناسبی به حساب می‌آید و برای مثال در هر سه مورد طول و عرض و ضخامت کوچک‌تر از نمونه‌ای چون گلکسی A32 5G از سامسونگ است. این مدل 198 گرم وزن دارد که نسبتا سنگین به‌نظر می‌رسد.

صفحه‌نمایش 6.51 اینچی LCD دستگاه ظاهرا از وضوح فول اچ‌دی پلاس برخوردار بوده و به‌گفته شرکت سازنده 89.3 درصد از روی گوشی را می‌پوشاند. شرکت سازنده به جزییات حداکثر روشنایی و کیفیت رنگ این نمایشگر اشاره‌ای نکرده و تنها به محافظت چشم در برابر نور و حداقل روشنایی 2 نیتی این پنل بسنده کرده است. این صفحه‌نمایش از نرخ رفرش بالا بی‌بهره بوده و با همان نرخ رفرش عادی 60 هرتزی ارائه می‌شود. دوربین سلفی دستگاه که درون یک ناچ قطره‌ای کوچک در بالا جای گرفته ظاهرا 8 مگاپیکسلی‌ست و گشودگی دیافراگم آن نیز f/2.0 اعلام شده است.

در پشت گوشی و در یک محوطه مربع‌شکل در کناره سمت چپ به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با f/1.8 همراه با دو واحد 2 مگاپیکسلی بی‌اهمیت (یکی برای عکاسی از فاصله نزدیک و دیگری برای محو کردن پشت سر سوژه اصلی در حین عکاسی با حالت پرتره) با f/2.4 بر می‌خوریم. فلش LED نیز در همین قسمت قرار دارد و حداقل از روی تصاویر خبری از سنسور اثر انگشت نه در این قسمت و نه در کناره سمت راست نیست که در صورت صحت، Maimang 10 SE 5G را شاید به تنها گوشی اندرویدی 5G بازار بدون این سنسور تبدیل می‌کند!

پردازنده گوشی، پروسسور 8 نانومتری کوالکام Snapdragon 480 5G مجهز به 2 هسته 2 گیگاهرتزی A76 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی A55 بوده که در بخش گرافیکی از حضور Adreno 619 بهره می‌برد. رم گوشی 6 گیگابایت بوده و 128 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقاء تا 512 گیگابایت دیگر) دارد. باتری گوشی 5 هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و شارژ سریع آن نیز از طریق یک شارژر 22.5 واتی (10 ولت و 2.25 آمپر) صورت می‌‌گیرد. شرکت سازنده 10 دقیقه شارژ این باتری را برای دیدن 3 ساعت فیلم (در شرایط مشخص) کافی می‌داند.

در لیست گزینه‌های ارتباطی دستگاه به نکته جدید و فوق‌العاده‌ای بر نمی‌‌خوریم و در حالی‌که از اتصال 5G، بلوتوث و وای‌فای و جک هدست نام برده شده، جای NFC در آن خالی‌ست.

Maimang 10 SE 5G مختص بازار چین در سه رنگ آبی، مشکی و نقره‌ای با قیمت 1,699 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز، نزدیک به 262 دلار آمریکا) به بازار چین عرضه شده و به‌دلیل ماهیت آن احتمالا هیچ‌گاه این بازار را (حداقل تحت این نام) ترک نخواهد کرد.

منبع : JD