شیائومی Mi 11 Lite 5G در نگاه رسانه‌ها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفه‌ای‌ها

نمایش خبر

تاریخ : 1400/4/27        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 780 جی Snapdragon 780G ، در رسانه‌ها In Medias ، Xiaomi Mi 11 Lite 5G ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : انتخاب یک گوشی موبایل جدید در رده پایین بازار به دلیل گزینه‌های اندک و انگشت‌شمار کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسد از طرف دیگر گوشی‌های گران‌قیمت و پرچمدار نیز اغلب مشخصات مشابه و یکسانی دارند و انتخاب بهترین مدل در آن‌ها بیش از همه چیز به سلیقه کاربران در شکل ظاهری وابسته است. در رده میانی اما ماجرا به این سادگی نیست و ترافیکی از گوشی‌های متنوع با امکانات متفاوت و قیمت‌های کاملا نزدیک به هم، مسیر دشواری را برای انتخاب بهترین مدل پیش روی کاربران می‌گذارد. شیائومی می 11 لایت 5G یکی از گوشی‌های جدید در این رده است که در این نوبت به مرور دیدگاه‌ سایت‌های معتبر فناوری در مورد نقاط ضعف و قوت آن می‌پردازیم.

Mi 11 Lite 5G به‌دلیل تازه‌وارد بودن در بسیاری از بازارهای موبایل هنوز در لیست بررسی همه رسانه‌های معتبر قرار نداشته و از این رو با عناوین محدودتری در این بخش روبرو می‌شویم. شش رسانه منتخب در این زمینه شامل NotebookCheck ،GSMArena، پاکت-لینت، اندروید سنترال، GizmoChina و در نهایت Tech Advisor می‌شوند که در ادامه با نظرات آن‌ها در مورد این گوشی بیشتر آشنا می‌شویم.

GSMArena

رسانه معتبر GSMArena نظر کاملا مثبت خود را در مورد این گوشی این‌گونه بیان کرده است: «شیائومی Mi 11 Lite 5G با مجموعه خوبی از ویژگی‌ها که با نصف قیمت فروخته می‌شود جایگزینی عالی برای پرچمدار Mi 11 است.» جی‌اس‌ام‌آرنا ضمن اشاره به ابعاد کاملا مناسب این مدل از صفحه‌نمایش 90 هرتزی AMOLED آن با پشتیبانی از نمایش 1 میلیارد رنگ و +HDR10 به خوبی یاد کرده و پرفورمنس و سرعت دستگاه را نیز به‌عنوان دیگر نکات مثبت آن بر شمرده است.

از نگاه این رسانه، دوربین‌های Mi 11 Lite 5G شما را ناامید نخواهند کرد و در هر دو بخش عکاسی و فیلم‌برداری عملکرد مناسبی را از خود بر جای می‌گذارند؛ هرچند این عملکرد رضایت بخش در زمینه ویدئو افزایش پیدا می‌کند. باتری و شارژر و اسپیکرهای استریو نیز از نگاه این منبع خبری در جایگاه قابل‌قبولی قرار می‌‌گیرند. تنها نکته منفی ذکر شده از سوی این رسانه در مورد Mi 11 Lite 5G به قیمت آن تعلق دارد که ارزان‌ترین نمونه‌ در این رده نیست.

Notebook Check

در بررسی رسانه نوت‌بوک چک، شیائومی Mi 11 Lite 5G به‌عنوان میان‌رده‌ای بسیار باریک و سبک معرفی می‌شود که خوب یا بد بودن این موضوع از نگاه این رسانه کاملا قابل بحث است؛ از یک طرف باریک و سبک بودن دستگاه به بهای دوام باتری آن تمام شده و اما از طرف دیگر همین موضوع، Mi 11 Lite 5G را از همتایان آن کاملا جدا و متمایز می‌کند. از نگاه این رسانه Mi 11 یعنی گوشی پیشرفته‌تر شیائومی در این خانواده تا حدودی تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌کند اما این موضوع از نگاه بسیاری از کاربران چندان مشهود نخواهد بود چرا که Mi 11 Lite 5G به‌اندازه‌ای قدرتمند و قوی طراحی شده که می‌تواند تقریبا به همان سرعت و کیفیت Mi 11 تسک‌های محول شده به آن را به انجام برساند.

صفحه‌نمایش 90 هرتزی دستگاه از واکنش سریع و قابل قبولی برخوردار بوده و روشنایی آن نیز در حد Mi 11 است. نوت‌بوک چک البته Mi 11 Lite 5G را یک میان‌رده ایده‌آل نمی‌داند و از نبود ویژگی‌هایی مثل شارژ بی‌سیم، قابلیت همواره روشن بودن صفحه‌نمایش، درجه محافظت IP بالا برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک و لرزه‌گیر اپتیکال دوربین اصلی به‌عنوان نقطه‌ضعف‌های آن یاد می‌کند.

Pocket-Lint

در بررسی رسانه پاکت-لینت با عنوان «شیک و منحصر به فرد» نیز پیش از همه چیز ظاهر و طراحی Mi 11 Lite 5G مورد توجه قرار گرفته است جایی‌که بخش نتیجه‌گیری بررسی این گوشی با این جمله آغاز می‌شود: «با وجود آن‌که شیائومی Mi 11 Lite 5G متفاوت از بقیه [اعضای] خانواده Mi 11، دیده و احساس می‌شود، [همچنان] چیز تازه‌ای در مورد طراحی آن وجود دارد. این [گوشی] واقعا باریک و سبک [بوده] و پرداخت رنگ در آن فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. ما نمی‌توانیم به گوشی 5G باریک‌تر با ظاهری تر و تمییزتر [از Mi 11 Lite 5G] فکر کنیم؛ امری‌که این [مدل] را به یک انتخاب منحصر به فرد بدل می‌کند.»

از نگاه پاکت-لینت پروسسور Snapdragon 780G عملکرد فوق‌العاده‌ای در اجرای دستورالعمل‌های مختلف داشته و دوام باتری دستگاه نیر برخلاف انتظار، بسیار بالاست. این منبع خبری همچنین از کیفیت بالای رابط کاربری دستگاه نیز سخن می‌گویند که با ایجاد اندکی تغییرات، در شرایط بهتری نسبت به دیگر گوشی‌های اخیر شیائومی قرار می‌گیرد. به‌گفته این رسانه با چشم‌پوشی کردن از 5G می‌توان انتخاب‌های مناسب دیگری مثل Redmi Note 10 Pro و یا Moto G100 را در مقابل این مدل قرار داد اما با قیمت مناسب این دستگاه با یکی از بهترین‌ها در بازار 5Gهای ارزان‌قیمت‌تر روبرو می‌شویم.

Android Central

اندروید سنترال بخش نتیجه‌گیری برررسی Mi 11 Lite 5G را با این جمله آغاز می‌کند: «روی هم رفته Mi 11 Lite 5G یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده [سال] 2021 است اما همان‌گونه که در گوشی‌های شیائومی اتفاق می‌افتد، در دسترس بودن [آن] به برخی بازارهای جهانی محدود است. اگر شما در یکی از کشورهایی هستید که شیائومی اقدام به فروش Mi 11 Lite می‌کند، این [مدل] جانشین خارق‌العاده‌ای‌ست برای هرچه سامسونگ و گوگل در این دسته‌بندی ارائه می‌دهند.»

استراتژی شیائومی به‌گفته اندروید سنترال بر ارائه چندین و جند انتخاب ممکن در یک بخش و سگمنت یکسان، مترکز شده جایی‌که برای نمونه دو گوشی Poco X3 Pro و Poco F3 همراه با Mi 11 Lite 5G تقریبا همگی در یک کلاس یعنی میان‌رده‌های پیشرفته قرار گرفته‌اند و اختلاف آن‌ها از نگاه نویسنده به بخش دوربین اصلی تعلق دارد و با وجود آن‌که F3 در زمینه سخت‌افزار در جایگاه بسیار مناسبی قرار دارد اما دوربین آن با Mi 11 Lite قابل قیاس نیست. بنابراین اگر به یک دوربین فوق‌العاده نیاز دارید و آن را در رده میانی جست‌وجو می‌‌کنید، Mi 11 Lite انتخابی پیش‌فرض از شیائومی است.

GizmoChina

در رسانه گیزموچاینا، Mi 11 Lite 5G گوشی متمایزی توصیف شده که نه قدرتمندترین سخت‌افزارها را دارد و نه چندان پایین قیمت‌گذاری شده است. به گفته این رسانه، Mi 11 Lite 5G در زمینه پیکربندی سخت‌افزاری، حتی به اندازه گوشی ارزان‌تر Redmi K40 نیز ارزشمند نخواهد بود. اما این مدل در دوره و زمانه 5G یکی از معدود انتخاب‌های کاربرانی‌ست که بازار را به‌دنبال گوشی تلفن سبک و باریکی جست‌وجو می‌کنند.

گیزموچاینا به خوانندگان خود توصیه می‌کند که به‌صورت حضوری به یک فروشگاه واقعی عرضه‌کننده Mi 11 Lite 5G مراجعه کرده و خود به‌شخصه این مدل را از نزدیک تجربه کنند و آن موقع است که از نگاه این رسانه می‌توان جایگاه و اهمیت این گوشی در رده محصولات شیائومی را متوجه شد.

Tech Adviser

رسانه تک ادوایزر نکات مثبت Mi 11 Lite 5G را در سه مورد کلی عملکرد و پرفورمنس قابل احترام، نازکی و سبکی چشمگیر و مجموعه‌ کاملی از ویژگی‌ها خلاصه کرده و در سمت نکات منفی نیز بار دیگر به خلاصه از امکان غیر شهودی بودن رابط کاربری MIUI، یافتن ارزش بالاتر در گوشی‌های رقبا و نبود استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب سخن گفته است. به گفته تک ادوایزر «نازک‌ترین تلفن 5G جهان همجنین اتفاقا یک گوشی زیبا و ظریف و پر امکانات است.» رابط کاربری MIUI شیائومی از نگاه این رسانه ممکن است برای همگان جالب‌توجه نباشد و با جست‌وجوی بیشتر نیز می‌توان قدرت سخت‌افزاری بیشتری را در سایر مدل‌ها با توجه به هزینه پرداختی سراغ گرفت اما شایستگی Mi 11 Lite 5G در منحصر به فرد بودن آن است.

به‌گفته این رسانه، حتی بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های جالب توجه Mi 11 Lite 5G در زمینه ابعاد و وزن، همچنان با تجربه خوشایندی از امکانات بالای دستگاه به‌ازای قیمت پرداختی روبرو می‌شویم. البته اگر خرید باریک‌ترین گوشی‌ 5G جهان اولویت اصلی شما در هنگام تهیه یک گوشی جدید نیست می‌توان به چند رقیب دیگر در این کلاس با قیمت مشابه اشاره کرد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا