معرفی Galaxy Tab S7 FE – جدیدترین تبلت سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1400/3/6        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اسنپ دراگون 750 جی Snapdragon 750G ، نسل پنجم 5G ، Samsung Galaxy Tab S7 FE ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : اوایل آگوست سال گذشته، سامسونگ از تبلت‌های پرچمدار Galaxy Tab S7 و نسخه پلاس آن رونمایی کرد. این دو دیوایس – با داشتن چیپ‌ست پرچمدار، نمایشگر با نرخ به‌روزرسانی بالا و دیگر امکانات پیشرفته – در صدر فهرست بهترین تبلت‌های اندرویدی حال حاضر دنیا قرار می‌گیرند. همان طور که می‌دانید، مدت‌هاست که بازار تبلت‌های اندرویدی از رونق افتاده و انتخاب اول بسیاری از کاربران در هنگام خرید تبلت، آی‌پد است. اما با رعایت جانب انصاف باید اذعان کرد که تبلت‌های سامسونگ هرچند که با ایده‌آل فاصله زیادی دارند، اما با داشتن مشخصات بالا و امکانات مناسب (از جمله قابلیت کاربردی DeX)، از بسیاری از گزینه‌های حال حاضر دنیا بهترند.

کمپانی سامسونگ روز دوشنبه 24 می 2021 (3 خرداد 1400) از جدیدترین تبلت خود در سری Tab S7 رونمایی کرد. خبرهای درز کرده چند روز اخیر، این تبلت جدید را Galaxy Tab S7 Lite نامیده بودند، اما سامسونگ با انتخاب پسوند FE قصد دارد این تبلت را در کنار گوشی‌هایی مثل Galaxy S20 FE قرار دهد. دیوایس‌هایی که با پسوند FE از سوی سامسونگ به تولید می‌رسند، در واقع شباهت فراوانی به مدل پرچمدار خود دارند، اما برای پایین آوردن قیمت، در برخی مشخصات تنزل پیدا کرده‌اند. با این اوصاف می‌توان FE را در اینجا به معنای "ورژن ارزشمند" یا "قاتل پرچمدار" تعبیر کرد.

تبلت Galaxy Tab S7 FE – که ظاهرا بدنه‌ای فلزی دارد – مطابق اطلاعات منابع غیر رسمی در اندازه‌های 6.3×185×284.8 میلی‌متر طراحی شده و 608 گرم وزن دارد. نمایشگر LCD این تبلت 12.4 اینچی بوده و وضوح آن WXQGA (معادل 2560×1600 پیکسل) است. نرخ به‌روزرسانی این نمایشگر 60 هرتز اعلام شده که در مقایسه با نرخ 120 هرتزی در Galaxy Tab S7 نصف شده است. پشتیبانی از +HDR10 نیز از دیگر موارد حذف شده در نمایشگر تبلت جدید است.

سامسونگ چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 750G را برای این تبلت انتخاب کرده است (همان تراشه‌ای که در ساخت Galaxy A52 5G و A42 5G نیز به کار گرفته شده بود). این چیپ‌ست از 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A77 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 619 است. Galaxy Tab S7 FE تنها در یک پیکربندی با 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی به تولید می‌رسد که با توجه به پشتیبانی از میکرو اس‌دی، می‌توان حافظه داخلی را ارتقا داد.

مثل سایر تبلت‌ها نمی‌توان مجموعه دوربین قدرتمندی را انتظار داشت. در تبلت جدید سامسونگ نیز به یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه اکتفا شده است. یک باتری بزرگ به ظرفیت 10,090 میلی‌آمپر ساعت برای Galaxy Tab S7 FE پیش‌بینی شده است. این باتری از تکنولوژی شارژ 45 واتی پشتیبانی می‌کند، اما جالب است که شارژر 45 واتی در جعبه محصول نبوده و به صورت جداگانه به فروش می‌رسد. به گفته سامسونگ، شارژ کامل باتری با استفاده از این شارژر حدود 190 دقیقه طول می‌کشد.

به لطف وجود مودم داخلی در تراشه اسنپ‌دراگون 750G، این تبلت به ارتباطات نسل پنجم مجهز است. البته تبلت حاضر صرفا از طیف زیر 6 گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. احتمال دارد در مدل‌های پیشرفته‌تری که در آینده از این تبلت ساخته می‌شود، شاهد پشتیبانی از طیف موج میلی‌متری نیز باشیم. ناگفته نماند، سیستم‌عامل تبلت اندروید 11 بوده و منوی داخلی آن بر اساس رابط کاربری اختصاصی One UI 3.1 توسعه یافته است.

تبلت Galaxy Tab S7 FE با قلم استایلوس S Pen سازگار بوده و این قلم به همراه تبلت به فروش می‌رسد. اپلیکیشن نقاشی حرفه‌ای Clip Studio Paint به طور پیش‌فرض روی این تبلت نصب بوده و استفاده از آن تا 6 ماه اول، رایگان خواهد بود. به لطف قابلیت Samsung DeX کاربر می‌تواند با شبیه‌سازی محیط دسک‌تاپ در این تبلت، بهره‌وری خود را افزایش دهد. ناگفته نماند، سیستم صوتی تبلت نیز توسط کمپانی AKG (از زیرمجموعه‌های سامسونگ) بهینه‌سازی شده است.

تبلت Galaxy Tab S7 FE در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای به تولید رسیده و در حال حاضر با قیمت 649 یورو در فروشگاه آنلاین سامسونگ در آلمان، لیست شده است (با نرخ کنونی تبدیل ارز، قیمت این تبلت تقریبا معادل 792 دلار آمریکاست). فروش رسمی این محصول هنوز آغاز نشده و علاقه‌مندان در حال حاضر صرفا می‌توانند آن را برای خود رزرو کنند. انتظار می‌رود پس از آلمان، این تبلت در سایر نقاط دنیا نیز عرضه شود.

احتمال دارد نسخه‌ غیر5G این تبلت با قیمتی بین 50 تا 100 یورو پایین‌تر در آینده به تولید برسد. در مقابل، تولید مدل‌های پیشرفته‌تری از این تبلت (با RAM و فضای ذخیره‌سازی بیشتر) نیز دور از انتظار نخواهد بود. در پایان لازم به ذکر است، به باور برخی کارشناسان، قیمت Galaxy Tab S7 FE کنونی – با چیپ‌ست غیرپرچمدار و مجموعه دوربین ساده‌ای که در تبلت‌های ارزان‌قیمت نیز یافت می‌شود – کمی بالا به نظر می‌رسد.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی تب اس 7 اف ای در بازار ایران

تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 FE به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 FE از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا