CES 2011 - اچ تی سی یک گوشی نه چندان هوشمند هم عرضه می کند - HTC Freestyle

نمایش خبر

تاریخ : 1389/10/18
برچسب‌ها : BREW MP ، گوشی موبایل Mobile Phone ، CES 2011 ، HTC Freestyle ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : کمپانی تایوانی اچ تی سی و اپراتور آمریکایی AT&T در نمایشگاه وسایل الکترونیکی مصرفی (CES 2011) که از 6 تا 9 ژانویه 2011 (15 تا 19 دی 1389) در لاس وگاس آمریکا برگزار می شود در کنار معرفی گوشی نسل چهارمی HTC Inspire 4G به معرفی یک گوشی دیگر با ویژگی هایی کاملاً متفاوت پرداختند: گوشی HTC Freestyle.

گوشی Freestyle با بدنه ای از جنس آلومینیم نخستین گوشی از نسل جدید گوشی های ویژه پیام رسانی سریع (Quick Messaging Phones) است که اپراتور AT&T بر پایه بستر موبایل BREW  که به اختصار به آن BREW MP گفته می شود ارائه خواهد داد (به توضیحات پائین صفحه مراجعه نمائید.)

گوشی Freestyle مجهز به یک صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی است و هرچند امکانات یک گوشی هوشمند را نمی توان از آن انتظار داشت اما برنامه هایی نظیر مرورگر HTML و برنامه FriendStream برای ارتباط با شبکه های اجتماعی و ویجت های HTC Sence در واسط کاربر برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

HTC Freestyle

گوشی Freestyle به یک دوربین 3.15 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری و پردازنده 528 مگاهرتزی مجهز است. این گوشی همچنین به یک RAM با ظرفیت 256 مگابایت، ROM با ظرفیت 512 مگابایت و اسلات کارت حافظه microSD مجهز است و می تواند از کارت های حافظه microSD تا ظرفیت 32 گیگابایت پشتیبانی نماید.

HTC Freestyle

--------------------

BREW (کوته نوشت Binary Runtime Environment for Wireless) بستری نرم افزاریست که در اصل توسط کمپانی کوالکام خلق شده. این بستر نرم افزاری امکان اجرای برنامه های کوچک و بازی ها، ارسال پیام و به اشتراک گذاری تصاویر را فراهم می آورد. یک مزیت BREW برای توسعه دهندگان برنامه ها نسبت به جاوا این است که برای سازگار نمودن کدهای برنامه با گوشی های مختلف اپراتوری نظیر AT&T تغییرات کمتری نسبت به برنامه های جاوا باید بر روی کد انجام پذیرد. البته جاوا به عنوان یک استاندارد عمومی پوشش گسترده تری را دارد حال آنکه اپراتورهای کمی از BREW MP استفاده می کنند.

در نمایشگاه سال گذشته (CES 2010) اپراتور AT&T خبر از عرضه گوشی های ویژه پیام رسانی سریع مبتنی بر این بستر را داده بود. کمپانی اچ تی سی نیز هرچند به عرضه گوشی های هوشمند مشهور است اما پیش از این هم در گوشی Smart خود از سیستم عامل BREW استفاده نموده بود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا