معرفی Moto G20 – ارزان‌قیمت‌ترین اسمارت‌فون سری موتو جی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/2/9        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Motorola Moto G20 ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : موتورولا از ابتدای سال جاری میلادی، چندین اسمارت‌فون با قیمت مناسب را وارد بازار کرده که به باتری‌هایی قدرتمند و نمایشگرهایی با نرخ به‌روزرسانی بالا مجهز بوده‌اند. از جمله جدیدترین این دیوایس‌ها – که هفته پیش معرفی شدند – می‌توان به Moto G40 و Moto G60 اشاره کرد. اما عنوان ارزان‌قیمت‌ترین گوشی هوشمند در سری Moto G در کنار G10 به جدیدترین گوشی این شرکت می‌رسد. موتورولا روز دوشنبه 26 آوریل 2021 (6 اردیبهشت 1400) از جدیدترین اسمارت‌فون سری موتو جی تحت عنوان Moto G20 رونمایی کرد. این گوشی رده‌پایین از باتری قدرتمند 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگری با نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی بهره می‌برد.

introducing motorola moto g20

گوشی هوشمند Moto G20 در ابعاد 9.14×75.73×165.22 میلی‌متر طراحی شده و 200 گرم وزن دارد. بدنه گوشی تماما پلاستیکی‌ست، اما با داشتن درجه حفاظت IP52 می‌تواند در برابر پاشیده شدن آب مقاومت کند. ال‌سی‌دی 6.5 اینچی گوشی از نوع IPS بوده و رزولوشن +HD آن، تراکم نمایشگر را به 269 پیکسل در اینچ می‌رساند. این نمایشگر – که شرکت سازنده از آن با نام تجاری Max Vision یاد می‌کند – دارای نسبت تصویر 20:9 و نسبت صفحه به بدنه 87 درصد است. همان‌طور که در مقدمه هم گفته شد، نمایشگر این گوشی نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی دارد که در مقایسه با نمایشگرهای 60 هرتزی، لگِ کمتری دارد.

introducing motorola moto g20

برخلاف سایر گوشی‌های سری Moto G (عرضه شده در سال جاری میلادی) در ساخت این گوشی از تراشه‌های اسنپ‌دراگون استفاده نشده است. پردازش Moto G20 بر عهده چیپ‌ست کمتر شناخته شده‌ای به نام Unisoc T700 است. این تراشه دارای 2 هسته Cortex-A75 و 6 هسته Cortex-A55 (با حداکثر سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز) بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G52 (با فرکانس 850 مگاهرتز) است. ناگفته نماند، حافظه RAM دستگاه 4 گیگابایتی بوده و برای فضای ذخیره‌سازی گوشی – به تناسب مدل – 64 یا 128 گیگابایت حافظه اختصاص یافته که با افزودن میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 1 ترابایت دیگر نیز ارتقا داد.

introducing motorola moto g20

مجموعه‌ای متشکل از 4 دوربین – با چیدمان L و در یک ماژول مستطیلی – در پشت دستگاه به چشم می‌خورد. اعضای این مجموعه عبارتند از: دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی – با گشودگی f/2.2 و میدان دید 118 درجه – و دو دوربین عمق و ماکرو (هریک به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4). در ناچ قطره آب بالای نمایشگر نیز، یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی (f/2.2) به چشم می‌خورد.

introducing motorola moto g20

با توجه به فناوری ترکیب پیکسل‌ها در دوربین اصلی، خروجی این دوربین به طور پیش‌فرض، عکس‌هایی به وضوح 12 مگاپیکسل است. به لطف وجود این فناوری – که هر 4 پیکسل را در یک پیکسل ادغام می‌کند – میزان جذب نور این دوربین نیز تا 4 برابر بیشتر شده و متعاقبا عملکرد بهتری در محیط‌های کم‌نور خواهد داشت. این دوربین دارای لرزه‌گیر الکترونیکی (EIS) بوده و می‌تواند ویدئوی فول اچ‌دی را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند. از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به حالت شب (Night Vision)، حالت دستی، HDR، حالت پانوراما، حالت پرتره و یکپارچگی با Google Lens اشاره کرد.
همان طور که ذکر شد، ظرفیت باتری Moto G20 معادل 5,000 میلی‌آمپر ساعت است و طبق ادعای شرکت سازنده، در صورت استفاده معمولی، با یک بار شارژ تا بیش از 2 روز دوام خواهد داشت. ظاهرا این باتری فاقد تکنولوژی شارژ سریع بوده و با شارژر 10 واتی شارژ می‌شود. به گفته موتورولا، ذخیره 100 درصدی این باتری تا 122 ساعت پخش موزیک، 12 ساعت پخش ویدئو و یا 18 ساعت وبگردی را جوابگو خواهد بود.

introducing motorola moto g20

سیستم‌عامل Moto G20 اندروید 11 بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی موتورولا – یعنی My UX – توسعه یافته است. مثل بسیاری از اسمارت‌فون‌های موتورولا، حسگر اثر انگشت در پشت گوشی (روی لوگوی موتورولا) تعبیه شده است. علاوه ‌بر این حسگر، قابلیت تشخیص چهره (Face Unlock) نیز برای قفل‌گشایی گوشی پیش‌بینی شده است. جالب است بدانید، یک دکمه اختصاصی نیز برای فراخوانی دستیار صوتی Google Assistant در لبه گوشی قرار دارد.
با توجه به رده پایین گوشی و قیمت ارزان آن نمی‌توان انتظار ارتباطات 5G را داشت و مثل G40 و G60، این گوشی نیز یک دیوایس 4G محسوب می‌شود. Moto G20 تا دو سیم‌کارت از نوع نانو می‌پذیرد، اما اسلات سیم‌کارت دوم هیبریدی بوده و باید بین ارتقاء حافظه و دوسیم‌کارته بودن گوشی، یکی را انتخاب کرد. وای-فای دو باندی، بلوتوث 5.0، پورت USB-C، جک هدفون، NFC و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری GLONASS ،GPS و Galileo از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی به شمار می‌روند.

introducing motorola moto g20

گوشی هوشمند Moto G20 در رنگ‌های آبی (Breeze Blue) و صورتی (Flamingo Pink) به تولید رسیده است. این گوشی تا چند روز دیگر با قیمت پایه 149 یورو، وارد برخی بازارهای اروپا می‌شود. درباره احتمال ورود این گوشی به ایالات متحده حرفی به میان نیامده است (همان طور که ورود G100، G50 و G30 به آمریکا هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد). اما با توجه به توقف تولید اسمارت‌فون‌های ال‌جی و خلأ به وجود آمده در بازار آمریکا، موتورولا با داشتن سبد متنوعی از دیوایس‌ها به‌راحتی می‌تواند این خلأ را پر کند. 

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا