معرفی Galaxy M02 – یورش جدید سامسونگ به بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت هند

نمایش خبر

تاریخ : 1399/11/15        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Samsung Galaxy M02 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : اوایل ژانویه 2021، سامسونگ اسمارت‌فون پایین‌رده‌ Galaxy M02s را با مشخصاتی چون دوربین سه‌گانه، باتری قدرتمند و البته پردازنده‌ای نسبتا ضعیف وارد بازار هند کرد. این گوشی بسته به نوع مدل در قیمت‌های 8,999 و 9,999 روپیه به فروش رسیده و ارزان‌قیمت‌ترین گوشی سامسونگ با رم 4 گیگابایتی محسوب می‌شود. هدف سامسونگ از عرضه این محصول در دست گرفتن بازار گوشی‌های زیر 10,000 روپیه در هند بود. حال، پس از گذشت حدود یک ماه، سامسونگ تصمیم گرفته تا در بازار گوشی‌های در محدوده 7,000 روپیه نیز سهمی داشته باشد. این کمپانی کره‌ای روز سه‌شنبه 2 فوریه 2021 (14 بهمن 1399) از عرضه گوشی ارزان‌قیمتی در هند با نام Galaxy M02 خبر داد.

قبل از پرداختن به مشخصات Galaxy M02 باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که در حال بررسی یک گوشی با قیمت حدود 100 دلار هستیم و باید انتظارات خود از این دیوایس را با قیمت پایین آن هماهنگ کنیم. گوشی هوشمند Galaxy M02 ضخامتی برابر با 9.1 میلی‌متر داشته و وزن آن 206 گرم است. طراحی بافت‌دار بدنه پلاستیکی این گوشی، ضمن زیبایی بخشیدن به آن، مانع از سر خوردن گوشی شده و در دست گرفتن آن را راحت‌تر می‌کند. M02 در رنگ‌های مشکی، خاکستری، آبی و قرمز به تولید می‌رسد.

نمایشگر ال‌سی‌دی این گوشی – که عنوان Infinity-V آن به تاچ V شکل بالای صفحه‌ اشاره دارد – 6.5 اینچی بوده و رزولوشن +HD دارد. سامسونگ به طور مشخص از چیپ‌ست این دستگاه اسمی نبرده و فقط به ذکر این نکته بسنده کرده که پردازنده گوشی محصول مدیاتک است. البته برخی منابع به استفاده از تراشه MT6739W اشاره کرده‌اند؛ همان تراشه‌ای که در ساخت Galaxy M01 Core و A02 نیز به کار گرفته شده بود. به تناسب مدل گوشی، 2 یا 3 گیگابایت RAM در اختیار کاربر قرار دارد. حافظه داخلی نیز 32 گیگابایتی بوده و با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 1 ترابایت دیگر نیز ارتقا داد.

در پشت گوشی تنها دو دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی به چشم می‌خورد. جزییات زیادی از این مجموعه در دست نیست و فقط می‌دانیم دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی بوده و دوربین 2 مگاپیکسلی که در کنار آن قرار دارد، یک دوربین ماکرو است. ناگفته نماند، دوربین جلو – که در ناچ قطره آب بالای نمایشگر تعبیه شده – وضوحی معادل 5 مگاپیکسل دارد.

شاید بارزترین مشخصه Galaxy M02 باتری قدرتمند آن باشد. ظرفیت باتری گوشی 5,000 میلی‌آمپر ساعت بوده و از طریق پورت قدیمی microUSB شارژ می‌شود. اندروید 10 و رابط کاربری اختصاصی One UI نیز در این دیوایس فعال هستند. با توجه به اینکه شرکت سازنده اشاره‌ای به وجود حسگر اثر انگشت نکرده و در عکس‌های منتشرشده نیز (حداقل در پشت دستگاه) سنسوری مشاهده نمی‌شود، می‌توان حدس زد که M02 فاقد حسگر اثر انگشت باشد. از لحاظ ارتباطات نیز، ظاهرا این گوشی نهایتا از فناوری ارتباطی 4G پشتیبانی می‌کند.

فروش گوشی هوشمند Galaxy M02 از 9 فوریه (21 بهمن) از طریق آمازون و همچنین وب‌سایت رسمی سامسونگ در هند آغاز می‌شود. مدل پایه این گوشی (با 2 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی) 6,999 روپیه قیمت‌گذاری شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 96 دلار. قیمت مدل پیشرفته‌تر – که از 3 گیگابایت RAM بهره می‌برد – ظاهرا 7,499 روپیه (102 دلار) است.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا