معرفی Blade 20 Pro 5G – میان‌رده سبک و نازک ZTE

نمایش خبر

تاریخ : 1399/9/12        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، ZTE Blade 20 Pro 5G ، زد تی ای ZTE
واحد خبر mobile.ir : کمپانی چینی ZTE روز دوشنبه 30 نوامبر 2020 (10 آذر 1399) از جدیدترین گوشی هوشمند خود در چین رونمایی کرد. این دیوایس جدید Blade 20 Pro 5G نام داشته و می‌توان آن را در رده میانی رو به بالا جای داد. البته ZTE به‌خوبی روی طراحی این گوشی کار کرده و حس در دست گرفتن یک پرچمدار را به کاربر منتقل می‌کند. در کنار ظرافت و زیبایی، این گوشی با داشتن نمایشگر بزرگ AMOLED، چیپ‌ست با توان پردازشی بالا، 4 دوربین در پشت، حافظه RAM بالا و سیستم صوتی قابل‌قبول، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نکته مثبت دیگر در گوشی جدید ZTE (همان طور که از اسم آن پیداست) تجهیز به شبکه ارتباطی نسل پنجم است.

اسمارت‌فون ZTE Blade 20 Pro 5G طول و عرضی به‌ترتیب برابر با 159.2 و 73.4 میلی‌متر دارد. ضخامت این گوشی تنها 7.9 میلی‌متر بوده و با 168 گرم وزن، در مقایسه با بسیاری از هم‌رده‌های خود، سبک‌تر است. وجود پوشش خمیده 3 بعدی در جلو و پشت دیوایس، ظاهر آن را شکیل‌تر می‌کند. این گوشی تنها در رنگ آبی به تولید می‌رسد.

استفاده از پنل‌های AMOLED برای نمایشگر، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت Blade 20 Pro 5G به حساب می‌آید. نمایشگر 6.47 اینچی این گوشی وضوح +FHD (معادل 1080×1080 پیکسل) داشته و نسبت تصویر آن 19.5:9 است. نسبت صفحه به بدنه گوشی 92 درصد بوده و می‌توان آن را فول-اسکرین نامید، اما متأسفانه نرخ تازه‌سازی بالایی ندارد. ناگفته نماند، یک ناچ قطره آب در بالای نمایشگر قرار داشته و حسگر اثر انگشت، زیر لایه آن قرار گرفته است.

پردازش در Blade 20 Pro 5G بر عهده چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 765G است. این تراشه – که با لیتوگرافی 7 نانومتری ساخته شده – از 2 هسته پردازشی Cortex-A76 و 6 هسته پردازشی Cortex-A55 تشکیل شده که یکی از هسته‌های A76 از فرکانس 2.4 گیگاهرتز برخوردار بوده و حداکثر فرکانس دیگری، 2.2 گیگاهرتز است. 6 هسته A55 نیز از فرکانس 1.8 گیگاهرتز برخوردارند. این گوشی تنها در یک پیکربندی با 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی به تولید می‌رسد و به گفته شرکت سازنده با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 2 ترابایت دیگر هم ارتقا داد. ZTE به وجود سیستم خنک‌کننده مایع برای پایین آوردن دمای CPU در تسک‌های سنگین نیز اشاره کرده است.

در پنل مستطیل‌شکل پشت گوشی 4 دوربین کار گذاشته شده است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی بوده و یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی (با میدان دید 120 درجه) در برداشت کادرهای عریض به کمک آن می‌آید. دوربین‌های عمق و ماکرو – هر کدام با وضوح 2 مگاپیکسل – این مجموعه را کامل می‌کنند. ضبط ویدئوی 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه از توانایی‌های این گوشی در فیلم‌برداری برشمرده شده است. در هنگام ضبط ویدئو با دوربین‌های اصلی و التراواید، لرزه‌گیر ظاهرا دیجیتال نیز فعال خواهد بود. ناگفته نماند، دوربین سلفی گوشی نیز رزولوشنی معادل 20 مگاپیکسل دارد.

اسمارت‌فون Blade 20 Pro 5G از یک باتری به ظرفیت 4,000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد که از استاندارد شارژ سریع +Quick Charge 4 پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه در بازار کنونی اسمارت‌فون، حتی برخی گوشی‌های پایین‌رده هم با باتری‌های 5,000 میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شوند، شاید یک باتری به ظرفیت 4,000 میلی‌آمپر ساعت برای اسمارت‌فونی با این مشخصات، تاحدی ناکافی به نظر برسد. البته فعلا قضاوت درباره باتری گوشی زود بوده و باید منتظر ورود گوشی به بازار و انجام تست‌های مختلف روی آن باشیم.

سیستم‌عامل Blade 20 Pro 5G اندروید 10 بوده و رابط کاربری اختصاصی ZTE‌ (یعنی MiFavor 10) روی آن سوار است. وجود سیستم صوتی Hi-Fi با اسپیکرهایی که به فناوری DTS:X Ultra‌ مجهز شده‌اند، می‌تواند روی کاغذ صدایی رسا و واضح را به ارمغان بیاورد. این گوشی از شبکه ارتباطی نسل پنجم بهره‌مند است. بلوتوث 5.1، پورت USB-C و تراشه NFC از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی به شمار می‌روند.

گوشی هوشمند ZTE Blade 20 Pro 5G قیمتی معادل 2,798 یوان دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 425 دلار. هنوز جزییات مربوط به زمان عرضه و بازارهای هدف این محصول، از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا