معرفی فناوری شارژ بی‌سیم سریع شیائومی با توان 80 وات

نمایش خبر

تاریخ : 1399/7/29        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : شارژر Charger ، شارژر وایرلس Wireless Charger ، شارژ سریع Quick Charge ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : فناوری شارژ سریع یکی از زمینه‌های مورد توجه کمپانی شیائومی محسوب می‌شود که تا به امروز نمونه‌های جالب توجهی از آن به بازار معرفی شده است و از میان آنها می‌توان به شارژر سریع بیسیم این شرکت با توان 50 وات اشاره کرد. به نظر می‌رسد با رشد جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند و تمایل به افزایش سرعت شارژ، این توان هم رفته‌رفته جذابیت خود را برای کاربران از دست خواهد داد. از این رو شیائومی برای حضور موثر در رقابت سرعت و قدرت شارژرها، به تازگی فناوری شارژ سریع 80 واتی خود را معرفی نموده که به گفته شرکت سازنده، می‌تواند یک باتری 4 هزار میلیآمپر ساعتی را ظرف مدت 19 دقیقه به طور کامل شارژ نماید.

همچنین بنا بر اعلام شرکت چینی، این شارژر در صورت تولید قادر خواهد بود در 1 دقیقه 10 درصد و در 8 دقیقه 50 درصد از ظرفیت باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی را تکمیل کند؛ اعدادی که نشانگر جهشی بزرگ در این بخش از صنعت موبایل هستند.

فناوری شارژ سریع عمدتا مورد توجه شرکت‌های چینی قرار دارد؛ جایی که هواوی و شیائومی چندی است که تلاش می‌کنند با ارائه سرعت و توان بالاتر از یکدیگر پیشی گیرند. در خارج از مرزهای چین سریع‌ترین شارژر، ظاهرا نمونه‌ای است که همراه با وان‌پلاس 8 پرو ارائه شده و امکان شارژ بی‌سیم با توان 30 وات را فراهم می‌آورد. این در حالی است که شارژرهای جدید MagSafe اپل برای آیفون 12 هم حداکثر 15 وات توان دارند که با نمونه‌های چینی فاصله قابل ملاحظه‌ای دارد.

یکی از معاونان این کمپانی اخیرا ویدئویی را در خصوص فرآیند شارژ سریع منتشر کرده که نشان می‌دهد شارژر تازه شیائومی شباهت زیادی با نمونه موجود دارد. او ادعا کرده که محصول جدید می‌تواند رکوردهای جهانی را در زمینه شارژ جابه‌جا کند زیرا سرعت آن بسیار بیشتر از فناوری شارژ سریع SuperCharge هواوی است.

شیائومی شارژر جدید خود را براساس «معماری کارآمدتری [در زمینه] شارژ بی‌سیم» طراحی کرده که بر تراشه اختصاصی و سیستم سیم‌پیچ مستقل تکیه دارد و توان بالای 80 وات را ارائه می‌دهد. این دستگاه جدید به اتصال‌های چند قطبی MTW یا MTW multi-pole connectors، باتری‌های دوگانه سری 6C در گوشی‌های هوشمند و چند شتاب‌دهنده نرم‌افزاری مجهز شده است و حتی پس از 800 بار شارژ کامل که دوره‌ای استاندارد به حساب می‌آید، همچنان می‌تواند تا 90 درصد ظرفیت اصلی دستگاه را ارائه دهد.

شیائومی اعلام نکرده که نخستین گوشی خود را با پشتیبانی از این فناوری چه زمانی وارد بازار خواهد کرد، اما با توجه به تلاش مداوم این کمپانی برای عرضه محصولاتی مجهز به فناوری شارژ سریع با توان بالا، به نظر می‌رسد می‌توان امیدوار بود که به زودی محصولی از شرکت چینی عرضه شود که از این تکنولوژی برخوردار باشد. چنان که اسمارت‌فون Mi 10 Ultra که در آگوست سال جاری معرفی شد به سریعترین شارژر سیمی خود با توان 120 واتی مجهز شده است و در زمینه شارژ بی‌سیم هم از نمونه‌ای 50 واتی بهره می‌برد که عنوان سریع‌ترین شارژر بی‌سیم را به خود اختصاص داده است. از این رو، کارشناسان احتمال داد‌ه‌اند که این تکنولوژی در نخستین ماه‌های سال 2021 همراه با گوشی پرچمدار Mi 11 Pro در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به گفته کارشناسان اسمارت‌فون‌های مجهز به فناوری شارژ سریع بی‌سیم 100 واتی از جمله محصولاتی هستند که در سال 2021 باید منتظر آنها باشیم. از این رو، با توجه به عرضه نمونه 80 واتی توسط شیائومی، دستیابی به توان 100 وات تا سال آینده میلادی، دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. البته گروهی از پژوهشگران بر این باورند که تاثیر فناوری‌های شارژ با توان بالا بر باتری دستگاه‌ها و سرعت استهلاک آن‌ها باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد. چرا که کمپانی اوپو به عنوان یکی دیگر از فعالان حوزه شارژ سریع تایید کرده که ظرفیت باتری‌های شارژ شده با فناوری 125 واتی این شرکت، پس از 800 بار شارژ به 80 درصد کاهش خواهد یافت.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا