روش خلاقانه تایپ موبایل اینک در دستان گوگل

نمایش خبر

تاریخ : 1389/7/11
برچسب‌ها : گوگل Google ، بلایند تایپ BlindType ، سوایپ Swype ، صفحه کلید Keyboard

واحد خبر mobile.ir : شرکت BlindType در روز 1 اکتبر 2010 (9 مهر 1389) به تملک گوگل در آمد.

BlindType شرکت تازه تأسیسی است که خالق فناوری خلاقانه ای برای تایپ بوسیله صفحات لمسی است. با استفاده از این فناوری کاربر می تواند کلمات را حتی بدون نگاه کردن به صفحه کلید و یا نمایش صفحه کلید مجازی تایپ نماید. مسلماً در چنین شرایطی خطای زیادی رخ خواهد داد ولی فناوری BlindType  کلماتی را که کاربر قصد تایپ نمودن آن را داشته با دقت بالایی پیش بینی می کند و آنها را تصحیح کرده و پیشنهاداتی را نیز به کاربر ارائه می دهد.

BlindType در وبلاگ خود با اعلام خبر خریده شدن این شرکت توسط گوگل گفت: «ما بسیار خوشحالیم که BlindType به تملک گوگل در آمده است! می خواهیم از همه برای پشتیبانی های فراوان و بازخوردهای مثبتی که داشتند قدردانی نمائیم. ما می دانیم تایپ کردن بر روی موبایل می تواند یک تجربه ناخوشایند باشد. به همین دلیل ما به سختی کوشش نمودیم تا تایپ کردن را ساده تر و سریع تر از گذشته نمائیم - به طریقی که باید آنگونه باشد. ما از پیوستن به گوگل هیجان زده و خوشحالیم و چشم به راه فرصت های بزرگی که برای نوآوری در عرصه موبایل پیش رویمان است هستیم.»

Using BlindType to type without a keyboard

تصویر بالا: استفاده از BlindType حتی بدون صفحه کلید شگفت آور است (در این شرایط نیز فناوری BlindType قادر است با استفاده از توالی نقاط بصورت هوشمند کلمه مورد نظر کاربر را تشخیص دهد)

هرچند هنوز شرکت BlindType فناوری خود را به بازار عرضه نکرده اما نحوه کار این فناوری را بر روی سیستم عامل های iOS اپل و اندروید گوگل به نمایش گذاشته است. این شرکت همچنین درخواست ثبت فناوری خود را به اداره ثبت اختراعات آمریکا ارسال داشته و منتظر بررسی آن توسط این اداره است.

کمپانی گوگل با تملک این فناوری گامی به جلو برای ایجاد واسط های کاربر هوشمندانه تر بر روی گوشی های موبایل بر خواهد داشت - عرصه ای که نوآوری و رقابت در آن بسیار داغ است. کمپانی های دیگر نیز در این رقابت داغ سهیم هستند. به عنوان مثال کمپانی سامسونگ با ارائه فناوری SWYPE بر روی برخی از گوشی های خود توانسته رکورد گینس تایپ سریع پیام کوتاه را به نام یکی از کاربران گوشی Galaxy S ثبت نماید.

در زیر تصاویر دیگری از نحوه استفاده از فناوری BlindType نمایش داده شده است:

Typing with BlindType is easy and fun

تصویر بالا: تایپ کردن با BlindType ساده و مفرح است

BlindType is the next generation of text input

تصویر بالا: BlindType نسل بعدی فناوری ورود متن

With BlindType you can type at any scale and orientation

تصویر بالا: با BlindType می توانید با هر زاویه و اندازه ای تایپ نمائید



ایسام