موتو G9 Plus و موتو E7 Plus- محصولات جدید موتورولا با باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/6/23        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 460 Snapdragon 460 ، اسنپ دراگون 730 جی Snapdragon 730G ، Motorola Moto G9 Plus ، Motorola Moto E7 Plus ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : شرکت موتورولا در روز 24 آگوست امسال گوشی هوشمند Moto G9 را با اسنپ‌دراگون 662 و باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی به کاربران هندی معرفی کرد؛ محصولی که فردای همان روز با نام موتو G9 Play به بازار اروپا عرضه شد. این شرکت در روز جمعه 11 سپتامبر 2020 (21 شهریور 1399) از نمونه بزرگ‌تر این محصول با نام موتو G9 Plus رونمایی کرده است که از نظر ظاهری کاملا با شنیده‌هایی مطابقت دارد که مدتی بود در خصوص این اسمارت‌فون به گوش می‌رسید. همچنین موتورولا اسمارت‌فون رده پایینی را هم با نام موتو E7 Plus در برزیل معرفی کرده که به پردازنده اسنپ‌دراگون 460 مجهز شده است. در ادامه با این دو محصول بیشتر آشنا خواهیم شد.

موتو G9 Plus

محصول جدید موتورولا اسمارت‌فونی در رده میانی محسوب می‌شود که طبیعتا توانایی رقابت با گوشی‌های پرچمدار امسال را نخواهد داشت. آنچه در خصوص موتو G9 Plus بیش از همه به چشم می‌آید ابعاد و وزن بالای آن است که حتی از گلکسی نوت20 اولترا هم بزر‌گ‌تر است. وزن این گوشی 223 گرم گزارش شده که با طول و عرض به ترتیب 170 و 78.1 میلی‌متر، 9.7 میلی‌متر ضخامت دارد. حسگر اثر انگشت که در موتو G9 به سبک اکثر گوشی‌های موتورولا روی نشان تجاری شرکت و در پشت دستگاه قرار داشت، حالا در محصول جدید به کنار گوشی منتقل شده است. وجود حفره پانچی بالای نمایشگر، بدنه براق در دو رنگ صورتی طلایی (Rose Gold) و آبی (Indigo Blue) و مجموعه‌ای از 4 دوربین در بخش پشتی از جمله ویژگی‌های گوشی جدید موتورولا به حساب می‌آیند.

صفحه‌نمایش Max Vision موتو G9 Plus یک نمونه 6.8 اینچی IPS LCD با وضوح فول اچ‌دی پلاس معادل 2400x1080 پیکسل است که این اندازه بزرگ احتمالا در یک دست گرفتن آن را دشوار می‌سازد. این صفحه‌نمایش از محتوای HDR10 پشتیبانی می‌کند و یک حفره پانچی در گوشه سمت چپ بالای آن وجود دارد که دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دستگاه با گشودگی دیافراگم f/2.0 را در خود جای داده است.

چیپ‌ست پردازشی Moto G9 Plus با موتو G9 تفاوت دارد و حالا به جای اسنپ‌دراگون 662 از اسنپ‌دراگون 730G در ساختار محصول جدید استفاده شده است. این پردازنده 8 نانومتری در ماه آوریل 2019 معرفی شده و از 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می‌برد. رم دستگاه تغییری نسبت به موتو G9 نداشته اما حافظه داخلی آن افزایش یافته و از 64 گیگابایت به 128 گیگابایت رسیده است که همچنان می‌تواند از طریق کارت میکرو اس‌دی تا 512 گیگابایت دیگر ارتقا یابد.

بزرگ‌ترین گوشی سری G9 از همان باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است که در موتو G9 هم شاهد آن بودیم، با این تفاوت که توان شارژر Turbo Power آن از 20 وات به 30 وات افزایش یافته است.

وضوح و نحوه قرارگیری دوربین‌های بخش پشتی در این گوشی نسبت به موتو G9 تغییر یافته است. در بدنه پشتی موتو G9 Plus ترکیبی از 4 دوربین دیده می‌شود که همراه با یک فلش ال‌ای‌دی در قاب متمایزی، با همان رنگ بدنه، جای گرفته‌اند و در مجموع ترکیب مناسبی را در اختیار علاقمندان به عکاسی موبایلی قرار می‌دهند. این مجموعه دوربین نمونه‌ای 64 مگاپیکسلی با f/1.8 و ماژول الترا واید 8 مگاپیکسلی با میدان دید 118 درجه‌ای و f/2.2 را در بر می‌گیرد که یک واحد ماکرو با وضوح 2 مگاپیکسل و نمونه تشخیص عمق با همین وضوح، هر دو با گشودگی دیافراگم f/2.2 این مجموعه را کامل می‌کنند.

سیستم‌عامل موتو G9 Plus اندروید 10 بوده و جک هدفون 3.5 میلی‌متری، وای‌فای ac در دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز، بلوتوث 5.0 و NFC از جمله قابلیت‌های ارتباطی آن به حساب می‌آیند.

گوشی جدید موتورولا از همان روز معرفی با قیمت 2,499 رئال (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 470 دلار) در اختیار کاربران برزیلی قرار گرفته است. کارشناسان با مقایسه قیمت این محصول با اسمارت‌فون‌های مجهز به اسنپ‌دراگون 730G از جمله گلکسی M51 سامسونگ یا Pixel 4a گوگل، آن را گران‌ ارزیابی می‌کنند. در خبرهایی که پیش‌تر در خصوص موتوG9 Plus به گوش می‌رسید، قیمت آن در بازار اروپا در حدود 277 یورو، رقمی نزدیک به 328 دلار، پیش‌بینی شده بود؛ اما با توجه به سابقه کشور برزیل در زمینه قیمت بالای کالاهای فناوری به نظر می‌رسد این دستگاه در سایر بازارها با قیمت کمتری به فروش خواهد رسید.

موتو E7 Plus

موتو E7 Plus از نظر ظاهری مشابه اکثر اسمارت‌فون‌های رده پایینی است که در بازار گوشی‌های اندرویدی به چشم می‌خورند. صفحه‌نمایش آن 6.5 اینچی بوده که با فناوری ال‌سی‌دی ساخته شده و وضوح آن اچ‌دی پلاس است. در بالای نمایشگر بریدگی به شکل قطره آب دیده می‌شود که یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با f/2.2 را در بر دارد.

همان طور که از محصولی در این رده انتظار می‌رود، پردازش در این دستگاه از طریق تراشه رده پایین اسنپ‌دراگون 460 انجام می‌شود. این چیپ‌ست 11 نانومتری اوایل سال جاری میلادی معرفی شده و از 8 هسته پردازشی kryo 240 با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می‌برد. 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، پیکربندی حافظه موتو E7 Plus را تشکیل می‌دهند و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی از طریق اسلات میکرو اس‌دی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

دو دوربین بخش پشتی در ماژولی مربع شکل کنار هم قرار گرفته‌اند و فلش ال‌ای‌دی در بالای آنها جای دارد. دوربین اصلی در این مجموعه 48 مگاپیکسل وضوح دارد و گشودگی دیافراگم آن f/1.7 است. نمونه تشخیص عمق هم 2 مگاپیکسلی بوده و لنزی با گشودگی f/2.4 را در مقابل خود می‌بیند.

تنها وجه اشتراک محصولات تازه موتورولا را باید در باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی آنها جست‌وجو کرد. البته عملیات شارژ در موتو E7 Plus به کمک شارژری 10 واتی و از طریق درگاه میکرو یو‌اس‌بی صورت می‌پذیرد. این گوشی از اندروید 10 به عنوان سیستم‌عامل بهره می‌برد و وای‌فای n با یک باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز و بلوتوث 5 امکانات ارتباطی آن را تشکیل می‌دهند. همچنین محصول جدید موتورولا به سامانه‌های مسیریابی GLONASS ،GPS و Galileo مجهز شده است.

اسمارت‌فون 200 گرمی موتو E7 Plus در دو رنگ آبی (Navy blue) و برنزی (Amber Bronze) با قیمت 1,349 رئال برزیل (حدود 254 دلار) عرضه شده است و انتظار می‌رود به زودی شاهد حضور آن در بازارهای جهانی هم باشیم.

منبع : Motorola