معرفی TOUGHBOOK A3- تبلت اندرویدی مقاوم 10.1 اینچی پاناسونیک

نمایش خبر

تاریخ : 1399/4/8        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اسنپ دراگون 660 Snapdragon 660 ، استاندارد نظامی MIL-STD-810G ، پاناسونیک Panasonic
واحد خبر mobile.ir : شرکت پاناسونیک، دست کم در بازار تبلت‌ها، نام چندان آشنایی به ویژه برای کاربران ایرانی محسوب نمی‌شود، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که اکثر تبلت‌های این کمپانی با هدف مشتریان تجاری طراحی می‌شوند. در همین راستا، شرکت ژاپنی به تازگی از افزودن محصول جدیدی به خانواده تبلت‌های مقاوم TOUGHBOOK خود خبر داده است. این دستگاه TOUGHBOOK A3 نام دارد و برخی منابع خبری آن را محکم‌ترین تبلت ساده یا slate اندرویدی نامیده‌اند که پاناسونیک تاکنون وارد بازار کرده است. مهم‌ترین ویژگی TOUGHBOOK A3 را می‌توان طراحی آن دانست که علاوه بر مقاومت و استحکام بالا، به دو باتری قابل تعویض نیز مجهز شده است.

محصول جدید پاناسونیک، همان طور که نام آن نشان می‌دهد، از نظر ظاهری بسیار محکم به نظر می‌رسد و نه تنها در فعالیت‌های صنعتی، بلکه برای مشاغلی همچون نیروهای امدادی و پرسنل خدمات اورژانس هم کاربرد دارد. این تبلت از صفحه‌نمایشی 10.1 اینچی بهره می‌برد که با فناوری ال‌سی‌دی ساخته شده است. وضوح نمایشگر این دستگاه فول اچ‌دی پلاس یا 1920x1200 پیکسل بوده و روشنایی معمول آن 500 و حداکثر روشنایی آن 800 نیت عنوان شده است. مجموعه‌ای از دکمه‌های فیزیکی در دو طرف و پایین حاشیه عریض صفحه‌نمایش این تبلت دیده می‌شوند. در واقع، در پایین نمایشگر 6 دکمه وجود دارد که دکمه power برای خاموش و روشن کردن دستگاه در سمت راست این مجموعه قرار دارد. در کنار دکمه power دو دکمه برای کنترل صدا به چشم می‌خورد و سه دکمه دیگر با عنوان‌های A2 ،A1 و A3 در کنار دو دکمه دو طرف صفحه‌نمایش، قابل برنامه‌ریزی بر اساس سلیقه و نیاز کاربر هستند.

قلب تپنده این دستگاه، پلتفرم موبایلی قدیمی اسنپ‌دراگون 660 بوده که بیش از سه سال از معرفی آن می‌گذرد. این چیپ‌ست 14 نانومتری در ماه می 2017 معرفی شده و 8 هسته پردازشی را در بر می‌گیرد که 4 هسته آن بر اساس معماری ARM A73 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر بر پایه معماری ARM A53 با حداکثر سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز طراحی شده‌اند. پردازش گرافیکی این مجموعه بر عهده Adreno 512 است و 4 گیگابایت رم از نوع LPDDR4 در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی پیکربندی حافظه‌ای به شمار می‌آید که پاناسونیک برای TOUGHBOOK A3 در نظر گرفته است. البته فضای ذخیره‌سازی این تبلت می‌تواند از طریق گزینه‌های جانبی قابل تهیه برای این محصول نظیر کارت SD تا 2 گیگابایت، SDHC تا 32 گیگابایت و SDXC تا 64 گیگابایت دیگر افزایش یابد.

تبلت جدید از نظر دوربین حرف چندانی برای گفتن ندارد به طوری که در بخش پشتی دارای دوربینی 8 مگاپیکسلی بوده که یک فلش ال‌ای‌دی در کنار آن قرار دارد. در جلوی دستگاه هم ماژولی 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی در نظر گرفته شده است.

پس از توقف پشتیبانی مایکروسافت از پلتفرم‌های ویندوز Embedded CE و ویندوز Embedded Handheld بسیاری از تولیدکنندگان تبلت به استفاده از پلتفرم اندروید روی آورده‌اند. نکته منفی در خصوص تبلت حاضر آن است که به جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید 10 مجهز نشده، بلکه به جای آن از اندروید 9 Pie بهره می‌برد. با این حال با برخورداری از بسته نرم‌افزاری اختصاصی COMPASS 2.0 پاناسونیک می‌تواند از ابزارهای مدیریت سازمانی استفاده کند که به طور ویژه برای این تبلت‌های مقاوم طراحی شده‌اند. نکته جالب آن که کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود، بارکدخوان (barcode scanner) یکپارچه با دستگاه، کارت‌خوان هوشمند (smart card reader) قابل نصب یا درگاه ثانویه USB-A را به آن متصل نماید. همچنین محصول جدید شرکت ژاپنی از قلمStylus بهره می‌برد و کاربر می‌تواند از این قلم خازنی حتی در شرایط بارانی نیز استفاده کند.

تبلت TOUGHBOOK A3 به دو باتری لیتیوم یونی 3,200 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که امکان تعویض آنها وجود دارد و به گفته شرکت سازنده با هر بار شارژ کامل دستگاه قادر خواهند بود تا 9 ساعت انرژی مورد نیاز برای کار معمول را تأمین کنند. به علاوه، پاناسونیک یک باتری 5,500 میلی‌آمپری هم برای این محصول در نظر گرفته که با یک بار شارژ می‌توان تا حدود 15.5 ساعت به طور استاندارد از آن استفاده کرد.

TOUGHBOOK A3 حدود 1.98 پوند (نزدیک به 898 گرم) وزن دارد و همچون اغلب دیگر محصولات این خانواده نه تنها از استاندارد نظامی MIL-STD-810H بهره می‌برد، بلکه با داشتن درجه حفاظت IP65 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار هم مقاوم است. به علاوه، شرکت سازنده مدعی است که این محصول در برابر سقوط از ارتفاع تا 6 فوت (حدود 182 سانتی‌متر) هم آسیبی نمی‌بیند.

این دستگاه دو سیم‌کارته از نظر امکانات ارتباطی به نسخه 5.0 بلوتوث، وای‌فای و NFC مجهز شده و از اغلب سامانه‌های ماهواره‌ای مسیریابی از جمله GPS، Galileo (اتحادیه اروپا)، GLONASS (روسیه)، Beidou (چین) و QZSS (ژاپن) پشتیبانی می‌کند.

تازه‌ترین تبلت پاناسونیک که ظاهرا تنها در رنگ مشکی تولید می‌شود، قرار است از ماه آگوست با قیمت خرده‌فروشی 1,182 پوند استرلینگ در اختیار کاربران انگلیسی قرار گیرد. اگر چه کمپانی ژاپنی تبلت خود را به مجموعه‌ای از تجهیزات جانبی و امکاناتی همچون ضمانت‌نامه (warranty) محدود 3 ساله مجهز کرده، اما از دید کارشناسان قیمت این محصول، برای دستگاهی در رده میانی بالا به نظر می‌رسد.

منبع : Panasonic


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا